باز کردن درب بسته

باز کردن درب بسته

ماندن پشت درب بسته حس بسیار بدی است به خصوص اگر هوا سرد یا تاریک باشد. اما این اتفاق فقط برای درب های بیرونی ساختمان نمی افتد بلکه درب های درونی مانند درب اتاق خواب یا کمد دیواری نیز ممکن است دچار چنین مشکلی شوند. در صورتی که از قبل اطلاعات کافی در این مورد داشته باشید می توانید در شرایط بحرانی با خونسردی مشکل را برطرف نمایید. در این مطلب روش هایی برای باز کردن درب های داخلی و نحوه ی تعمیر قفل به شما آموزش خواهیم داد.

باز کردن درب بسته

 آموزش باز کردن درب بسته

باز کردن انواع درب به نوع قفل آن ها بستگی دارد. باز کردن قفل های قدیمی بسیار راحت بود اما انواع جدید به دلیل مسائل امنیتی پیچیده تر شده و باز کردن آن ها نیازمند دانش فنی و مهارت است. قفل درب های داخلی معمولاً ساختار پیچیده ای ندارند و می توان با روش های ساده ای آن ها را باز کرد. در ادامه به بررسی چند روش برای باز کردن درب های داخلی می پردازیم.

  • باز کردن درب چوبی قدیمی

گاهی اوقات به دلیل کهنه و قدیمی بودن قفل حتی کلید هم نمی تواند آن را باز کند. در صورتی که قصد تعویض قفل درب را ندارید بهترین کار برای باز کردن آن روغن کاری است. البته بهتر است اما روان کننده کم چربی مانند پودر گرافیت برای انجام این کار استفاده کنید زیرا روغن های چرب باعث می شوند قفل محکم تر از قبل عمل کند. مقدار کمی از ماده را به طور مستقیم درون سوراخ قفل اسپری کنید.

برای باز کردن درب می توانید از کارت اعتباری یا چاقو نیز استفاده نمایید. چاقوی مورد استفاده نباید خیلی تیز باشد زیرا ممکن است به دست شما و روکش درب آسیب وارد کند. چاقو یا کارت اعتباری را در شکاف درب و بالای قفل قرار دهید و چندین بار آن را بالا و پایین کنید تا قفل باز شود.

برخی درب های چوبی به دلیل قدیمی بودن تاب برداشته و همین موضوع مانع باز شدن آن ها می شود. در این شرایط تنها راه حل فشار دادن درب است زیرا درب خم شده و بر روی زاویه ی نادرستی به قفل فشار می آورد. وارد کردن فشار در جهات مخالف می تواند به باز کردن درب کمک کند.

  • باز کردن درب کمد

برای باز کردن قفل کمد می توانید از سنجاق یا گیره ی کاغذ استفاده کنید. یک طرف گیره ی کاغذ را صاف کرده و طرف دیگر را خمیده نگه دارید. می توانید خم کردن گیره را با دست یا یک جفت انبردست انجام دهید. گیره یا سنجاق را بین انگشتان شست و اشاره به صورت عمودی نگه داشته و طرف خمیده ی آن را وارد شکاف قفل کنید. در صورتی که گیره را افقی نگه دارید درون سوراخ قفل جای نمی گیرد بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که در جهت صحیح قرار گرفته است.

با این گیره بر روی پین های قفل فشار وارد کرده و سنجاق یا گیره ی دیگری را از بالا درون قفل فرو کنید و آنقدر تکان دهید تا قفل باز شود. قفل در کمدهای مختلف متفاوت است بنابراین باید جهت صحیح چرخاندن ابزار را پیدا کنید. وقتی گیره در هنگام جابجایی به راحتی بچرخد یعنی شما توانسته اید موقعیت صحیح باز کردن را پیدا کنید.

  • باز کردن درب اتاق خواب

مشکل پشت درب ماندن همیشه به دلیل گم کردن کلید نیست. گاهی اوقات فرزند کوچکتان داخل اتاق رفته و درب را روی خودش قفل می کند اما نمی تواند بیرون بیاید بنابراین شما مجبورید برای باز کردن درب قفل شده اقدام کنید. برخی دستگیره ها به سادگی و با کمی فشار باز می شوند اما تمامی قفل و دستگیره ها اینگونه نیستند.

در صورتی که قفل دارای شکاف باشد می توانید از چاقویی باریک برای باز کردن آن استفاده کنید. دیگر روش استفاده از کارت اعتباری است البته بهتر است از کارت بانکی خود برای انجام این کار استفاده نکنید زیرا ممکن است آسیب ببیند. کارت را بین شکاف و قاب درب بکشید. باید این کار را از بالای قفل و دستگیره شروع نموده و کارت را به سمت داخل و پایین بکشید. ممکن است لازم باشد برای وارد کردن کارت به داخل شکاف کمی آن را فشار دهید و اگر شانس با شما یار باشد کارت به قفل فشار وارد کرده و آن را باز می کند.

روش های تعمیر قفل

باز کردن درب بسته

  • تعمیر قفلی که کلید داخل آن شکسته است

از یک انبردست برای بیرون کشیدن کلید شکسته استفاده کنید. البته باید مقداری از کلید بیرون باشد تا بتوانید آن را با انبردست بگیرید. در غیر این صورت از آدامس برای درآوردن کلید استفاده کنید.

  • تعمیر قفل یخ زده

قفل درب های بیرونی بر اثر دمای پایین هوا در برخی موارد دچار یخ زدگی می شوند. برای برطرف کردن یخ زدگی می توانید از مواد ضد عفونی کننده ی حاوی الکل یا روغن های مخصوص قفل استفاده کنید. گرافیت دیگر راه حل تعمیر قفل یخ زده است. گرافیت را روی قفل کشیده و یخ زدگی آن را برطرف کنید.

اگر هیچ یک از مواد ذکر شده در دسترستان نیستند می توانید با گرمای دستتان این کار را انجام دهید. این کار دشوار است اما باید تا زمان باز شدن یخ قفل آن را تکرار کنید.

  • تعمیر قفلی که قفل نشده و با کلید باز نمی شود

گاهی اوقات کلید داخل قفل چرخانده می شود اما قفل باز نخواهد شد. یکی از علل بروز این مشکل تراز نبودن قفل و زبانه است. ابتدا باید با ابزارهای لازم قفل را باز نموده و سپس زبانه ی آن را تراز کنید.

در برخی موارد نیز درب قفل نمی شود. یکی از علل بروز این مشکل وجود آثار رنگ قدیمی داخل قفل است. در صورتی که رگه هایی از رنگ در اطراف قفل مشاهده می کنید با یک چاقوی نوک تیز یا خلال دندان آن ها را بتراشید. دیگر علت تراز نبودن قفل با صفحه بسته شده ی دیوار است. برای بررسی این مورد لازم است درب را چند بار به آرامی باز و بسته کرده و جای زبانه را با دقت نگاه کنید تا از تراز بودن آن با صفحه مطمئن شوید.

در صورت تراز نبودن پیچ های قفل را شل کرده و آن را کمی بالا و پایین کنید تا دقیقاً با صفحه تنظیم و تراز شود.تهران کلید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری