باز کردن گاوصندوق و معرفی انواع قفل گاوصندوق های مدرن و پیشرفته

روش و نحوه باز کردن گاوصندوق

گاوصندوق چیست؟ برای باز کردن گاوصندوق چه باید کرد؟

در گذشته افراد برای نگهداری اشیا و مدارک مهم و ارزشمند خود از صندوقچه استفاده می کردند. آن ها می توانستند محتویات پر ارزش خود را به هر شکلی که دوست دارند در این صندوقچه بچینند و با استفاده از یک قفل و کلید از آن محافظت کنند.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی آن صندوقچه ها به گاوصندوق های اولیه و سپس به شکل گاوصندوق های امروزی در آمد که می توان گفت تنها وظیفه آن ها نگهداری با امنیت بالای محتویاتی است که درون آن قرار می گیرد.

طلا و جواهرات، سکه، پول، اسناد بانکی، مدارک شناسایی، برگه های مالی، عکس ها و فیلم های شخصی و خانوادگی و یا هر چیزی که برای فرد دارای اهمیت بوده  و با ارزش باشد در درون گاوصندوق نگهداری می شود.

 

باز کردن گاوصندوق

 

ایمن بودن وسایل ارزشمند در برابر سارقان، حوادث طبیعی مانند زلزله وآتش سوزی و جلوگیری از سوء استفاده قرار گرفتن باعث شده که روز به روز تمایل برای استفاده از گاوصندوق ها بالا رود و این اطمینان که از آن ها به خوبی حفاظت می گردد باعث ایجاد آرامش برای دارندگان آن می شود.

جنس صندوقچه ها در اوایل از چوب بود و با گذشت زمان وقتی که گاوصندوق ها برای مردم اهمیت بیشتری پیدا کرد و نیاز به آن ها بیشتر شد سنگ، آجر و سیمان جایگزین چوب برای ساخت گاوصندوق شد.

اما این مواد نیز معایبی داشتند و سرانجام پیشرفت دانش و تکنولوژی بشر منجر به ساخت گاوصندوق هایی با جنس آهن گردید که باز کردن گاوصندوق های جدید تقریبا غیر ممکن است.

در گذر زمان در طرح و سیستم امنیتی گاوصندوق ها تغییرات چشم گیری به وجود آمد که باعث افزایش ایمنی گاوصندوق ها شد.

در حال حاضر متریال استفاده شده در گاوصندوق فولاد و بتن است که از نظر استحکام و امنیت غیرقابل مقایسه با نمونه های قدیمی بوده و دارای ویژگی هایی مانند ضدحریق بودن، ضد ضربه بودن و … می باشد.

در گذشته تجار از جمله افرادی بودند که استقبال زیادی از صندوقچه ها کردند و با توجه به اهمیتی که به حفظ اموال خود می دادند کم کم به دنبال راه حلی در جهت ارتقای امنیت و کارایی، برای هر صندوقچه، کلیدی مشخص ساختند به طوری که صندوقچه ها فقط با همان کلید باز می شدند.

استفاده از کلید برای باز کردن گاوصندوق یک تغییر بسیار شگفت انگیز بود که امنیت صندوقچه ها را بالا می برد و به افراد این امکان را می داد که بیشتر و بهتر از گذشته از وسایل ارزشمند خود محافظت نمایند.

سرانجام در قرن هجدهم میلادی با ظهور ایده هایی نو در صنعت امنیتی، سیستم هایی مانند قفل های چرخشی و مکانیکی، زنگ هشدار، قفل های عددی و حرفی و رمز نگاری عددی در ساخت گاوصندوق مورد استفاده قرار گرفت.

مرور تاریخچه گاوصندوق نشان می دهد که در ابتدا صندوقچه ها آن چنان طرفدار نداشتند و به مرور زمان استفاده از آن ها رواج یافته است و یکی از دلایل این موضوع را می توان این گونه بیان نمود که وسایل و اشیا با ارزشی که در اطراف بشر قرار گرفت روز به روز افزایش یافت و به همین خاطر نیاز بشر برای امن نگاه داشتن دارای های خود نیز بیشتر شد.

در دنیای امروز مقدار بسیاری از اسناد، اسکناس ، طلا و کلکسیون ها که دارای ارزش مالی بالایی هستند در خانه ها پیدا می شود و حفظ امنیت این وسایل نیز پر رنگ تر شده و به همین خاطر ضرورت داشتن امن ترین گاوصندوق ها بیشتر به چشم می آید.

همین احساس نیاز باعث تولید گاوصندوق ها در ابعاد، اندازه، طرح و رنگ های گوناگون و سیستم های امنیتی مختلف شده است.

گاو صندوق هایی که در بازار وجود دارد از نظر قفل متفاوت هستند. از پرکاربردترین قفل های گاو صندوق می توان به قفل های مکانیکی، قفل های دیجیتالی و قفل های اثرانگشتی اشاره کرد.

گاوصندوق های دارای قفل های مکانیکی از نظر قیمت و هزینه بسیار مقرون به صرفه هستند ولی از نظر امنیت برای باز کردن گاوصندوق بهترین انتخاب، گاوصندوق اثرانگشتی است.

ممکن است برای هر فردی این اتفاق بیفتد که به هردلیلی موفق به باز کردن گاوصندوق خود نشود. در ادامه پیرامون نحوه وشیوه هایی که می توان در باز کردن گاوصندوق از آن ها کمک بگیرید صحبت خواهیم کرد.

 

باز کردن گاوصندوق

روش های باز کردن گاوصندوق؟

قدم اول برای باز کردن گاوصندوق این است که اطلاعات کافی و درستی درباره انواع قفل گاوصندوق ها و این که چگونه این کار را انجام دهید داشته باشید زیرا اگر اطلاعات شما صحیح نباشد در کار خود موفق نخواهید بود و یا ممکن است قسمتی از گاوصندوق خود را خراب کنید.

بهتر است بدانید که تمامی گاوصندوق ها برای باز شدن از یک الگو پیروی نمی کنند و بسته به نوع و مدل گاوصندوق باید از روش خاصی برای باز کردن گاوصندوق استفاده شود.

قفل گاوصندوق یک سیلندر کوچک و ساده دارد که به شماره گیری ترکیبی متصل است.

زمان چرخاندن شماره گیری، قطعه ای به نام اسپیندل نیز می چرخد. اشیا دایره ای دیگری نیز وجود دارد که به آن ها چرخنده یا چرخ ایمنی گفته می شود.

در اطراف شماره گیر اعدادی نوشته شده است که معمولا با صفر در قسمت بالا آغاز می شود و با حرکت در جهت عقربه های ساعت، شماره گیری افزایش می یابد.

اطلاع از این که چند چرخش وجود دارد برای باز کردن گاوصندوق خیلی مهم است.

برای این که بتوانیم گاوصندوق را باز کنیم باید بدانیم که چگونه شکاف های دسته چرخان حرکت می کنند.

وقتی که دسته چرخان به طریقی حرکت داده شود که شکاف در قسمت بالا قرار گیرد اهرم داخلی قفل در آن شکاف جا گرفته و باعث حرکت اهرم شده و به این طریق درب باز می شود.

از این روش برای باز کردن گاوصندوق های کلیدی قدیمی استفاده می کنند.

تصور بسیار رایج در بین افراد این است که تمام گاوصندوق ها به کلید نیاز دارند. گاوصندوق هایی که از ابتدا دارای کلید هستند معمولا مکانیکی بوده و متکی به هیچ سیستم الکترونیکی برای قوی کردن قفل نمی باشند.

نوع دیگری از گاوصندوق ها وجود دارد که در آن ها از قفل های دیجیتال با عملکرد بیومتریک و یا قفل رمز دار برای باز و بسته شدن استفاده شده است.

باز کردن گاوصندوق های دیجیتال با گاوصندوق های اهرمی و کلیدی تفاوت بسیاری داشته و پرهزینه تر نیز می باشد.

یکی از روش های باز کردن گاوصندوق های دیجیتال استفاده از کیت های الکترونیکی است.

در گاو صندوق های دارای قفل دیجیتال، کلید به عنوان ابزاری جهت دستیابی ثانویه مورد توجه می باشد.

 

خدمات کلید سازی سیار

 

کلید در این نوع گاوصندوق ها به خصوص برای افرادی که رمز ترکیبی خود را از یاد برده اند بسیار مفید بوده و یک راه دسترسی جایگزین است.

روش دیگر، باز کردن گاوصندوق  با ابزار است که نیاز به مهارت داشته و زمان بر می باشد.

باز کردن قفل با ابزار کار پیچیده ای نیست ولی تنها راه تبحر در آن تمرین است.

ساده ترین ابزار مورد استفاده در این روش یک سنجاق معمولی است که برای زبانه قفل به کار می رود.

اگر گاوصندوق دارای ساز و کار تخصصی باشد احتمال باز شدن آن به وسیله ابزار بسیار پایین است.

این موضوع به خصوص در گاوصندوق هایی با امنیت بالا مانند گاوصندوق هایی که برای نگهداری اسلحه از آن ها استفاده می شود صحت دارد.

باز کردن قفل هایی با ساز و کار های ایمنی بالا به ابزارهای خاصی نیازمند است و دیگر ابزار های سنتی مانند سنجاق یا چنگک در مورد این قفل ها موفقیت آمیز نیست.

در کل موفقیت استفاده از ابزار برای باز کردن قفل های گاوصندوق به میزان زیادی به زمان و مهارت وابسته است و بیشتر در مورد گاوصندوق های کلید دار موثر است.

هم چنین زمانی که ترکیب رمز خود را فراموش کرده اید و کلید یدک را در دسترس ندارید، بهترین راه حل، باز کردن قفل با کمک ابزار است.

یک روش میان بر که می تواند جایگزین روش باز کردن گاوصندوق بدون کلید شود، وارد کردن شوک به قفل می باشد.

از این روش می توانید زمانی که کلید خود را گم کرده اید یا به آن دسترسی ندارید استفاده کنید. در فرایند وارد کردن شوک، ساز و کار درونی قفل گاوصندوق به قدری جا به جا می گردد تا در موقعیتی که قفل باز می شود قرار گیرد.

البته به خاطر داشته باید که موفقیت و سرعت عمل در این روش وابسته به ماهیت زبانه قفل است.

استفاده از شوک برای گاوصندوق های مقاوم در برابر نیروهای خارجی و دارای امنیت بالا موثر نمی باشد.

آخرین راه حل برای باز نمودن قفل، سوراخ کردن هسته قفل گاوصندوق با مته می باشد.

شاید این سوال برای شما پیش آید که چرا از این روش به عنوان آخرین راه حل که در زمان ناچاری باید از آن استفاده کنید یاد  کردیم.

دلیل این موضوع این است که در این روش قفل تخریب شده و احتمال آسیب به ظاهر و محتویات داخل گاوصندوق بالاست.

در اکثر مواقع تلاش برای باز کردن گاوصندوق بی نتیجه است و بهترین تصمیم در این زمان مراجعه به یک قفل ساز گاوصندوق است که تخصص بیشتری نسبت به خودمان در این زمینه دارند و به خاطر سال ها تجربه در این حیطه احتمال موفقیت آن ها بسیار بالاست.

یک قفل ساز علاوه بر تبحری که در باز کردن قفل دارد می تواند با ساخت کلید جایگزین به شما کمک کند. برای این کار ابتدا قفل ساز گاوصندوق شما را بررسی می کند تا مشخص شود آیا امکان استفاده از کلید جایگزین وجود دارد یا نه.

هم چنین شما با راهنمایی قفل ساز می توانید با کارخانه تولید کننده گاوصندوق خود تماس گرفته و از این که کارخانه می تواند شما را در تهیه کلید جایگزین کمک کند، مطلع شوید. البته نباید از این نکته غافل شویم که این راه حل فرایندی طولانی و زمان براست.

تهران کلید

حل مشکل  باز کردن گاوصندوق وقتی زمان کافی ندارید و به وسایل و مدارک داخل گاوصندوق نیاز داشته باشید از اهمیت بیشتری برخودار می شود. با توجه به این که باز کردن گاوصندوق به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد شاید بتوان گفت که بهترین انتخاب در این مواقع، کمک گرفتن از افراد متخصص این رشته می باشد. ما در تهران کلید مجموعه ای از حرفه ای ترین متخصصان را گرد هم جمع آورده ایم تا بتوانیم بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم. خدمات تعمیر و بازگشایی انواع گاوصندوق در تهران کلید با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات برای شما انجام خواهد شد. همکاران ما در تهران کلید آماده ارائه خدمات تخصصی با کمترین هزینه می باشند. هم چنین برای انتخاب و خرید گاوصندوق می توانید با تهران کلید مشورت کنید تا مناسب ترین انتخاب را از نظر هزینه، کاربرد و نیازتان داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری