باز کردن درب تیبا

باز کردن درب تیبا با انواع ابزار های مختلف بدون کوچکترین آسیب به خودرو

بدون اسیب به خودرو خود اقدام به باز کردن درب تیبا کنید

تصور کنید که برای رسیدن به یک محل یا قرار ملاقات مهم در حالی که بسیار عجله دارید متوجه نبودن یا جا گذاشتن کلید ماشین خود می شوید، چنین شرایطی بسیار استرس آور خواهد بود. باز کردن درب تیبا بدون سوئیچ برای تمام رانندگان یک دردسر بسیار بزرگ است.زمانی که به هر دلیلی درب ماشین باز نمی شود این که از چه روشی برای حل این مشکل استفاده می کنید ارتباط بسیار نزدیکی به نوع خودروی شما دارد زیرا مکانیزم به کار رفته در قفل شدن درب خودرو در ماشین های گوناگون متفاوت است. معمولا هر چه خودرو جدیدتر باشد به دلیل داشتن سیستم ایمنی قوی تر و قفل های اتوماتیک، وارد شدن به آن سخت تر خواهد بود اما غیر ممکن نمی باشد.

باز کردن درب تیبا

همان طور که می دانید مدل های جدیدتر همگی داری قفل برقی بوده و برای باز شدن آن ها نیاز به ریموت کنترل می باشد اما در مدل های قدیمی تردرب به صورت دستی باز می شود. در بعضی از ماشین ها، دستگیره درب در پایین پنجره و درداخل ماشین است و برخی دیگر دارای دستگیره ای هستند که باید آن را به سمت خود بکشید تا درب باز شود. اگر شما صاحب تیبا هستید حتما با ما همراه باشید زیرا قصد داریم پیرامون روش های باز کردن درب تیبا صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم روش هایی را که در ادامه پیرامون نحوه باز کردن درب خودروی تیبا آموزش می دهیم فرا بگیرید زیرا مشکل باز نشدن درب خودرو ممکن است برای هر کسی پیش بیاید.

وارد شدن به ماشین هایی که داری قفل دستی یا اتوماتیک هستند و یا حتی ورود به ماشین از صندوق عقب کار خیلی سختی نیست البته به شرطی که از قبل مهارت و آمادگی مواجه شدن با چنین شرایطی را کسب کرده باشید.

خبر ویژه برای انهایی که ساکن جنوب تهران هستند : کلید سازی سیار جنوب تهران

راه حل هایی مناسب برای باز کردن درب تیبا

باز کردن درب با یک بند کفش ساده

در این روش برای باز کردن درب تیبا می توانید از یک بند کفش یا هر نوع نخ یا بند محکم استفاده کنید. در آغاز باید یک گره در وسط این بند بزنید  به گونه ای که با کشیدن یک طرف آن، گره سفت شود. یک طرف بند را در دست بگیرید و سمت دیگر آن را از گوشه درب ماشین به داخل وارد کنید. بند را با حرکت در جهت جلو و عقب به دستگیره قفل رسانده و آن را به پایین نزدیک کنید. در ادامه بند را طوری بکشید که  دور دستگیره محکم گردد. حال فقط کافی است که بند را به بالا بکشید تا قفل باز شود.

باز کردن درب تیبا با استفاده از سیم، چوب یا کیسه هوا

در این روش با کمک یک اهرم گوشه درب را کمی فاصله دهید و سپس با استفاده از کیسه هوا، یک تکه چوب یا سیم فلزی می توانید درب را باز کنید. در ابتدا تلاش نمایید که از سمت بالا چوب را وارد کنید.

باز کردن درب تیبا را با دقت و حوصله زیاد انجام دهید تا به درب و رنگ آن آسیبی وارد نشود. برای مثال می توانید از یک پوشش پلاستیکی در اطراف چوب کمک بگیرید. حالا باید کیسه هوا را وارد کنید و به وسیله پمپاژ هوا در درون کیسه بین بدنه ماشین و درب آن فاصله را بیشتر کنید. با فشار دادن تکه چوب به سمت داخل، فاصله ایجاد شده را به حد مناسب و معقول برسانید. سپس با وارد کردن سیم فلزی در درون شکاف، با احتیاط تمام درب را باز کنید. در صورتی که کیسه هوا در دسترس نباشد کمی کار شما سخت می شود ولی با کمی ابتکار و جایگزین کردن وسیله مناسب دیگر، می توانید درب را با همین روش باز کنید.

باز کردن درب با کمک نوار پلاستیکی (درب سمت راننده)

اگر به جای سطح داخلی، مکانیسم قفل درب در بالای آن قرار گرفته شده باشد، می توان با کمک یک نوار پلاستیکی درب را باز کرد. استفاده از این روش برای باز کردن درب تیبا در صورت مهیا بودن شرایط از روش بند کفش هم ساده تر است البته در این روش نیز به کیسه هوا یا وسیله دیگری برای باز کردن گوشه درب نیاز می باشد.

باز کردن درب تیبا با کمک آویز لباس

استفاده از آویز لباس روش دیگری است که می توانید برای باز کردن درب تیبا از آن استفاده کنید.

این روش نیز مانند روش های قبلی بیشتر برای قفل های دستی مناسب است و برای قفل های اتوماتیک بهتر است از روش دیگری استفاده کنید. قبل از شروع کار ابتدا آویز را با کمک یک انبر دست از هم باز کرده و به یک میله بلند و باریک در بیاورید به گونه ای که یک طرف آن صاف و سمت دیگر آن به صورت قلاب باشد. از این قلاب برای بالا کشیدن دستگیره قفل مرکزی خودرو استفاده می کنیم. از محل لاستیک محافظ شیشه پنجره آویز لباس را که الان به صورت یک میله بلند در آمده وارد کنید و با هدایت کردن، آن را به دستگیره داخلی درب برسانید. بهتر است قبل از  باز کردن درب تیبا محل دقیق قفل مرکزی تیبا را بررسی و شناسایی کنید.

در ادامه دستگیره درب را به طرف داخل بچرخانید. احتمال دارد در پیدا کردن دستگیره درب دچار مشکل شوید که با چند بار امتحان رفع می شود. پس از پیدا کردن دستگیره، قلاب را به دور آن حلقه کرده و به سمت بالا بکشید تا درب ماشین باز شود. لازم به یادآوری است برای خودروهای داری  قفل اتوماتیک باید میله بین درب و ماشین قرار داده شود و از سمت داخل اقدام به باز کردن آن نمایید.

باز کردن درب تیبا

باز کردن درب با کمک آنتن

در این روش که نیاز به دقت بالایی دارد برای باز کردن درب تیبا ابتدا آنتن خودرو را باز کرده و سپس آن را با احتیاط از دستگیره درب ماشین به بالا وارد نمایید. بعد از این که قفل شروع به لرزش و ایجاد صدا کرد و متوجه برقراری ارتباط با قفل شدید، آنتن را به سمت جلو فشار دهید تا درب باز شود.

باز کردن درب تیبا با کمک برف پاک کن

ابتدا باید برف پاک کن را با دقت باز کنید. اگر پنجره کمی باز بود خیلی خوش شانس هستید و گرنه با کمک توضیحاتی که در روش های قبل داده شد سعی کنید گوشه درب را کمی باز کنید. اگر کلید در داخل خودرو جا مانده می توانید با کمک برف پاک کن آن را بردارید در غیر این صورت با هدایت برف پاک کن به سمت دکمه باز و بسته شدن قفل آن رافشار دهید تا درب باز شود. شما می توانید از هر ابزار دیگری شبیه برف پاک کن استفاده کنید ولی اگر عجله داشتید و ابزار مناسبی در دسترس نبود، برف پاک کن می تواند بهترین انتخاب باشد.

باز کردن درب با قفل های اتوماتیک یا الکتریکی بدون ریموت

اصل کلی برای باز کردن این نوع از قفل ها یافتن یک ابزار مناسب برای ایجاد فضایی بین درب و ستون ماشین است بدون این که آسیبی به خودرو وارد شود. این ابزار می تواند یک تکه گوه مانند باشد که پس از ایجاد فاصله وسیله ای مانند یک سیخ را از میان شکاف به وجود آمده رد کرده و به قفل درب می رسانیم و با وارد کردن ضربه هایی ملایم و اصولی درب باز می شود. ممکن است به نظرتان بیاید که این روش برای باز کردن درب تیبا خیلی سخت است ولی با چند بار امتحان و کمی دقت و حوصله می توانید مشکل خود را رفع کنید. برای این که با کمک این روش بهترین نتیجه را داشته باشید باید از بهترین گوه و سیخ بلند استفاده کنید.

چاقوی پلاستیکی و یا هر ابزار پلاستیکی دیگر در زیر درب برای این که درب باز نگه داشته شود از مناسب ترین گوه ها می باشد. توجه داشته باشید که هر چه نازک تر باشد بهتر است زیرا شما فقط به اندازه عبور یک سیخ به فضا نیاز دارید. قفل ساز ها برای ایجاد این فضا از یک بالن که با پمپ هوا باد می شود استفاده می کنند که ممکن است همیشه و برای همه افراد در دسترس نباشد.

باز کردن درب تیبا از طریق صندوق عقب

اگر تصادفا زمانی که درب های خودرو قفل است و سوئیچ در داخل ماشین جا مانده است، درب صندوق عقب باز باشد می توان از طریق صندوق عقب درب خودرو را باز کرد. برای این کار ابتدا داخل صندوق عقب را جستجو کنید تا سیم صندوق اضطراری را پیدا نمایید. معمولا این سیم را در درب یا سقف صندوق جا می دهند. پس از پیدا کردن سیم اضطراری آن را بکشید این کار باعث رها شدن صندلی های عقب ماشین می شود و با کمی فشار صندلی ها به سمت جلو می روند. با استفاده از فضای ایجاد شده برای باز کردن درب تیبا به داخل خودرو بروید و با برداشتن سوئیچ قفل را باز کنید. فراموش نکنید بعد از باز شدن درب خودرو صندلی ها را دوباره در جای خودشان محکم کنید.

تهران کلید

تمام سعی ما در این بود که با آموزش های داده شده با کمک ساده ترین روش ها، شما را در مواقعی که با مشکل باز نشدن درب تیبا روبه رو می شوید کمک کنیم ولی حقیقت این است که گاهی مواقع علی رغم تمام تلاش هایی که می شود مشکل برطرف نمی شود و به کمک افراد متخصص نیاز پیدا می کنیم. ما در کلید سازی سیار تهران کلید مجموعه ای از افراد متخصص و حرفه ای را در زمینه باز کردن درب انواع قفل خودرو گرد هم جمع کرده ایم تا در زمان نیاز، در خدمت شما باشند. استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و ارائه خدمات با بهترین کیفیت را در تهران کلید تجربه کنید. همکاران ما در تهران کلید پس از تماس شما، در کمترین زمان و با مناسب ترین قیمت، در کنارشما خواهند بود. ما در تهران کلید با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی سیار شمال تهران، کلید سازی سیار غرب تهران، کلید سازی سیار شرق تهران و کلید سازی سیار جنوب تهران توسط نیروی متخصص کلید سازی سیار آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری