آشنایی با طریقه باز کردن انواع قفل

طریقه باز کردن انواع قفل

درب ها انواع مختلف و کاربردهای متنوعی دارند که برای دانستن طریقه باز کردن انواع قفل باید آن ها را بشناسید. به عنوان مثال کاربرد درب ورودی متفاوت از کاربرد درب اتاقی است. قفل ها نیز انواع مختلف و کاربردهای متنوعی دارند. قفل های ساده تر برای درب های داخلی و قفل های پیچیده تر برای درب های ورودی مورد استفاده قرار می گیرند. نیازی نیست شما از یک قفل دیجیتال با ضریب امنیت بالا برای در اتاق استفاده کنید اما استفاده از این قفل برای درب ورودی کاری معقول و منطقی است.

با افزایش سرقت و ناامن شدن شهرها ساختار قفل ها نیز پیچیده تر شد تا حدی که انواع مدرن به صورت صد در صد غیر قابل نفوذ هستند. باز کردن هر قفلی نیاز به کلید مخصوص آن دارد و بدون کلید نمی توان قفل را باز کرد. گاهی اوقات به دلیل مشغله های کاری، شخصی و … ممکن است کلید را گم کنید، جا بگذارید یا در هنگام باز کردن قفل با فشار زیادی که به کلید وارد می کنید باعث شکستن آن داخل قفل شوید.

اگر ساکن غرب تهران هستید حتما بخوانید : کلید سازی سیار غرب تهران

وقتی پس از یک روز خسته کننده پشت درب منزل ایستاده اید و برای پیدا کردن کلید دست خود را داخل کیفتان می کنید اما متوجه می شوید که کلید سرجایش نیست! در این شرایط احساس ترس و سردرگمی به شما دست می دهد و نمیدانید باید چه کار کنید که با مطالعه مقاله ی طریقه باز کردن انواع قفل میتوانید تا حدی مشکل خود را حل کنید.ممکن است اولین فکری که به ذهنتان می رسد شکستن قفل یا درب باشد اما این اشتباه ترین راه حل است. شاید بگویید که این شرایط هیچگاه برای من پیش نیامده است اما چه تضمینی وجود دارد که در آینده این اتفاق برایتان رخ ندهد؟ اگر اطلاعات کاملی دراین زمینه داشته باشید در زمان بروز مشکل می توانید با خونسردی عمل کرده و دست به کارهای غیرمعقول نزنید.

در این مطلب ترفندهایی برای باز کردن قفل به شما آموزش خواهیم داد اما به خاطر داشته باشید که در صورت نداشتن تسلط کافی می توانید مشکل را دو برابر کنید. پس اگر در کارهای فنی تخصص ندارید و یا طریقه باز کردن انواع قفل را نمیدانید بهترین راه تماس با کلیدسازی های معتبر است.بسیاری از کلیدسازی های معتبر دارای وبسایت و یا اپلیکیشن و شماره های تماس متعددی هستند و با یک تماس در کمترین زمان ممکن بدون محدودیت زمانی و مکانی کلیدسازان ماهر خود را به محل اعزام می کنند. البته باز کردن درب کمد نیازی به کلیدساز ماهر ندارد و خودتان می توانید با کمی تمرین و تسلط این کار را انجام دهید.

طریقه بازکردن انواع قفل

برای باز کردن قفل چه ابزار و وسایلی نیاز است؟

طریقه باز کردن انواع قفل معمولی با ابزار نیاز به ابزارآلات زیاد و عجیبی ندارید. با چند ابزار ساده می توانید این کار را انجام دهید به شرطی که در انجام کار دقت و مهارت داشته باشید. برخی از ابزارهایی که اکثر اوقات همراه خود داریم و می توانند در چنین شرایطی به ما کمک کنند به شرح ذیل می باشد:

  • گیره ی کاغذ
  • سنجاق قفلی
  • سنجاق سر
  • انبردست
  • دم باریک
  • موچین زنانه
  • کارت عابر بانک

طریقه باز کردن انواع قفل

  • درب بسته اما قفل نشده باشد

اگر درب بسته شده و کلید همراهتان نباشد چطور باید آن را باز کنید؟ این روش برای مواقعی است که درب بسته شده اما قفل نشده باشد. می توانید از کارت بانکی برای باز نمودن قفل درب استفاده کنید. کارت عابر بانک وسیله ای در دسترس و مستحکم است که می توان برای انجام این کار مورد استفاده قرار داد.

ابتدا کارت را محکم در دست خود نگه دارید و از شکاف درب عبور دهید. کارت باید دقیقاً از بالای قفل وارد شکاف شود. برای انجام این کار لازم نیست خیلی به کارت فشار بیاورید بلکه باید ابتدا قسمت کوچکی از کارت را وارد شکاف نموده و سپس به آن فشار وارد کنید تا بیشتر وارد شود.

کارت را باید محکم در دست خود نگه دارید و همزمان با فشار دادن آن را بالا و پایین کنید تا بیشتر وارد شکاف شده و به زبانه ی قفل فشار وارد کند. این روش فقط زمانی که بیرون درب ساختمان باشید کاربرد دارد.

  • درب قفل بوده و کلید در دسترس نباشد

گاهی اوقات درب را قفل کرده و در زمان بازگشت به خانه متوجه می شوید که کلیدتان را گم کرده اید. طریقه باز کردن انواع قفل در این شرایط به این گونه است برای باز کردن قفل در این شرایط می توانید از هر وسیله ی بلند و باریکی مانند سنجاق سر، سنجاق لباس، گیره ی کاغذ، گیره ی روسری و …. استفاده نمایید.

لازم به ذکر است این روش فقط برای باز کردن قفل های معمولی کاربرد داشته و برای باز کردن قفل درب های ضد سرقت نمی توان از آن استفاده نمود. در این روش ابتدا باید ابزار انتخابی را وارد سوراخ قفل کنید و سپس در جهت چرخاندن کلید بچرخانید. به خاطر داشته باشید که باید در تمام طول کار فشار دست خود را حفظ کرده و ابزار انتخابی را محکم نگه دارید. ابزار انتخابی را خم نموده و سمت دیگر آن را وارد قسمت بالایی قفل کنید. تا زمانی که صدای باز شدن پین ها را نشنیده اید باید آن را تکان دهید.

پس از باز شدن پین ها آچار آزادانه می چرخد و قفل باز خواهد شد. از این روش معمولاً برای باز کردن درب اتاق خواب و کمد استفاده می شود.

  • کلید داخل قفل شکسته باشد

در برخی موارد به دلیل وارد کردن فشار زیاد به کلید یا قدیمی شدن آن ممکن است کلید داخل قفل بشکند. طریقه باز کردن انواع قفل در مواقع شکستگی در صورتی که این شکستن خیلی عمیق نباشد می توانید از این روش ها برای بیرون آوردن آن استفاده نمایید. چسب قطره ای اولین راه حل برای برطرف کردن این مشکل است.

کلید شکسته ی بیرون قفل را آغشته به چسب کرده و به کلیدی که داخل قفل است بچسبانید. این کار را باید با دقت زیادی انجام دهید و مراقب باشید که چسب روی قفل نریزد زیرا ریختن آن روی قفل باعث می شود که چسب وارد مغزی شده و آن را معیوب کند.

راه حل دوم کشیدن کلید با موچین یا دم باریک است. اگر کلید خیلی عمیق نشکسته باشد می توانید از این ابزار برای بیرون آوردن آن استفاده نمایید. در صورتی که توانایی انجام این کار را ندارید حتماً با کلیدسازی تماس بگیرید چون در صورت بروز کوچکترین مشکل برای قفل هزینه ها و دردسرتان دوبرابر خواهد شد.

انواع قفل درب ضد سرقت و نحوه ی باز کردن آن ها

طریقه بازکردن انواع قفل

درب های ضد سرقت ساختار امنیتی فوق العاده مقاوم و مستحکمی دارند به همین دلیل تنها راه برای باز کردن این نوع درب ها از طریق قفل آن ها است. قفل درب های ضد سرقت نیز دارای انواع مختلفی است که برخی از آن ها به شرح زیر می باشند:

  • قفل ضد سرقت مولتی سیستم چهارده زبانه
  • قفل ضد سرقت هفت زبانه
  • قفل ضد سرقت چنگکی
  • قفل هوشمند
  • قفل برقی

خبر ویژه برای ساکنین جنوب تهران : کلید سازی شبانه روزی در جنوب تهران 

تمامی این قفل ها ضد نفوذ بوده و ضریب ایمنی فوق العاده بالایی دارند به همین دلیل نمی توان از ترفندهای مذکور برای باز کردن آن ها استفاده کرد. تنها راه برای باز کردن درب ضد سرقت تعویض و یا تعمیر قفل است. به خاطر داشته باشید که هرگونه دستکاری و انجام کارهای غیر تخصصی بر روی قفل درب ضد سرقت باعث معیوب شدن قفل شده و هزینه های زیادی در پی خواهد داشت. در صورت بروز مشکل در این زمینه حتماً با کلیدساز تماس بگیرید.

 امیدوارم توانسته باشیم تجربیات خودرا برای باز کردن انواع قفل در اختیارتان قرار داده باشم. شما عزیزان می توانید  برای باز کردن انواع قفل با ما در کلید سازی سیار  تهران کلید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری