روش های بالا بردن امنیت خودرو که نمی‌دانستید

این روزهای سرقت خودرو در کوچه و خیابان، نگرانی زیادی برای صاحبان آن‌ ایجاد کرده است. نصب وسایل ایمنی هرچند ساده، امنیت خودرو را چندبرابر می‌کند. اگر مجبور به پارک خودرو حتی برای چند ساعت در خیابان و کوچه هستید، با رعایت چند نکته کوچک آن را از دست دزدان در امان نگه‌دارید. ما در این مقاله تهران کلید ۹ روش برای افزایش ایمنی خودرو معرفی می‌کنیم. اگر نگران سرقت ماشین خود در سطح شهر هستید، برای چند دقیقه ما را همراهی کنید. به‌این‌ترتیب اتومبیل از آسیب‌های احتمالی آینده محفوظ خواهد بود.

۱٫    قفل فرمان و پدال ترمز، ابتدایی‌ترین راه‌حل برای امنیت بیشتر اتومبیل

قفل فرمان و پدال ساده‌ترین روش برای حفظ امنیت ماشین است. این وسیله ارزان احتمال سرقت ماشین را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. باز کردن قفل پدال و ترمز کار زمان‌بری است؛ به همین خاطر سارقین در صورت مشاهده این وسیله حفاظتی در خودرو، از سرقت آن پشیمان می‌شوند. همچنین جابه‌جایی خودرو بدون باز کردن این دو وسیله غیرممکن است. قفل فرمان و پدال ترمز دارای انواع مختلفی است، ۲ مسئله مهم در امنیت این وسیله عبارتند از:

  • انتخاب قفل فرمان و پدال جنس فلزی و سنگین به دلیل مقاومت بالا
  • قفل درست آن به پدال و ترمز برای جلوگیری از باز شدن بدون دردسر

قفل فرمان و پدال برای ایمنی بهتر خودرو

رعایت این دو نکته کوچک باز کردن قفل فرمان و پدال را تا حدی زیادی دشوار می‌کند. به‌این‌ترتیب امکان باز کردن آن تنها به کمک کلید ممکن است. در صورت عدم دسترسی به کلید قفل فرمان تنها راه‌حل برای باز کردن آن، درخواست کمک از  کلید سازی سیاراست.

۲٫    آیا تجهیزات صوتی به قفل نیاز دارد؟ دومین وسیله برای افزایش ایمنی ماشین

سیستم صوتی خودرو یکی از تجهیزاتی است که توجه سارقان را به خود جلب می‌کند. با توجه به لوازم صوتی و دیجیتالی جدید و پیشرفته در خودروها، خرید یک قفل برای آن ضروری است. یکی از دلایل اصلی توجه به ضبط‌صوت و متعلقات آن، سرعت باز کردن و راحتی فروش آن است. بااین‌حال با نصب قفل به این تجهیزات، آمار سرقت این وسیله را به‌شدت کاهش‌یافته است.

استفاده از قفل ضبط‌صوت برای ایمنی بیشتر

روش دوم برای جلوگیری از سرقت ضبط‌صوت، حمل پنل ضبط صوت است. برخی به دلیل مزاحمت، این وسیله را در زیر صندلی یا داشبورد پنهان می‌کنند. درصورتی‌که بهتر است آن را به خارج از خودرو و همراه خود ببرید.

۳٫    تعویض قفل‌های قدیمی خودرو دست‌دوم برای ایمنی بیشتر

یکی از مسائل مهم برای ایمنی بیشتر خودرو، تعویض کلیه قفل‌ها آن است. در صورت خرید ماشین دست‌دوم بهتر است که در اولین فرصت و مراجعه به یک مجموعه کلیدسازی، قفل آن را عوض کنید. تهران کلید یک مجموعه قفل‌ساز سیار در ۲۲ منطقه تهران است. این تیم یک مجموعه کلید سازی سیار شرق تهران تا جنوب، شمال تا غرب و حومه تهران است.

۴٫    قلقلک سارقان با مشاهده رینگ و تایر گران‌قیمت

قیمت رینگ خودروهای گران و اسپرت، جلب‌توجه زیادی برای سارقان دارد. به همین خاطر نصب قفل رینگ منطقی به نظر می‌رسد. قفل رینگ به دو شکل در بازار وجود دارد:

  • قفل رینگ عادی که به کمک یک آچار مخصوص باز و بسته می‌شود.
  • قفل رینگ چنگالی که امکان قفل رینگ و لاستیک به‌صورت همزمان، ممکن است.

استفاده از این دو مدل قفل، ایمنی رینگ و لاستیک خودرو را تا حد قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

قفل چنگالی رینگ و تایر

۵٫    جلوگیری از وسایل کوچک ولی ارزشمند داخل کاپوت به کمک یک قفل کوچک

وسایل داخلی کاپوت و موتور ماشین از جمله ابزاری است که به‌راحتی توسط سارقین دزدیده و به فروش می‌رسد. سارقین حرفه‌ای قفل کاپوت را از پشت پنجره باز می‌کنند. برای جلوگیری از این امر باید یک قفل برای کاپوت ماشین تهیه کنید. با نصب این وسیله امکان باز کردن کاپوت تنها توسط کلید یا کلیدساز ممکن است.

امنیت خودرو با قفل کاپوت

۶٫    تایر زاپاس ششمین وسیله‌ برای امنیت خودرو در برابر سرقت

در صندوق عقب ماشین قسمتی وجود دارد که تایر زاپاس داخل آن قرار می‌گیرد. تایر زاپاس یک لقمه آماده برای سرقت است؛ زیرا باز کردن قفل صندوق عقب آن‌قدرها هم سخت نیست. قفل زاپاس یک وسیله ساده برای افزایش ایمنی ماشین است. با نصب این وسیله در تایر زاپاس امکان سرقت آن به‌شدت کم می‌شود.

۷٫    آیا با سیستم ضدسرقت برای افزایش امنیت ماشین آشنا هستید؟

سیستم ضدسرقت نام یک سیستم امنیتی است که به کمک آن حرکت خودرو بدون سوئیچ غیرممکن است. به‌این‌ترتیب ماشین با جرقه دو سیم روشن نمی‌شود. این سیستم کمک بزرگی به کاهش دزدی کلیه وسایل نقلیه کرده است.

۸٫    نصب سیستم دزدگیر، هشداری مطمئن برای امنیت بیشتر خودرو

خودرو از روز اول تولید در کارخانه به سیستم دزدگیر مجهز است. اما دزدگیر باتوجه‌به سطح سیستم امنیتی  دارای مدل‌های متفاوتی است. برای مثال یک نمونه پیشرفته دزدگیر وجود دارد که امکان ردیابی خودرو و روشن یا خاموش‌کردن از راه دور به کمک آن ممکن است. نصب یک دزدگیر پیشرفته سطح امنیت خودرو را به شکل محسوسی افزایش می‌دهد. با نصب این وسیله صاحبان آن بدون هیچ دغدغه‌ای قادر به پارک خودرو در خیابان هستند.

دزدگیر ابزاری پیشرفته برای امنیت اتومبیل

۹٫    GPS مطمئن‌ترین روش برای افزایش ایمنی اتومبیل

در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات ابزارهای جدیدی در دسترس مردم وجود دارد. جی‌پی‌اس یکی از این وسایل است که ایمنی خود را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این وسیله زمانی کاربرد دارد که خودرو دزدیده شده است. با نصب این برنامه کاربردی با خیالی آسوده‌تر خودرو را در خیابان پارک می‌کنید. امکان ردیابی خودرو توسط این وسیله امکان‌پذیر است. سیستم GPS بهترین سیستم امنیتی خودرو در جهان است.

خیال آسوده با کمک سیستم‌های امنیتی ماشین

استفاده از سیستم‌های امنیتی امکان سرقت خودرو را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. ما در این مقاله تهران کلید، ۹ روش برای افزایش ایمنی خودرو معرفی کردیم. این مجموعه به‌صورت ۲۴ ساعته و کمترین هزینه، آماده ارائه بهترین خدمات مربوط به قفل و کلید است. برای استفاده از خدمات این مجموعه قفل ساز سیار و افزایش ایمنی خودرو با کارشناسان مجموعه با شماره ۰۹۱۹۴۲۲۱۷۸۹ تماس حاصل فرماید.

به نظر شما استفاده از این وسایل امکان سرقت ماشین را تا چه حد کاهش می‌دهد؟ استفاده از کدام وسیله مطمئن‌تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری