قفل ضدسرقت چیست؟

قفل ضدسرقت چیست؟

اولین دغدغه و نگرانی افراد تأمین امنیت خانه و ساختمان‌ها است. این روزها درب ضدسرقت یکی از راهکارهایی است که این مشکل را تا حد قابل‌توجهی حل کرده است. انواع و اقسام این درب‌ها با سطح ایمنی و ویژگی‌های متفاوتی در بازار موجود هستند. انتخاب یک درب مناسب، امنیت خانه را چندین برابر می‌کند. استفاده از قفل ضدسرقت باعث ایجاد امنیت و آرامش ذهنی برای ساکنین خانه می‌شود.

مدل‌های متفاوتی از قفل ضدسرقت در بازار وجود دارند. انتخاب یک مدل از بین هزاران مدل موجود باعث سردرگمی مصرف‌کنندگان می‌شود. زیرا آن‌ها نمی‌دانند که قفل ضدسرقت چیست؟ کدام مدل برای آن‌ها مناسب‌تر است؟ ما در مجموعه کلید سازی سیار تهران کلید به دنبال معرفی قفل‌های ضد سرقت و انواع مدل‌های آن هستیم. موضوعی که مطالعه آن تنها به‌اندازه نوشیدن یک قهوه زمان نیاز دارد اما، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با مطالعه این مقاله و انتخاب بهترین قفل ضدسرقت، منزل خود را از شر سارقین در امان نگه دارید. پس تا انتها ما را دنبال کنید.

قفل ضدسرقت چیست؟ یک راه‌حل اساسی برای ایجاد امنیت منازل

سرعت باز کردن درب معمولی توسط سارقین حتی به یک دقیقه هم نمی‌رسد. استفاده از قفل ضدسرقت از ورود بدون اجازه افراد به داخل خانه جلوگیری می‌کند. تفاوت این قفل نسبت به قفل معمولی، مقاومت بالا در برابر ضربه شدید است. در واقع در طراحی این قفل از موادی استفاده شده است که در برابر ضربات با شدت بالا مقاومت نشان می‌دهند. همچنین طراحی یکپارچه این قفل‌ها، امکان دسترسی به حریم خانه را کاهش می‌دهد. با وجود این‌که استفاده از این وسیله احتمال نفوذ بدون مجوز دیگران را به صفر نمی‌رساند ولی به کم‌ترین میزان کاهش می‌دهد.

استفاده از قفل ضدسرقت برای ساختمان یک مزیت به‌حساب می‌آید. به همین دلیل بهتر است که با انواع قفل ضدسرقت و سطح ایمنی آن‌ها آشنا شوید و برای خرید اقدام کنید.

قفل کارتی، اولین قفل ضدسرقت موجود در بازار

قفل ضدسرقت مغناطیسی کارتی یکی از وسایلی است که با رشد تکنولوژی و دیجیتالی‌شدن در میان مردم راه پیدا کرده است. درگذشته این نوع قفل بیشتر برای هتل، باشگاه، ادارات خصوصی و دولتی نصب و طراحی می‌شد؛ درحالی‌که امروزه این قفل برای منازل مسکونی نیز استفاده می‌شوند. مزایا استفاده از این درب هوشمند عبارت است از:

  • تشخیص زمان دقیق باز شدن درب توسط اشخاص
  • قابلیت تکثیر چند کارت برای یک قفل مغناطیسی
  • اتصال به بلوتوث
  • هوشمندسازی با اتصال به وای‌فای
  • برخورداری از تجهیزات ضد هک
  • هشدار امنیتی در صورت ورود غیرقانونی و با زور به داخل خانه
  • برخورداری از سیستم هشدار آتش‌سوزی

قفل ضد سرقت کارتی

استفاده از قفل ضد سرقت کارتی باعث افزایش امنیت ساختمان و حریم زندگی اشخاص می‌شود. به‌این‌ترتیب افراد با خیالی آسوده از خانه خارج می‌شوند. برای نصب قفل ضدسرقت کارتی باکلید سازی سیار شرق تهران تا جنوب تهران کلید تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه بهترین خدمات با قیمتی مناسب و در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

آیا با قفل‌های ضدسرقت دیجیتالی آشنا هستید؟

با وجود این‌که امکان نصب قفل ضدسرقت دیجیتالی روی درب‌های عادی وجود دارد، امنیت آن روی درب ضد سرقت بسیار بیشتر است. نحوه کارکرد قفل‌های دیجیتالی به شکلی است که باید برای آن یک رمز مشخص طراحی کنید. به‌این‌ترتیب برای هر بار ورود به داخل خانه نیازی به کلید ندارید. این موضوع باعث ازبین‌رفتن نگرانی گم‌کردن و فراموشی حمل کلید می‌شود. با نصب این قفل احتمال دسترسی با زور به داخل خانه به صفر می‌رسد. ویژگی‌های جدید این درب به شرح ذیل است:

  • زیبایی بیشتر
  • برخورداری از هشدار حریق
  • برخورداری از ضد شوک در صورت ورود ولتاژ غیرعادی
  • امکان نصب کارت الکترونیکی و اثر انگشت روی دسته هوشمند
  • آپشن جدید کنترل از راه دور

قفل ضدسرقت دیجیتالی

با راه‌اندازی سیستم کنترل از راه دور به قفل دیجیتالی، امکان حضور افراد به خانه با اجازه صاحبان آن از راه دور ممکن است. البته توجه کنید که اگر رمز این قفل را ندانسته وارد کنید، سیستم قفل می‌شود و برای حل این مشکل باید به سراغ یک  قفل ساز سیاربروید.

استفاده از قفل ضدسرقت از طریق هویت افراد

هر فرد انحصاراً یک اثر انگشت مخصوص به خود دارد. همچنین صدا و چهره افراد هویت آن‌ها را شکل می‌دهد. قفل‌های جدیدی در بازار وجود دارند که امکان سرقت از منازل را در حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. باز کردن درب با اثر انگشت، صدا و چهره مشکل فراموشی یا گم‌کردن کلید را حل کرده است. منبع تغذیه این قفل ضدسرقت به شکلی است که حتی با قطع‌ برق امکان باز کردن آن توسط سارقین غیرممکن است.

قفل ضد سرقت با اثر انگشت

امکان ذخیره‌سازی ۲۰۰ اثر انگشت، چهره و صدا از ویژگی‌های مثبت این قفل است. همچنین امکان پاک‌کردن حافظه آن نیز وجود دارد. در صورت تلاش فردی ناشناس برای باز کردن قفل، سیستم هشدار آن فعال می‌شود. امکان اتصال قفل ضدسرقت بر اساس هویت افراد به وای‌فای و سیستم گزارش‌دهی ورود و خروج افراد در منزل از مزایای استفاده از این نوع قفل ضد سرقت است.

عدم استفاده از توپی و سیلندر در قفل‌های ضدسرقت گاوصندوقی

همان‌طور که از اسم قفل ضدسرقت صندوقی مشخص است، سیستم این وسیله مشابه گاوصندوق طراحی شده است. در سیستم گاوصندوقی از توپی و سیلندر استفاده نمی‌شود. این قفل از سطح امنیت بالایی برخوردار هستند.

عملکرد قفل ضدسرقت پستچی به چه شکلی است؟

روی درب‌های قدیمی یک زنجیره کوچک وجود دارد که با نصب آن، درب به‌اندازه یک بسته پستی باز می‌شود. این سیستم از سطح امنیتی بسیار پایینی برخوردار است، به‌طوری‌که با یک ضربه کوچک زنجیر آن باز می‌شود. مدل جدیدتر این فناوری در چارچوب درب‌های ضدسرقت استفاده می‌شود که سطح امنیت آن افزایش پیدا کرده است. به‌این‌ترتیب امکان باز شدن درب با فشار وجود ندارد.

قفل ضدسرقت پستچی

دو نکته طلائی در انتخاب قفل ضد سرقت

به دلیل تنوع قفل ضدسرقت و وجود انواع مدل‌های آن در بازار در هنگام خرید، باید به ۲ نکته طلائی توجه بفرمایید. اولین نکته کنترل و بررسی برگه اطلاعات فنی، فروش و گارانتی آن است. دومین موضوع توجه به یکپارچگی فلز و آلیاژ مورداستفاده در آن است. این درب‌ها باید تست‌های مقاومت را نیز پشت سر بگذارند. در خرید قفل ضد سرقت حتماً از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید.

ما در این مقاله به معرفی قفل ضدسرقت و انواع آن پرداختیم. همچنین ویژگی‌ مدل‌های متفاوت آن در بازار را بررسی کردیم. به نظر شما ایمنی کدام قفل ضدسرقت نسبت به بقیه بیشتر است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری