آشنایی با شیوه های باز کردن قفل دیجیتال و رمز دار

باز کردن قفل دیجیتال و رمز دار

ایا باز کردن قفل دیجیتال و رمز دار امکان پذیر است ؟ در چند وقت اخیر استفاده از قفل صفحه کلید رمزی درب در محیط های تجاری و اداری و حتی در منازل بسیار رواج پیدا کرده است و علت این امر را می توان موفقیت قفل های هوشمند دانست که قفل صفحه کلید رمز دار نیز جز آن می باشد. از مواردی که از قفل صفحه کلید رمز دار استفاده می شود می توان به مراکز تجاری و فروشگاه ها، آپارتمان های مسکونی، محیط های اداری و درمانی، هتل ها، ویلاها وفضاهای امنیتی اشاره کرد. هم چنین این قفل ها به عنوان قفل پنجره نیز کاربرد دارد.

خبر ویژه برای انهایی که ساکن شرق تهران هستند : کلید سازی سیار جنوب تهران

چرا باید از قفل صفحه کلید رمز دار درب استفاده کنیم؟

شاید بتوان گفت که ایمن نگاه داشتن فضای داخلی از اهداف اصلی و مهم استفاده از قفل هوشمند می باشد. این قفل ها یکی از بهترین انتخاب ها برای حفظ و افزایش امنیت محیط های داخلی است بدون این که نیاز به استفاده از کلید فیزیکی داشته باشید. با نصب قفل صفحه کلید رمزی می توانید نهایت استفاده را از مزایا و امکانات آن ببرید. اولین قدم برای آغار یک تغییر اساسی و مدرن در جهت هوشمند کردن منزل یا محل کار، استفاده از قفل های دیجیتال رمزدار می باشد.

باز کردن قفل دیجیتال و رمز دار

قفل الکترونیکی درب

یکی از جدیدترین روش های ایمن کردن فضاهای داخلی، قفل الکترونیکی درب است. این قفل های الکترونیکی راه مناسبی برای جایگزین کردن کلیدها بوده و می توان در زمان هایی که می خواهیم قابلیت های دیگری مانند باز کردن قفل از راه دور را داشته باشیم، از این قفل ها استفاده کنیم. تولید کنندگان تجهیزات امنیتی در کنار قفل های الکترونیکی برای مکان ها و ساختمان ها، برای خودرو ها نیز قفل الکترونیکی ارائه می دهند.

در انواع قفل ها یک زبانه کوچک برای جلوگیری از باز شدن درب وجود دارد که با قفل شدن، این زبانه ثابت شده و دیگر حرکتی نمی کند و مانع از ورود و خروج می شود. در قفل های مکانیکی باز و بسته شدن قفل با کمک کلید انجام می شود ولی در قفل های دیجیتال کلید های فیزیکی حذف شده و روش های مدرن برای باز و بسته شدن جایگزین شده است. با وجود انواع قفل های الکترونیکی که در بازار وجود دارد دیگر قفل نمودن درب منزل یا محل کار و یا فراموش کردن برداشتن کلید، مشکل بزرگی نیست. قفل های الکترونیکی با جریان الکتریکی کار می کنند و به سیستم کنترل دستی نیز وصل هستند. یک مزیت ویژه که این قفل ها ی الکترونیکی دارند این است که همراه با دستگیره های دیجیتال مخصوص فروخته می شوند و قابلیت نصب بر روی انواع درب های فلزی، چوبی و حتی درب های ضد سرقت را داشته و علاوه بر امنیت، دارای ظاهری بسیار شکیل و زیبا نیز می باشند.

مقایسه عملکرد قفل مکانیکی و قفل الکترونیکی

در قفل های مکانیکی قدیمی برای ایجاد امنیت و باز نشدن قفل از روش های گوناگونی استفاده  می شده است. در قفل های مکانیکی دو ردیف پین وجود دارد که یک ردیف در داخل سیلندر قفل ودیگری در بدنه قفل قرار داشته و تا وقتی کلید وارد قفل نشده از چرخیدن سیلندر ممانعت می کند.

در زمانی که کلید وارد سیلندر قفل شده، لبه ناهموار کلید موجب حرکت پین ها می گردد و باعث می شود که پین ها در موقعیت درست قرار بگیرند. در زمان قفل شدن کلید در سیلندر، هر یک از پین ها درون سیلندر تا اندازه مناسب حرکت کرده و پین های قرار گرفته در پشت آن ها واقع در بدنه قفل را در جای صحیح خود قرار می دهد. وقتی که کلید، پین را حرکت می دهد پین های قرار گرفته در بدنه از سیلندر قفل بیرون آمده و اجازه حرکت را به سیلندر می دهند و حرکت سیلندر منجر به باز شدن قفل می شود.

ولی در قفل های الکترونیکی درب عملکرد کاملا متفاوت است. قفل های الکترونیکی که قطعاتی به نام محرک، پیچ یا استوانه قفل را به موتور کوچکی وصل می کنند، به طور کامل در درون قاب قفل یا درب قرار گرفته اند. کنترل کننده این موتور یک پالس الکتریکی است و این قابلیت را دارد از چند راه گوناگون مانند یک صفحه کلید، یک کارت خوان الکترونیکی و یا یک سنسور کنترل از راه دور بی سیم ایجاد گردد. در هر حال، قفل درب الکترونیکی به این صورت طراحی شده است که محرک موتور را فقط بعد ار دریافت درست ورودی الکترونیکی حرکت دهد.

هر کدام از قفل های مکانیکی و الکترونیکی دارای مزیت ها و معایبی هستند. برای مثال کلید های فلزی در قفل های مکانیکی مانند ریموت های قفل های الکترونیکی آسیب پذیر نیستند. تغییر رمز ورود در قفل های الکترونیکی به راحتی امکان پذیر است اما این قابلیت در قفل های مکانیکی وجود ندارد. در حالی که قفل های مکانیکی هیچ نیازی به برق ندارند اما قطع برق برای قفل های الکترونیکی بسیار درد سر ساز خواهد بود.

مزیت های قفل های الکترونیکی

عدم نیاز به کلید

وقتی که از قفل های الکترونیکی استفاده می کنید دیگر نیاز به همراه داشتن دسته کلید محل کار یا منزل ندارید و تنها با داشتن رمز ورود که برای قفل های دیجیتال تعریف شده است، کار برای شما بسیار آسان می شود.

قفل شدن خودکار و غیر قابل نفوذ بودن

قفل های الکترونیکی در زمان ورود یا خروج به صورت خود کار بسته و قفل می شوند و این مزیت امنیت بالایی را ایجاد می کند. پس اگر از قفل های الکترونیکی استفاده می کنید دیگران نگران سرقت نباشید زیرا با وجود این قفل ها سارقین نمی توانند هیچ کاری انجام دهند.

تعمیر و نگهداری به صرفه

در صورتی که از قفل های الکترونیکی به درستی استفاده کنید و البته به روش صحیح نیز نصب شده باشند قابلیت این را دارند که تنها با یک باتری سال ها کار کنند و نیازی به تعمیر نداشته باشند واین یکی از مزایای مهم این قفل ها می باشد. البته اگر کاربران به صورت نادرست از این قفل ها استفاده کنند بسیار آسیب پذیر خواهند بود.

عیب های قفل های الکترونیکی

باز کردن قفل دیجیتال و رمز دار

اشتراک رمز ورود

گاها شرایطی پیش می آید که مجبور می شوید رمز ورود خود را به دیگران بدهید و این امر باعث کاهش امنیت این قفل ها  می شود. به یاد داشته باشد که شما باید تنها رمز خود را در اختیار افرادی که به آن ها اعتماد دارید قرار دهید و هر گاه که رمز خود را به دیگران دادید  در اسرع وقت رمز قبلی را از حافظه پاک کرده و رمز جدید را جایگزین آن نمایید.

نیاز به برق

برخی از قفل های الکترونیکی برای چند سال تنها با باتری کار می کنند اما دسته دیگه ای از این قفل ها نیز وجود دارد که به طور مستقیم با برق کار کرده و در صورتی که برق قطع شود دیگر نمی توان از این قفل ها استفاده کرد.این نوع نصب به سایر قفل ها شاید از لحاظ اتصال به برق مناسب نباشند ولی از امنیت بالایی برخوردار هستند

فراموش نمودن رمز

در صورتی که رمز انتخابی برای ورود و خروج را فراموش کردید باید صبور باشید و بیهوده تلاش نکنید زیرا امنیت این قفل ها بسیار بالاست و اجازه ورود شما را بدون رمز نمی دهد. پس به خاطر داشته باشید که در چنین شرایطی برای باز کردن قفل دیجیتال و رمز دار از یک متخصص کمک بگیرید.

انواع مختلف قفل های دیجیتال

قفل الکترونیکی

این دسته از قفل ها به وسیله به روزترین و جدیدترین تکنولوژی ها ساخته می شوند و بسیار ایمن و هوشمندانه عمل می کنند. قفل های الکترونیکی با قابلیت استفاده آسان و نظارت دقیق بر رفت و آمد افراد، امنیت منزل و محل کار شما را در حد چشم گیری افزایش داده و یک انتخاب درست برای تمامی افراد می باشد.

قفل بیومتریک

یکی از پر طرفدارترین و البته ایمن ترین قفل ها، قفل های بیومتریک است. بیومتری یا تشخیص چهره یک روش مطمئن برای دسترسی به فضای درونی محیط می باشد. در این قفل ها، مانیتوری کوچک روی قفل نصب شده که به رایانه و اسکنر وصل می باشد و توانایی تشخیص خصوصیات منحصر به فرد هر شخص مانند عنبیه چشم را دارد و عملکرد آن به صورت تطبیق اطلاعات با واقعیت می باشد. در صورتی که اطلاعات به وسیله کامپیوتر تطبیق داده شود قفل درب باز می گردد و اگر جز این باشد درب باز نمی شود. در صورتی که زیاد امتحان شود زنگ هشدار خطر فعال می گردد.

قفل RFID

یکی از محبوب ترین قفل ها، استفاده از تراشه های آر اف آی دی یا شناسایی فرکانس رادیویی می باشد. این تراشه ها دستگاه بسیار کوچکی هستند که اطلاعات بر روی آن ها ذخیره می شود و این اطلاعات تنها به وسیله یک اسکنر قابل خواندن است. یک اسکنرRFID را به رایانه قفل وصل می کنند و زمانی که اطلاعات صحیح وارد می شود تراشه های آر اف آی دی را در پیرامونش اسکن می کند. زمانی که تراشه اطلاعات ورودی را در یک فاصله مشخص و تعیین شده یافت، سیگنال به قفل ارسال شده و درب باز می شود.

قفل های رمز دار

سیستم های امنیتی دارای یک رمز عبور یا پین کد هستند که یک کامپوتر کوچک را به قفل الکترونیکی وصل کرده است و صفحه کلید لمسی یا صفحه کلید شماره ای نیز با آن در ارتباط است. زمانی که فرد یک سری از اعداد یا حرف ها را بر روی این صفحه کلید وارد می کند، کامپیوتر اطلاعات ورودی را با کدی که از قبل در حافظه ذخیره کرده تطبیق می دهد. در صورتی که کد وارد شده با کد حافظه یکی باشد، سیگنال باز کردن درب از سوی کامپیوتر به قفل فرستاده شده و درب باز می شود.

روش های باز کردن قفل های هوشمند

امکان باز کردن قفل های هوشمند از طریق اثر انگشت، رمز، انواع تگ ها (مانند موبایل، دست بند، کارت، سر سوییچی، برچسب پشت موبایل)، تشخیص چهره در برخی از مدل های خاص، نرم افزار موبایل یا ریموت کنترل فراهم می باشد. هم چنین در برخی از مواقع می توان قفل هوشمند را با استفاده از کلید مکانیکی نیز باز کرد.

کلام آخر

امیدواریم با شیوه های باز کردن قفل دیجیتال و رمز دار اشنا شده باشید. در دنیای امروزی و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، یکی از مهم ترین دغدغه ها ارائه بهترین خدمات است. ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد که کلیدش را گم کند و با درب بسته روبه رو شود و یا این که به  نسخه دیگری از آن نیاز شود. هنگامی که در چنین موقعیت هایی قرار گرفتید در کمال خونسردی تنها کافی است که با تهران کلید تماس بگیرید. همکاران ما در تهران کلید در اسرع وقت برای ارائه خدمت به شما حاضر خواهند شد.

کلید سازی سیار شمال تهران و حومه در کمترین زمان ممکن با جدید ترین تجهیزات

پیشنهاد می کنیم حل کردن مشکل خود را به اهل فن خود بسپارید زیرا هزینه ای که پرداخت می کنید در مقابل خسارتی که بدون کمک از متخصص به شما تحمیل می شود، بسیار ناچیز است.تهران کلید با اعزام بهترین نیروهای حرفه ای در مدت زمان بسیار کوتاه، مشکل شما را با بهترین کیفیت و مناسب ترین هزینه حل می کند.

ما در تهران کلید با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی سیار شمال تهران، کلید سازی سیار غرب تهران، کلید سازی سیار شرق تهران و کلید سازی سیار جنوب تهران توسط نیروی متخصص کلید سازی سیار آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری