باز کردن قفل درب اتاق به راحت ترین روش ممکن در سریعترین زمان

باز کردن قفل درب اتاق

باز کردن قفل درب اتاق، چون قفل های مورد استفاده برای اتاق خواب معمولاً ساده و معمولی هستند و قفل های آن ها نیز مکانیسم و ساختار پیچیده ای ندارد خیلی سخت نیست. امکان گم شدن کلید برای تمامی قفل ها وجود دارد. مشکل فقط به دلیل گم شدن کلید ایجاد نمی شود شکستن کلید داخل قفل نیز می تواند باعث بروز مشکلات متعددی شود.در برخی موارد ممکن است فرزند کوچک شما خودش را درون اتاق زندانی کند به این صورت که پس از ورود به اتاق از روی کنجکاوی درب را قفل کرده و دیگر نمی تواند آن را باز کند. در این شرایط استرس زا بسیاری از افراد دستپاچه می شوند و نمی دانند که باید چه عکس العملی نشان دهند.

ممکن است شکستن درب و قفل تنها راه حلی باشد که به ذهنتان می رسد اما این کار هزینه های گزافی در پی خواهد داشت. پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین بهتر است از قبل در مورد نحوه ی مقابله با اینگونه مشکلات اطلاعات کافی داشته باشید تا در زمان بروز مشکل دست به کارهای غیرمنطقی نزنید.در صورتی که اطلاعات کافی داشته باشید با خونسردی می توانید مشکل را به بهترین شکل ممکن برطرف نمایید. برخی قفل ها مکانیسم بسیار ساده ای دارند و با چند فشار کوچک در جهات مختلف باز می شوند اما اکثر قفل های جدید اینگونه نیستند.

در این مطلب به بررسی برخی روش های باز کردن درب قفل شده خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

خبر ویژه برای انهایی که ساکن شرق تهران هستند : کلید سازی سیار جنوب تهران

باز کردن قفل درب اتاق با چند راهکار ساده

باز کردن قفل درب اتاق

باز کردن قفل درب اتاق بستگی به نوع قفل آن دارد. قفل های قدیمی تر مکانیسم و ساختار ساده تری داشتند و امکان باز کردن آن ها با ابزاری ساده وجود داشت اما قفل های جدید با ساختار و مکانیسم پیچیده تر نیازمند روش های اختصاصی برای باز کردن هستند. البته این ساختار پیچیده بیشتر برای درب های ورودی مورد استفاده قرار می گیرد و برای درب های اتاقی از این نوع قفل ها استفاده نمی شود چون ضریب امنیتی درب اتاق اهمیت چندانی ندارد. در ادامه به بررسی چند روش ساده برای باز کردن درب اتاق می پردازیم.

  • استفاده از کلید برآمده برای باز کردن درب اتاق

یکی از ابزارهایی که برای باز کردن قفل درب اتاق مورد استفاده قرار می گیرد کلید برآمده است. از کلید برآمده معمولاً برای باز کردن قفل های مبتنی بر پین استفاده می شود. قفل درب های اتاقی به طور معمول از انواع مبتنی بر پین است.سیستم های مبتنی بر پین دارای بار فنری هستند. پشته های کلید بر روی پین های مربوطه فشار وارد می نمایند در نتیجه قفل باز می شود. کلید برآمده برای باز کردن قفل های معمولی که دارای کلید یکطرفه مورد استفاده قرار می گیرد. برای باز کردن قفل های دارای کلید دوطرفه مانند درب خودرو نمی توان از کلید برآمده استفاده نمود.

  • استفاده از گیره کاغذ یا سنجاق برای باز کردن درب اتاق

برای باز کردن قفل درب اتاق می توان از گیره ی کاغذ یا سنجاق نیز استفاده نمود. برای انجام این کار به دو عدد گیره ی کاغذ یا سنجاق نیاز خواهید داشت. ابتدا ابزار انتخابی خود را باز کنید و آن را به شکل L در آورده و وارد سوراخ قفل کنید.باید ابزار را محکم در جای خود نگه دارید. حال گیره کاغذ یا سنجاق دوم را از بالای ابزار اول وارد نموده و تکان دهید. باید تا زمان باز شدن قفل این کار را انجام دهید. می توانید از روش دیگری نیز استفاده نمایید. در این روش فقط به یک گیره کاغذ یا سنجاق نیاز خواهید داشت.

روند کار به این صورت است که از یک طرف گیره یا سنجاق برای ایجاد فشار بر روی قفل و از طرف دیگر آن به عنوان کلید استفاده می کنید. ابتدا یک طرف ابزار را وارد سوراخ قفل نموده و سپس آن را در جهتی که برای باز کردن قفل، کلید را می چرخاندید بچرخانید. باید در طول فرآیند دست خود را محکم نگه دارید تا فشار لازم بر روی قفل ایجاد شود.حال طرف دیگر ابزار انتخابی را به بخش بالایی قفل وارد کنید. در هنگام وارد کردن طرف دوم باید صدای پین ها را بشنوید. وقتی تمامی پین ها بالا می روند آچار به صورت آزادانه می چرخد و می توانید درب را با موفقیت باز کنید. از سنجاق سر هم می توانید برای انجام این کار استفاده کنید.

  • استفاده از کارت اعتباری برای باز کردن درب اتاق

یکی از روش های رایج و کاربردی برای باز کردن قفل درب اتاق استفاده از کارت اعتباری است. از کارت اعتباری به طور معمول برای باز کردن درب قفل نشده استفاده می شود. برای باز کردن درب با این روش کافی است کارت را بین شکاف درب و قفل وارد نموده و در جهت خلاف دستگیره خم کنید. حال می توانید درب را باز کنید.

چاقوی نازک و کارت های پلاستیکی قابل انعطاف نیز برای انجام این کار گزینه های مناسبی هستند. بهتر است از چاقوی کره خوری استفاده کنید زیرا چاقوی تیز به قفل و دست شما آسیب می رساند. در صورتی که بخواهید از چاقو استفاده کنید باید آن را وارد شکاف نموده و چندین مرتبه بالا و پایین کنید.

  • درآوردن کلید شکسته داخل قفل

در برخی موارد وارد کردن فشار زیاد روی کلید و یا قدیمی شدن آن باعث می شود داخل قفل بشکند. می توانید برای خارج کردن کلید شکسته بخشی که در دستتان است را آغشته به چسب قطره ای نموده و آن را به قسمت شکسته ی موجود در قفل بچسبانید. این کار باید با دقت انجام شود زیرا ممکن است قفل به چسب آغشته شده و برایتان مشکل ایجاد شود.اگر بخشی از کلید بیرون از قفل است می توانید برای خارج نمودن آن از موچین، دم باریک یا انبردست استفاده کنید.پس از خارج نمودن کلید با یکی از روش های مذکور درب را باز کنید. از آدامس نیز می توانید برای خارج کردن کلید استفاده کنید.

  • باز کردن قفل درب اتاق قدیمی

درب ها و قفل های قدیمی در برخی موارد حتی با کلید هم باز نمی شوند و به اصطلاح در هنگام باز و بسته کردن گیر می کنند. اکثر درب های قدیمی باید روغن کاری شوند اما نباید از روغن زیادی برای انجام این کار استفاده کنید. بهترین کار تعویض قفل قدیمی است اما در صورتی که قصد انجام این کار را ندارید می توانید از روان کننده ای مانند پودر گرافیت استفاده نمایید.

این ماده را باید به صورت مستقیم داخل سوراخ قفل اسپری کنید. در برخی موارد با وارد کردن فشار به درب می توانید آن را باز کنید. اصلی ترین دلیل گیر کردن درب قرار گرفتن بر روی زاویه ی نادرست می باشد. پس برای باز کردن درب در جهت های مختلف روی آن فشار وارد کنید.

باز کردن قفل درب اتاق

سخن آخر

گیر کردن درب اتاق و باز نشدن قفل آن می تواند شرایط سختی را برای شما به وجود آورد به خصوص اگر فرزندتان داخل اتاق گیر افتاده باشد. بهترین کار تماس با کلیدسازی های معتبر است. برخی کلیدسازی ها به صورت شبانه روزی و سیار خدمات خود را اراده می دهند و در کمترین زمان افراد متخصص خود را به محل فرستاده و مشکل شما را حل می کنند. این راه مطمئن ترین و بهترین راه حل است اما در صورتی که قصد تماس با کلیدسازی را ندارید می توانید از روش های ذکر شده استفاده نمایید.

کلید سازی سیار شمال تهران و حومه در کمترین زمان ممکن با جدید ترین تجهیزات

 امیدوارم توانسته باشیم با به اشتراک گذاشتن تجربه خودمان به شما عزیزان برای باز کردن قفل درب  کمک کرده باشیم ما در تهران کلید با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی سیار شمال تهران، کلید سازی سیار غرب تهران، کلید سازی سیار شرق تهران و کلید سازی سیار جنوب تهران توسط نیروی متخصص کلید سازی سیار آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.شما عزیزان در هر زمان می توانید برای انجام خدمات با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری