چگونه قفل هرز شده را باز کنیم؟

چگونه قفل هرز شده را باز کنیم؟

هرز شدن قفل یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای قفل و کلیدهای قدیمی پیش بیاید. در این حالت، هرچه بیشتر برای بازکردن قفل تلاش کنید، نتیجه‌ای نمی‌گیرید و با وجود دردسترس‌بودن کلید، قفل باز نمی‌شود. حال اگر در این شرایط برای بازکردن قفل عجله هم داشته باشید، ممکن است به زور متوسل شوید تا قفل خراب‌شده را باز کنید.
باید به این نکته توجه داشت که در این شرایط تلاش برای بازکردن قفل با اعمال زور اصلاً کار درستی نیست و ممکن است باعث شود که کلید در داخل قفل بشکند. در این مقاله در مورد هرز شدن قفل و روش باز کردن قفلی که هرز شده است می‌پردازیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

چرا قفل هرز می‌شود؟

هرز شدن قفل ممکن است علت‌های متفاوتی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین عوامل در هرز شدن قفل، گذشت زمان و قدیمی شدن قفل است. قفل‌ها به‌مرورزمان ممکن است مانند روز اول کارایی نداشته باشند و مشکلاتی برای آن‌ها به وجود بیاید. یکی از این مشکلات هرز شدن است که در این شرایط هرچه کلید در درون قفل چرخانده شود، قفل باز نمی‌شود. یکی دیگر از عوامل مؤثر در هرز شدن قفل، خرید قفل بی‌کیفیت است. برخی قفل‌های موجود در بازار از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و مدتی پس از استفاده هرز می‌شوند. یکی دیگر از عوامل استفاده زیاد و طولانی‌مدت از قفل است.

با قفل هرز شده چه کنیم؟

بهترین راهکار پیشنهادی تماس با کلید سازی سیار و تعویض قفل است؛ زیرا قفلی که هرز شده است معمولاً عمر مفید خود را از دست‌داده و بهتر است به فکر تعویض آن بود. در این شرایط کمک‌گرفتن از یک کلید ساز ماهر و کاربلد بسیار مهم است. باز کردن قفل‌های هرز شده نیاز به مهارت و دانش دارد. ممکن است به کلید سازی معتبر دسترسی نداشته باشید یا بخواهید خودتان قفل هرز شده را باز کنید.
در این صورت لازم است بدانید که قفل هرز شده هرگز با اعمال زور باز نمی‌شود؛ درنتیجه از فشار دادن کلید در داخل قفل بپرهیزید. برای این‌که قفل هرز شده را باز کنید باید بدانید که مشکل از مغزی قفل است. مغزی قفل یکی از قسمت‌های اصلی قفل است که مهم‌ترین بخش نیز محسوب می‌شود. در شرایطی که قفل هرز شده باشد می‌توان کلید را به‌آرامی وارد قفل کرد و سپس به مغزی قفل کمی فشار آورد.

 

با قفل هرز شده چه کنیم؟

سپس باید کلید را خارج کرده و دوباره وارد قفل کنید و دوباره سعی بر باز کردن قفل داشته باشید. در این حالت اصلاً از اعمال زور استفاده نکنید؛ ‌ زیرا ممکن است کلید در داخل قفل بشکند. در حالت کلی پیشنهاد ما برای شما در این‌گونه مواقع، تماس با کلید سازی‌های سیار در سطح شهر است. انتخاب این کلید سازی‌ها باید به نحوی باشد که کمترین زمان و هزینه را صرف کنید؛ به همین دلیل در هر منطقه از شهر تهران که هستید، با کلید سازی‌های نزدیک به منطقه خود تماس بگیرید تا کارشناسان نزدیک به محل دراسرع‌وقت به موقعیت مکانی شما فرستاده شوند.
برای مثال اگر شما در شمال تهران هستید، با کلید سازی سیار شمال تهران تماس بگیرید. با این کار زمان زیادی را هم برای باز کردن یک قفل هرز شده تلف نکرده‌اید.

استفاده از خدمات کلید سازی سیار

در شرایطی که قفل شما هرز شده باشد، معمولاً راه‌حل‌های خانگی برای درست‌شدن آن وجود ندارد و بهتر است از یک کلید ساز مطمئن کمک بگیرید. هرز شدن قفل و باز نشدن آن ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شما عجله داشته باشید یا به دلیل مشغله زمان نداشته باشید که قفل را نزد کلید ساز ببرید یا ممکن است که قفل شما در شرایطی هرز شده باشد که به در منزل شما وصل شده باشد.
در این شرایط ورود به منزل ممکن نخواهد بود. اگر این اتفاق در ساعاتی از شبانه‌روز برای شما اتفاق بیفتد که کلید سازی باز نباشد، ممکن است دچار استرس شوید. نگران نباشید! در هر منطقه‌ای از شهر بزرگ تهران و در هر ساعتی از شبانه‌روز که باشید، تنها با یک تماس کارشناسان تهران کلید به‌سوی شما روانه خواهند شد و قفل خراب‌شده را برای شما باز خواهند کرد.
برای مثال اگر در شرق شهر تهران سکونت داشته باشید، کلید سازی سیار شرق تهران برای شما مناسب است. پس نیاز نیست نگران پیداکردن یک کلید ساز در هنگام هرز شدن قفل باشید. از طرفی امروزه که تمام افراد به نحوی درگیر کارهای روزمره خود هستند، صرف زمان برای باز کردن یک قفل هرز شده منطقی نیست. البته باید توجه داشت که خدمات کلید سازی‌ سیار تهران کلید تنها به باز کردن قفل‌های هرز و تعمیر قفل‌های خراب محدود نمی‌شود و تقریباً تمام خدمات مربوط به قفل و کلید را انجام می‌دهند.
از نظر هزینه هم انجام این خدمات بسیار به‌صرفه است؛ زیرا تمام خدمات این مجموعه طبق مصوبه اتحادیه است. از طرفی اگر بخواهید به دنبال یک مغازه کلید سازی باشید، این کار زمان زیادی را از شما می‌گیرد و شخص برای بازکردن قفل هرز شده در محل، ممکن است هزینه بیشتری از شما دریافت کند. درصورتی‌که با کلید‌ سازی‌های سیار شبانه‌روزی تماس بگیرید، می‌توانید با نزدیک‌ترین شعبه به محل زندگی خود ارتباط بگیرید و به همین دلیل هم زمان رسیدن کارشناس به محل کمتر می‌شود و هم هزینه کار کمتر خواهد بود. زیرا وقتی کارشناس به محل نزدیک‌تر باشد، هزینه کمتری برای رفت‌و‌آمد دارد و از این نظر به‌صرفه است.

قفل هرز شده و دردسرهای فراوان

هرز شدن قفل یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که ممکن است برای همه ما بیفتد. اگر این اتفاق زمانی بیفتد که دسترسی به کلید سازی وجود نداشته باشد، مانند نیمه‌شب، شرایط دشوارتر خواهد بود. در این حالت معمولاً افراد سعی دارند با زور قفل هرز شده را باز کنند، اما این کار راه‌گشا نبوده و فقط منجر به شکستن کلید در داخل قفل می‌‌شود و مشکل جدیدی را ایجاد می‌کند؛ بنابراین بهترین راهکار در این‌گونه مواقع، کمک‌گرفتن از یک کلید ساز خبره و کارآمد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری