باز کردن درب مزدا با کمترین اسیب ممکن

باز کردن درب مزدا

در این مطلب قصد داریم با صاحبان مزدا کمی به صحبت و گفتگو بنشینیم تا در مواقعی که درب خودروی آن ها به هر نحوی قفل شد بتوانند عملکرد درستی داشته باشند پس با ما همراه باشید تا با مقاله باز کردن درب مزدا بتوانیم شما را در مواقع ضروری یاری کنیم.

مزدا را می توان خودرو‌‌یی دانست که توسط کشور ژاپن ساخته شده و از همان ابتدای کار طرف‌داران بسیاری را در بازار جهانی برای خود پیدا کرد.

اما بعد از گذشت زمان نقص های امنیتی در اولین نسل های این خودرو نمایان شد و شرکت ژاپنی مزدا توانست به خوبی در مدل های بعدی، نقص های امنیتی و فنی را برطرف کند و در تولیدات جدید دیگر از نوع نسل اول به بازار عرضه نشد و کم کم پس از مدتی ژاپن توانست خودروهای مزدای نسل اول را از بازار جهانی خارج کند.

 

باز کردن درب مزدا

 

اما متأسفانه در ایران استفاده از این خودرو متوقف نشد. خودرویی که اصلاً سیستم امنیتی پیشرفته و تجهیزات حفاظتی جانبی خوبی ندارد.

بعد از سری اول نسل های بعدی مزدا با زیبای خاص به بازار ایران عرضه شد و طرف‌داران زیادی از جمله جوانان را برای خود پیدا کرد.

مناسب ترین راه برای باز کردن درب مزدا در زمانی که کلید نباشد، چیست؟

نمی دانم تا امروز تجربه دردسر ساز گم کردن سوئیچ یا حتی جا گذاشتن آن را داشته اید؟

اصلاً می توانید پیش خود برای لحظه ای این تصور را کنید که وقتی در این موقعیت باشید برای باز کردن درب مزدا قرار است چه تصمیمی بگیرید؟

در چنین زمان هایی که یک اتفاق ناخوشایند برایتان رخ می دهد به شما تنها توصیه کاربردی که می توانیم بکنیم این است که دچار استرس و نگرانی نشوید در این مواقع مقاله باز کردن درب مزدا را مطالعه کنید زیرا با دلهره کاری که از پیش نمی رود هیچ مشکل چند برابر هم می شود.

مطمئن باشید روش هایی غیر از داشتن سوئیچ و یا شکستن پنجره هم هست که بدون وارد کردن آسیب به خودرو، می توان داخل مزدا شوید.

وارد شدن به خودروهایی که دارای قفل های اتوماتیک یا قفل های دستی هستند زیاد سخت نیست و با تمرین کردن و بالا بردن تجربه بسیار راحت می توانید این مشکل را حل کنید.

 

باز کردن درب مزدا

 

برای باز کردن درب مزدا که دارای قفل اتوماتیک یا الکتریکی هستند، در شروع کار بهتر است وسیله و ابزار مناسبی برای این کار پیدا کنید.

در روش های ارائه شده مهم‌ترین مسئله آسیب نرساندن به درب مزدا می باشد تا باز شدن قفل ها.

از مناسب ترین ابزارها که می توان برای باز کردن درب مزدا از آن کمک بگیرید یک تکه گوه است.

از بهترین گوه ها که می توان برای باز کردن درب مزدا از آن استفاده کرد یک چاقو یا ابزار پلاستیکی و یا بالن هوا می باشد.

گوه ها با ایجاد فضا بین درب و ستون خودرو کمک بزرگی برای پیشرفت کار دارند. اگر خیلی حساس هستید و دوست ندارید آسیبی به رنگ خودرو شما برسد بهتر است، گوه را در یک پارچه نرم پیچیده و بعد از آن استفاده کنید.

بعد از آن که موفق شدید شکافی ایجاد کنید وسیلهٔ نازکی مانند سیخ، آنتن خودرو و یا رخت آویز فلزی که صاف شده و در یک سمت آن قلابی ایجاد کرده اید، را از بین درب و ستون خودرو رد کنید.

این کار باید با دقت و احتیاط کامل به طرف قفل درب انجام شود، بعد از رسیدن شی نازک به محل مورد نظر سعی کنید ضرباتی کاملاً ملایم را در جهت های مناسب به قفل وارد کنید تا درب مزدا باز شود.

تفاوت زیادی بین باز کردن قفل های اتوماتیک و قفل های دستی وجود ندارد.

در هر دو انتخاب، طرز استفاده از گوه و سیخ شبیه هم است. به این صورت که بعد از آن که شما سیخ (آنتن خودرو و یا رخت آویز فلزی) را به درون خودرو هدایت می کنید باید در قفل هایی که به شکل دستی تعبیه شده اند سیخ به اهرم قفل گیر کند و به راحتی در حول برآمدگی قفل چرخیده و با کشیدن به طرف بالا درب باز شود.

توجه داشته باشید که رد کردن سیخ کاری راحت است ولی مهم‌ترین و اصلی ترین کار زمانی است که شما بخواهید سیخ را در اهرم قفل قلاب کنید در این مواقع بهتر است تمرکز زیادی را صرف کرده و با حوصله و دقت کار را پیش ببرید؛ این احتمال که شما نتوانید در همان دفعات اول موفق شوید خیلی زیاد است پس هیچ وقت ناامید نشوید و تا باز کردن درب مزدا کار را ادامه دهید.

این نکته را فراموش نکنید که داخل دربی که به سمت راننده است سیم های زیادی قرار دارد و احتمال آسیب دیدن آن زیاد می باشد پس باید با احتیاط قفل را باز کرد.

برای اینکه این اتفاق نیفتد به شما پیشنهاد می کنیم این کار را از سمت درب شاگرد امتحان کنید چون سیم های کمتری در آن به کار رفته و این انتخاب مناسب تر می باشد.

بهتر است در ابتدا نوار درزگیر را در درب سمت شاگرد و قسمت پایین خودرو پیدا کنید.

در ابتدای کار با انگشت آهسته، نوار درزگیر را به سمت عقب بکشید و سیخ را از فضا ایجاد شده در بین پنجره و قسمت بیرونی درب به آرامی وارد کنید و به سمت پایین فشار دهید.

اگر کمی در زمان کار دقت تان بالا باشد می توانید اهرم قفل را احساس کنید.

هیچ وقت فراموش نکنید که باز کردن درب مزدا دارای حساسیت زیادی است و داشتن تفکر و دقت برای انجام کار لازم و ضروری است، اگر در حین کار سعی کنید به صورت تصادفی و با بی حوصلگی کار را جلو ببرید به احتمال زیاد سیم های داخل درب به هم ریخته و آسیب می بیند.

پس مشکل که حل نمی شود هیچ یک دردسر دیگر هم برایتان اضافه می شود. همه تلاش خود را روی این کار بگذارید که قفل را اول پیدا کرده و بعد سیخ را وارد کنید تا کارتان بدون نقص پیش رود.

 

خدمات کلید سازی سیار

 

هنگامی که مطمئن شدید اهرم را پیدا کردید بهتر است آن را بدون عجله بکشید.

زمانی که کارتان را درست انجام داده باشید حتماً حرکت اهرم را به راحتی حس کرده و می توانید قفل درب مزدا را باز کنید.

اصلاً فکر نکنید که وقتی قفل درب باز شد کار تمام است بلکه بدون عجله و به آرامی بهتر است سیخ را خارج کرده و مواظب باشید تا هیجان انجام کار باعث نشود ناخواسته صدمه ای به خودرو وارد کنید.

سخن آخر

ما در تهران کلید با داشتن تجربه چند ساله و آگاهی از حساسیت و سلایق مختلف مشتریان خود این نوید را به شما می دهیم که قادریم کلیه خدمات مربوط به باز کردن درب انواع خودرو از جمله مزدا را با بهترین کیفیت، با داشتن تیم مجرب و حرفه ای، خدمات دهی ارزان، پاسخگویی ۲۴ ساعت ۷ روز هفته و در کمترین زمان ممکن ارائه دهیم. در تهران کلید متخصصان حرفه ای ما با استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته توانسته اند مجموعه ای بی نظیر را دور هم جمع کرده و درب خودرو شما را در ۱۰ دقیقه باز کنند. به همه صاحبان خودروی مزدا این اطمینان خاطر را می دهیم که در هنگام رو به رو شدن با مشکل قفل شدن درب خودرو خود بدون داشتن هیچ نگرانی و استرسی همکاران ما را در تهران کلید یارو و یاور خود بدانند و با یک تماس در اولین فرصت به کمک آن ها می شتابیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری