روش بالابردن امنیت خانه

۸  گام موثر در بالا بردن امنیت خانه که نمیدانستید

این روزها یکی از دغدغه‌های مهم افراد بالا بردن امنیت خانه‌هایشان است. اما برای حفظ امنیت خانه و کوتاه کردن دست سارقان از اموال و دارای خود چه باید کرد؟ اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که حفظ امنیت خانه به یکی از دغدغه‌های بزرگ شما تبدیل شده است، تا انتهای این مقاله با تهران کلید همراه ما باشید تا ۸ راه حل ساده اما موثر را با هم مرور کنیم.

بالا بردن امنیت خانه در این روزها که قیمت لوازم خانه بسیار سنگین است، امری بسیار واجب است. برای بالا بردن امنیت خانه فقط کافی است ۸ روشی را که  کلید سازی سیار تهران کلید در این بخش ذکر می‌کند را دنبال کنید.

۱-قرار دادن کلیدهای یدک در جای امن

  یکی از کارهای اشتباه و غلطی که بسیاری از ایرانیان هنگام خروج از خانه و یا زمانی که در خانه هستند انجام می‌دهند قرار دادن کلیدهای یدک در جای نا مناسب است. حتما شما هم این امر را مشاهده کرده‌اید که بسیاری از افراد هنگام خروج از خانه، کلید یدک را در جاکفش، زیر پادری، داخل کفش و… جا ساز می‌کنند تا اگر یکی از اعضای خانواده کلید خود را به همراه نداشت یا کم کرد، بتواند به راحتی وارد خانه شود. با انجام این کار نه تنها اعضای خانواده بلکه سارقان هم به راحتی وارد خانه می‌شوند. به جاین این کار یک راه حل ایمن دیگر را باید جایگزین کنید و آن هم کمک گرفتن از قفل ساز سیار سطح شهر است. اگر کلید خود را گم کرده‌اید و یا در خانه جاگذاشته‌اید با یک تماس با این افراد به راحتی مشکل شما حل می‌شود و در این حال امنیت خانه خود را نیز حفظ کرده‌اید.

بالابردن امنیت خانه با ابزار

۲- نصب درب‌های ضد سرقت و ایمن، اولین راه و بهترین روش

یکی دیگر از گام‌های موثر در حفظ امنیت خانه به ویژه آپارتمان‌ها، داشتن یک درب ایمن و ضد سرقت است. این درب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان باز کردن‌ آن‌ها به آسانی امکان پذیر نیست. این در‌ها دارای قفل‌های هستند که به راحتی باز نشده و برای باز کردن آن‌ها به ابزار‌های پیشرفته‌تری احتیاج است. علاوه بر این باز کردن این درب‌ها با سروصدای زیادی همراه بوده که همین امر نیز کار سارقان را سخت می‌کند. زیرا ایجاد سر و صدا موجب آگاه شدن همسایه‌ها از سرقت شده و مانع کار آنان می‌شود. تهران کلید پیشنهاد می‌کند، اگر قصد خرید درب ضد سرقت را دارید حتما به نکات زیر توجه کنید:

·        ضخامت چهارچوب دری که انتخاب می‌کنید حتما از ۱٫۵ میلی‌متر بیشتر باشد.

·        بهتر است لولای درب از جنس‌های مقاوم بوده و درب دارای ۳ لولای بلبرینگی باشد.

·        آلیاژ به کار رفته در کار از جنس مقاوم و با کیفیت باشد

·        قفل و دستگیره‌ها از جنس‌های مرغوب بوده و به راحتی امکان تخریب و یا باز شدن نداشته باشند

·        بهتر است درب‌های از جنس پی وی سی و یا ملامین را خریداری کنید

۳-نصب دوربین و دزدگیر خانه را ایمن نگه می‌دارد

یکی از موثرترین کارها در جلوگیری از ورود سارقان و بالا بردن امنیت خانه نصب دزدگیر و دوربین مدار بسته است. عملکرد این دزدگیرها به گونه‌ای است که، سنسورهای تعبیه شده در آن‌ها به کوچک‌ترین حرکت حساس بوده و با ورود فردی به خانه با الارمی که می‌دهد، دیگران را از سرقت آگاه می‌کند. دزدگیرها انواع و اقسام گوناگونی دارند که شما می‌توانید متناسب با فضای خانه و بودجه‌ای که در اختیار دارید دزدگیر مورد نظر خود را انتخاب کنید. دوربین‌ها نیز به دلیل این که به ثبت چهره‌ها می‌پردازد کار سارقین را سخت می‌کند. زیرا هیچ سارقی دوست ندارد در چنگال قانون اسیر شود. دوربین‌ها نیز انواع و اقسام گوناگون دارند که انتخاب نوع آن نیز به شرایط خانه و دیگر عوامل بستگی دارد.

۴-زنجیرهای پشت درب روشی برای ایمنی درب منزل

یکی از راه‌های کم هرینه و بسیار راحت در بالا بردن امنیت خانه نصب زنجیرهای پشت در است. این زنجیرها هزینه زیادی نداردند و می‌توانید با کمترین هزینه آن را نصب کنید. با نصب این زنجیرها دیگر افراد نمی‌توانند بدون اجازه شما وارد خانه شوند و یا درب خانه را به زور باز کنند. تهیه و نصب این نوع زنجیرها بسیار ساده است. شما می‌توانید با کلید سازی سیار شمال تهران و حومه تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن کار نصب برای شما انجام شود.

زنجیر پشت درب روشی برای امنیت خانه

۵-پنجره‌های ایمن، خانه را از ورود دزد ایمن می‌کند

اولین چیزی که امنیت خانه را بالا می‌برد و راه نفوذ سارقان به شمار می‌‎رود درب منزل است و راه دوم پنجره‌ها. در نتیجه‌پنجره‌های خانه نیز باید ایمن باشند تا امنیت خانه بالا برود. برای بالا بردن امنیت پنجره‌ها توجه به مواردی مانند: درست کردن قفل‌ها و چفت‌ها، سرویس منظم قفل‌ها، استفاده از محافظ‌های فلزی و مواردی از این دست بسیار حائز اهمیت است.

۶- نورپردازی مناسب امنیت را بالا برده و راه دزدی را کج می‌کند

وجود نقاط تاریک در حیاط، پارکینگ، راه پله‌ها و دیگر نقاط خانه‌ها موجب کاهش امنیت می‌شود. زیرا سارقان محیط‌های تاریک را یک فرصت برای خود به حساب آورد و از قسمت‌های تاریک برای نفوذ به خانه استفاده می‌کنند. بهترین روش برای جلوگیری از تاریک بودن قسمت‌های مختلف خانه و مصرف درست انرژی استفاده از  چراغ‌های اتوماتیک است.

۷-نصب آرام بندی امنیت درب خانه را بالا می‌برد

نصب آرم بندها نیز در بالا رفتن امنیت خانه کمک می‌کنند. با نصب آرم بندها مطمئن خواهید بود که درب خانه تحت هیچ شرایطی باز نخواهد ماند. آرم بندها به کمک سیستمی که دارند باعث بسته شدن درب به صورت خودکار می‌شود.

چظور امنیت خانه را بالا ببریم

۸-نصب درب‌های آکاردئونی، از نکات بالابردن امنیت خانه

یکی از راه‌های بسیار موثر در جلوگیری از ورود سارقان و بالا رفتن امنیت خانه نصب درب‌های آکاردئونی است. این درها به دلیل این که به راحتی باز نمی‌شوند کار سارقان را سخت می‌کند به همین دلیل سارقان به وقت زیادی برای ورود به خانه نیاز دارند. همین امر موجب می‌شود تا سارقان به سراغ خانه شما نروند.

بهترین روش برای ایمنی درب منزل

تهران کلید در این مطلب تلاش کرده است تا موثرترین راه‌ها برای بالا رفتن امنیت خانه را بیان کند. طی کردن این مسیرها احتمال سرقت از خانه و یا محل کار شما را به حداقل می‌رساند. اما به خاطر داشته باشید که تمام این راه حل‌ها قطعی نیود و باز هم امکان نفوذ سارقان به خانه شما وجود دارد. ولی با رعایت این اصول این احتمال به کمترین حالت ممکن خود خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری