باز کردن قفل فرمان در کمتر از چند دقیقه

باز کردن قفل فرمان با چند راهکار جدید

خودروهای مدرن همگی مجهز به سیستم ایموبلایزر یا ضد سرقت هستند. وجود این سیستم در خودروهای داخلی ضروری بوده و در صورتی که خودرو فاقد این سیستم باشد مجوزهای لازم به آن داده نمی شود. این سیستم همانطور که از نامش پیداست کار سارقان را دشوارتر کرده اما نتوانسته به طور کلی از سرقت خودرو جلوگیری کند.

باز کردن قفل فرمان

سارقین باهوش به سرعت خود را با فناوری های روز تطبیق داده و از روش های فوق حرفه ای که حتی به ذهنتان هم نمی رسد استفاده می کنند. هیچ اقدامی نمی تواند به صورت صد در صد مانع دزدیده شدن خودرو شود اما اقداماتی وجود دارند که می توانند احتمال سرقت را بسیار کم کنند. استفاده از قفل فرمان و پدال یکی از این اقدامات است. سارقین به طور معمول خودروهایی که فاقد این نوع تجهیزات هستند را طعمه قرار می دهند زیرا باز کردن این قفل ها هم زمانبر و هم نیازمند مهارت های خاصی است.

این قفل ها معمولاً دارای ساختار پیچیده ای هستند و برای باز کردن آن ها بدون کلید زمان زیادی لازم است اما همانطور که گفته شد نمی توانند از دزدی جلوگیری کنند بلکه فقط احتمال آن را کم می کنند. زمان یکی از مهمترین عوامل در هنگام سرقت است. سارق باید بتواند در کمترین زمان ممکن کار خود را انجام دهد زیرا هر لحظه ممکن است فردی سر برسد و کار او را خراب کند. اگر مجبورید اتومبیل خود را ساعت ها در فضای باز و خارج از پارکینگ پارک کنید بهتر است خودروی خود را مجهز به تجهیزاتی نظیر قفل فرمان و پدال کنید.

خبر ویژه برای ساکنین جنوب تهران : کلید سازی شبانه روزی در جنوب تهران 

قفل فرمان چیست؟

قفل فرمان همانطور که از نامش پیداست وسیله ای است که برای قفل و مسدود کردن فرمان مورد استفاده قرار می گیرد.این وسیله معمولاً فلزی و عصایی شکل بوده و قابلیت تنظیم دارد. این قفل مانع حرکت غربیلک فرمان شده و باعث می شود فرمان دیگر قابل استفاده نباشد.قفل فرمان انواع مختلف و مدل های گوناگونی دارد اما اکثر مدل ها قابلیت تطبیق با فرمان بیشتر خودروها را دارند.در نتیجه پس از تعویض خودرو می توانید از قفل فرمان برای خودروی جدید نیز استفاده نمایید.قفل های فرمان فلزی و یا فولادی بوده و استحکام فوق العاده بالایی دارند.این متریال اکثراً قابلیت برش نداشته و نمی توان حتی با دستگاه های برش نیز آن ها را برید.قفل فرمان دو قسمت دارد که یکی از آن ها در بخش داخلی و دیگری در بخش خارجی فرمان قرار می گیرد.این دو بخش با استفاده از مکانیسم ساده ی کششی به یکدیگر متصل شده و فرآیند قفل نمودن با چرخاندن کلید تکمیل می شود.پس از قفل کردن دیگر نمی توان از فرمان استفاده نمود.

باز کردن قفل فرمان

برخی از قفل های فرمان با کلید باز می شوند و برخی دیگر رمزدار هستند.

باز کردن قفل فرمان

معمولاً انواع کلیدی دارای کلیدهای کامپیوتری می باشند. همانطور که می دانید باز کردن قفل هایی که کلید کامپیوتری دارند بسیار دشوارتر از انواع معمولی است. در صورت مفقود شدن کلید می توانید از کلید یدک استفاده نمایید و در صورتی کلید یدک در دسترستان نیست بهترین راه تماس با کلیدسازی معتبر است. ساخت کلید از روی قفل به تخصص و مهارت نیاز دارد بنابراین عاقلانه ترین کار کمک گرفتن از افراد ماهر و متخصص در این زمینه است.

یکی از معایب قفل های فرمان این است که در صورت باز کردن غربیلک فرمان و جایگزین کردن غربیلک جدید می توان خودرو را به سرقت برد. این نوع سرقت مرسوم نیست زیرا سارق نمی تواند با غربیلک فرمان در خیابان قدم بزند اما احتمال انجام این کار وجود دارد. بهترین راه برای جلوگیری از سرقت استفاده از قفل فرمان هایی است که همزمان فرمان و پدال را قفل می کنند. این قفل ها دارای میله ی بلندی بوده که از یک طرف به فرمان و از طرف دیگر به پدال متصل می شوند.

در هنگام خرید قفل فرمان باید چه نکاتی را مورد توجه قرار دهیم؟

  1. نوع قفل اهمیت بسیار زیادی دارد. همانطور که گفته شد قفل های جدید دارای کلید کامپیوتری بوده و باز کردن آن ها کار آسانی نیست در صورتی که قفل های معمولی امنیت بسیار کمتری دارند. قفل های رمزدار مانند کیف سامسونت هستند و ضریب ایمنی بالایی دارند. البته این نوع قفل ها قیمت بالایی نیز دارند. در آخر انتخاب باید متناسب با نوع نیاز و بودجه ی شما باشد.
  2. طول میله دیگر عامل مهمی است که باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. طول میله باید متناسب با قطر فرمان و مدل خودرو باشد. قطر فرمان در خودروهای مختلف متفاوت است بنابراین باید قفل فرمان متناسب با آن انتخاب شود.
  3. اصلی ترین و مهمترین فاکتور در خرید محصول کیفیت و جنس آن است. به منظور افزایش دوام و بالا بردن ضریب امنیت قفل های فرمان معمولاً از جنس فولاد ساخته می شوند. فولاد در برابر ضربه های ناگهانی و فشار مقاومت بسیار بالایی داشته و در عین حال وزن بسیار کمی نیز دارد. قفل فرمان های آهنی نیز در بازار موجود هستند اما به دلیل سنگین بودن کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.
  4. نوع و جنس روکش مورد استفاده نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. روکش های فوم صنعتی و پی وی سی بیشترین کاربرد را دارند. روکش باعث می شود که بتوانید به راحتی قفل فرمان را در دست بگیرید همچنین در تابش مستقیم نور خورشید مانع داغ شدن قفل و آسیب به فرمان می شود.
  5. قیمت دیگر فاکتور مهم است. قفل فرمان نیز مانند هر وسیله ی دیگری دارای انواع مختلف و مدل های متفاوتی می باشد همچنین رنج قیمت نیز متناسب با جنس و کیفیت محصول متفاوت خواهد بود. هرقدر قفل ساختار محکم تر و جنس مرغوب تری داشته باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.
  6. قفل های فرمان معمولاً اختصاصی نیستند یعنی یک قفل فرمان را می توان برای اکثر خودروها استفاده نمود اما باید در هنگام خرید عواملی نظیر قطر فرمان و مدل خودرو را در نظر گرفته و متناسب با آن ها خرید کنید.

اگر ساکن غرب تهران هستید حتما بخوانید : کلید سازی سیار غرب تهران

انواع قفل فرمان

قفل فرمان یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین لوازم جانبی خودرو است که در مدل های متنوعی عرضه می شود. مدل ها علاوه بر تفاوت ظاهری در قیمت، جنس، سیستم قفل و … نیز با یکدیگر متفاوت می باشند. قفل فرمان ها از نظر نوع طراحی به سه دسته تقسیم می شوند: کشویی، تاشو و کتابی.از نظر نوع قفل نیز به سه دسته تقسیم می شوند: قفل های معمولی، قفلهایی که با کلید کامپیوتری باز می شوند  و قفل های رمزدار.برخی از انواع مدرن دارای قفل های دیجیتالی هستند اما بسیار گران قیمت بوده و در بازار نیز نمونه های خیلی کمی از آن ها وجود دارد.اگر فضای کمی در اختیار دارید انواع تاشو بهترین انتخاب هستند.انواع کلاغی و عصایی پرطرفدارترین مدل ها می باشند. قفل های عصایی بدنه ی مستحکم و سیستم ایمنی قوی دارند، به اندازه ی دلخواه باز شده و با انواع خودروها سازگار هستند.انواع کلاغی در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم بوده و باز و بسته شدن آن ها به صورت کشویی است.این قفل ها قابل استفاده برای خودروهای دارای ایربگ نیز هستند. قفل فرمان فوق سنگین با طراحی شیب دار قابل استفاده بر روی فرمان های روکش دار نیز هست.  تمامی قفل ها دارای روکش بوده و استفاده از آن ها آسان است.

امیدوارم توانسته باشیم تجربیات خود را با شما عزیزان به نحو احسنت در میان بزاریم . شما عزیزان حتما به نکاتی که در بالا توضیح داده شده است در هنگام خرید قفل فرمان دقت کنید تا بتوانید بهترین نوع قفل را تهیه کنید . می توانید برای باز کردن قفل فرمان انواع ماشین ایرانی و خارجی با ما در کلید سازی سیار تهران کلید با شماره ۰۹۱۹۴۲۲۴۷۸۹ تماس بگیرید.تا با در سریع ترین زمان ممکن خودمان را به شما برسانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری