انجام رگلاژ درب خودرو برای رفع گیر قفل درب

انجام رگلاژ درب خودرو برای رفع گیر قفل درب

درب خودرو های ایرانی و اکثر خودرو ها در دنیا دارای ساختار مکانیکی هستند و دارای برخی از قسمت های فنی و قطعات کوچک و ریزی هستند که باعث می شود تا شاهد به وقوع پیوستن برخی از مشکلات اساسی و همچنین دردسر های بزرگ باشیم که برای رفع آنها باید هزینه های زیاد و همچنین زمان های زیادی را صرف کنیم تا بخش ی از آنها پرداخت شود.

قفل درب خودرو ها یکی از مهم ترین و البته کلیدی ترین بخش های خودرو محسوب می شود و دارای پیچیدگی های متفاوت و بسیار عجیبی می باشد که هنگام بروز مشکل در آن بخش نیازمند یک فرد متخصص با دانش بالا هستیم تا مشکل را به صورت کامل رفع کند تا دچار هیچ مشکلی نشویم، عدم رسیدگی و مراقبت و رعایت نکردن برخی از نکات ایمنی باعث می شود تا شاهد اتفاقات بسیار عجیب و فوق العاده عجیب و سنگین باشیم که برای خودرو ها در این بخش به وجود می آید.

انجام رگلاژ درب خودرو برای رفع گیر قفل درب

 

برای اینکه افراد دچار مشکلاتی در بخش قفل درب خودرو نشوند باید برخی از نکات را رعایت کنند تا دچاد مشکلاتی در این باره نشوند، عدم آشنایی و نداشتن علم کافی درمورد خودرو در نهایت باعث می شود تا اتفاقات بسیار عجیب و سنگین برای این قسمت از خودرو رخ دهد و در نهایت شاهد برخی از حالت ها هستیم که این که سازندگان قفل درب خودرو ها یک راهکار برای تعمیر داخلی قفل ها هنگام به وجود آمدن مشکل ایجاد کرده اند که حتی افرادی که دارای خودرو هستند با حداقل دانش بتوانند مشکل بخش قفل در خودرو را حل کنند.

مشکل قفل درب خودرو به مرور زمان به وجود می آید و این کار با تکرار مداوم یک کار می باشد که در نهایت باعث می شود تا بخش قفل درب خودرو از کار بیافتد و شاهد به وجود آمدن برخی از اتفاقات ناخوشایند باشیم که افراد مجبور به رگلاژ کردن قفل درب خودرو خود خواهند شد، این فرایند با ضربه زدن محکم به درب ها و همچنین بازکردن بیجا و زودتر از موعد باز شدن توسط دزدیگر و قفل مرکزی می باشد که در نهایت تبدیل به ایجاد یک مشکل اساسی می باشد که باعث شده تا شاهد به وجود آمدن قابلیت های ایده آل و بسیار عجیب می باشد که واقعا برای رفع آن دچار مشکل می شوید.

قفل درب خودرو ها نیز مانند دیگر قفل ها دچار مشکلاتی می شوند که باید برای رفع آنها برخی از مراحل را باید به طور کامل انجام دهید تا مشکل بازنشدن و همچنین صدا کردن قفل را از بین ببرید تا شاهد به وجود آمدن یک حالت مناسب و بدون مشکل برای درب و قفل خودرو باشیم که به طور معمول در بیشتر خودرو ها شاهد به وقوع پیوستن این اتفاقات و حالت ها خواهیم بود، این روند در اکثر خودرو های ایرانی دیده می شود و امر طبیعی محسوب می شود.

دلیل ایجاد چنین حالتی استفاده بسیار زیاد از درب می باشد که در مدت زمان زیاد قفل درب خودرو ها دچار مشکلاتی می شوند و در نهایت فرد مجبور به انجام برخی از مراحلی می باشد که برای رفع مشکل و همچنین انجام ندادن قابلیت های بسیار ایده آل و فوق العاده هوشمندانه هستیم که این شرکت می تواند در بالاترین سطح ممکن از خود به نمایش بگذارد و خروجی مناسب و ایده آل را از خود به نمایش گذاشته و افراد می توانند از درب های خود بدون مشکل استفاده کنند.

رگلاژ قفل درب خودرو یکی از روش هایی می باشد که افراد دارای خودرو می توانند برای رفع مشکل قفل درب خودرو خود اقدام کنند و با این روش می توانند به طور کامل مشکل اساسی باز نشدن و صدا کردن قفل درب خودرو را مورد تعمیر قرار دهند و با یک حرکت فنی این مشکل را برای مدت زیادی از بین ببرند و این روند آنها را مورد آزار و اذیت قرار ندهد.

یکی دیگر از ایرادات موجود در درزگیر درب خودرو ها می باشد، درزگیرهای درب های خودرو در استفاده زیاد، ممکن است پاره و یا فرسوده گردند و احتیاج به عوض کردن داشته باشند و همین موضوع باعث ایجاد مشکل برای قفل درب خودرو ها می شود که در نهایت مجبور به انجام رگلاژ برای درب خودرو ها خواهیم بود. شکسته شدن دسته پلاستیکی درب نیز یکی دیگر از مشکلاتی می باشد که باعث ایجاد رگلاژ درب خودرو می شود.

 

انجام رگلاژ درب خودرو برای رفع گیر قفل درب

 

مشکل در درب خودرو معمولاً به راحتی برطرف می گردد. می توان با یک متخصص تعمیرات قفل درب تماس گرفته و از آن ها بخواهید که مشکل را برطرف نمایند. در صورتی که خود شما می خواهید این کار را امتحان نمایید باید روکش درب را باز کنید و به بخش های مکانیکی آن نگاهی بیاندازید. جهت باز نمودن روکش درب خودرو نیاز است پیچ هایی را در نقطه های مختلف وجود دارد، باز نمایید. پیچ ها در پشت دسته داخل درب، زیر دسته تکیه گاه و نزدیک به پنجره خودرو وجود دارند.

هرچند وقت یکبار در خودرو های پژو و پراید شاهد دچار گیر در قسمت قفل درب خودرو هستیم برای اینکه این مشکل را حل کنید مجبور به رگلاژ کردن می باشد و برای رفع ایراد کلی بدون نقص و بدون ایراد باید به یک متخصص نشان داده شود تا مشکل را به صورت اساسی و کلی حل نماید، یا اگر تمایل زیادی برای رفع این مشکل در خودرو های خود هستید باما تا آخر این مقاله همراه باشید تا به طور کامل نحو رگلاژ کردن را توضیح دهیم.

با استفاده از پیچ‌ گوشتی دو پهلو از قسمت درز، تکیه‌گاه را به سمت بالا بکشید تا آزاد شود. در ضمن یک سری پرچ‌های پلاستیکی هستند که با کشیدن پنل جدا خواهند شد. که دوباره نیز قابل استفاده هستند. یکی دیگر از دلایل خرابی درب خودرو نیز می‌تواند این باشد که یک فنر خراب شده و یا میله‌ها انحنایشان را از دست داده باشند. در این حالت باید میله‌ها را مقداری کج کرد تا کشش لازم را ایجاد کنند. البته در برخی موارد محل اصلی خرابی از چفت درب است یا قسمتی که امکان تعویض آن وجود ندارد و نیازمند تعمیر است. به یاد داشته باشید تنها در موارد ساده می‌توانیم دست به آچار شده و خودمان تعویض را انجام دهیم و در سایر موارد باید به مکانیک مراجعه کرد.

مراحل بالا نشان دهنده رگلاژ کردن به صورت حرفه ای و نهایی می باشد که هنگام به وجود آمدن مشکلات اساسی و بسیار مهم در بخش خودرو انجام می گیرد و معمولا افراد متخصص این کار ها را در زمان بسیار کمی انجام می دهند و نیازمند برخی از ایده آل ها می باشد که در نهایت شاهد به وقوع پیوستن اتفاقات عجیب هستیم که از سوی افرادی که آشنایی و یا علم کافی در این باره ندارد و باعث می شود تا اتفاقات بسیار عجیب و غریبی رخ دهد که واقعا خسارت جبران ناپذیری وارد می کند.

هرچند مراحل بالا سختی چندانی ندارد و یک کاربر می تواند با خواندن متن و همگام شدن با تمامی مراحل متن انجام رگلاژ درب خودرو را انجام دهد، اما باز پیشنهاد می شود تا با سپردن کار به یک فرد حرفه ای و یا یک قفل ساز مشکل اصلی قفل را برطرف سازید تا در آینده دچار مشکلاتی نشوید. توصیه هایی که برای مراقبت کردن و همچنین نگهداری قفل درب خودرو سفارش می شود را باید به طور کامل توجه کنید و آنها را رعایت کنید تا در آینده دچار مشکلات نشوید و همین موضوع باعث می شود تا اتفاقات بسیار ایده آل و مناسب برای شما در نگهداری مفید و علمی از خودروتان به وجود بیاید.تهران کلید

در این حالت هزینه های کمتری برای تعمیر و نگهداری خودرو پرداخت می کنید، همچنین می توانید با رعایت کردن کلی این حالت و روش های گفته شده برای استفاده از قفل درب خودرو از آنها مراقبت کنید تا شاید حتی در مدت زمان زیاد هیچ مشکلی برای شما پیش نیاید. اگر شما راننده تاکسی هستید این مشکل بسیار عمومی می باشد و قطعا در بازه زمانی مشخصی این اتفاق خواهد افتاد و دلیل اصلی آن استفاده بسیار زیاد از درب می باشد که روزانه بالای ۱۰۰۰ بار درب ها توسط قفل ها باز و بسته می شود و طبیعی نیز می باشد تا این مشکل به وجود بیاید، اما اگر شما دارای خودرو معمولی می باشید و این مشکل بیش از حد در خودرو شما دیده می شود حتما آنرا به یک متخصص و قفل ساز نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری