انواع کلید درب اتاق

انواع کلید درب اتاق

کلید از آن وسایلی است که در جیب یا کیف همه ما وجود دارد. باز کردن درب خودرو، درب منزل، درب ویلا و درب اتاق با همین وسیله‌های کوچک انجام می‌شود. از گذشته‌های دور تا به امروز قفل و کلید در زندگی بشر وجود داشته و اکنون نیز پیشرفت‌های بسیاری در زمینه امنیت قفل‌ها صورت‌گرفته است. مصریان باستان از کلیدهای چوبی برای باز کردن قفل‌ها استفاده می‌کردند و اکنون ما از کلیدهای هوشمند استفاده می‌کنیم.

انواع مختلفی از کلیدها وجود دارد که هر یک ویژگی خاص خود را دارند. آنچه کلید‌ها را متمایز می‌کند، ضریب امینت آن‌ها است. برخی قفل‌ها به‌راحتی باز نمی‌شوند و کلیدهای مخصوصی برای آن‌ها ساخته شده است. ما در این مقاله قصد داریم انواع کلیدهای درب اتاق را خدمتتان معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

کلیدها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

کلیدها در طول زمان تکامل پیدا کرده‌اند و اکنون انواع مختلفی از آن‌ها وجود دارد. برخی کلیدها قدیمی‌تر هستند و امنیت‌ آن‌ها نسبت به کلیدهای جدید کمتر است. بااین‌حال همچنان از این کلیدها استفاده می‌شود. دلیل این موضوع هم قیمت این نوع کلیدها است. برای مکان‌هایی مانند اتاق‌خواب، نیازی نیست که قفل‌های بسیار گران تهیه شود. قفل‌های معمولی نیز می‌توانند برای چنین مکانی مناسب باشند. کلیدهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای باز کردن درب اتاق استفاده می‌شوند.

کلید ساده

کلید‌های ساده همان کلیدهایی هستند که اکثر ما دیده‌ایم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم. این کلیدها بر روی خود یک یا چند شیار اصلی دارند و لبه‌های آن‌ها دارای دندانه است. استفاده از این کلیدها از گذشته تا به امروز رایج بوده و برای باز کردن قفل‌های معمولی استفاده می‌شوند. معمولاً قفل درب‌ اتاق‌های منزل با همین مدل کلید باز می‌شود.

 

کلید ساده مورد استفاده در اتاق های منزل

کلید کامپیوتری

استفاده از این مدل کلیدها را بیشتر در قفل‌های کتابی می‌توان دید. البته برای درب منزل و اتاق نیز از این کلیدها استفاده می‌شود. کلیدهای کتابی امنیت بیشتری نسبت به کلیدهای معمولی دارند اگر به این کلیدها دقت کرده باشید متوجه شده‌اید که بر روی این کلیدها حفره‌هایی وجود دارد. این حفره‌ها به‌جای همان شیارها و پستی‌وبلندی‌های کلیدهای معمولی قرار می‌گیرند. هرچه این حفره‌ها عمیق‌تر باشند، قفل و کلید امنیت بیشتری ایجاد می‌کنند. باز کردن چنین قفل‌هایی توسط سارقان نسبت به قفل‌های معمولی دشوارتر است. اگر قفل مورد استفاده شما از این نوع است و روزی کلید خود را گم کردید می‌توانید با کلید سازی سیار تهران کلید تماس بگیرید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن قفل را برای شما باز کنند.

 

کلید کامپیوتری

 

کلید دو لبه و چهار لبه

کلیدهای تک‌ لبه، همان کلیدهای معمولی هستند که دارای یک لبه و دندانه‌ای بر روی خود هستند. کلیدهای دو لبه و چهار لبه نیز به همین صورت هستند با این تفاوت که لبه‌ها و دندانه‌های بیشتری دارند. این کلیدها تا زمانی که کلید کاملاً وارد قفل نشود، آن را باز نمی‌کنند. در این کلیدها هرچه تعداد پستی و بلندی‌ها بیشتر باشد، امنیت قفل بیشتر است و مقاومت بیشتری دارد. از این کلیدها کمتر برای درب اتاق‌های داخلی استفاده می‌شود؛ اما اگر اتاقی داشته باشید که می‌خواهید امنیت آن را بالا ببرید این کلیدها گزینه بسیار مناسبی هستند.

 

کلید چهار لبه

 

کلید میله‌ای

رایج‌ترین کلیدی که در گذشته برای قفل درب اتاق به کار می‌رفته است کلیدهای میله‌ای است. این کلیدها از یک استوانه فلزی که در انتهای خود لبه دارد تشکیل می‌شوند. بر روی لبه انتهای کلید شیارهایی را مشاهده می‌کنید که منحصربه‌فرد هستند. امنیت کلید میله‌ای نسبت به سایر کلیدها کمتر است؛ ولی استفاده از آن برای درب اتاق همچنان رایج است.

کلید کنترل از راه دور

این نوع کلیدها برای درب اتاق‌های منزل استفاده نمی‌شود و اگر هم استفاده شود بسیار نادر است. اما در سازمان‌ها، بانک‌ها و ادارات اتاق‌های هستند که برای باز کردن درب آن‌ها نیاز به کنترل از راه دور است. در این مکان‌ها از این کلید‌ها استفاده می‌شود. کپی‌کردن این کلیدها کار دشواری است و به همین دلیل امنیت بسیار زیادی دارند. در این کلیدها میکروچیپی وجود دارد که فقط قفل مخصوص به خود را باز می‌کند. ازآنجاکه امنیت این کلیدها بالا است، برش آن‌ها بسیار گران و دشوار خواهد بود. به همین دلیل در خانه‌ها کاربرد زیادی ندارند. یکی از خدمات ما در تهران کلید، ساخت انواع ریموت است. کلید سازی سیار شرق تهران در حال حاضر انواع ریموت‌ها را برای مشتریان ما می‌سازد.

کلید کارتی

در مکان‌های که نیاز به امنیت بالا دارند، مانند اتاق‌های هتل و سازمان‌های اداری از کلیدهای کارتی استفاده می‌شود. علاوه بر امنیت بالا، مزیت دیگری که این کلیدها دارند کنترل ورود و خروج به محل است. برنامه‌نویسی کلیدهای کارتی کار دشواری نیست و این کلیدها روی دستگیره‌های دیجیتالی نصب می‌شوند. حتی در منازل مسکونی نیز که نیاز به امنیت بالا باشد از کلیدهای کارتی استفاده می‌شود. جنس این کلیدها از پلاستیک است و به‌صورت کارت‌هایی با ضخامت کم طراحی می‌شوند.

 

کلید کارتی

 

کلید مغناطیسی

در این کلیدها برای باز و بسته کردن قفل از آهن‌ربا استفاده می‌شود. نحوه قرارگیری کلید روی قفل و اعمال نیروی مغناطیسی مناسب و با جهت معین، باعث باز شدن قفل آهن‌ربایی می‌شود. آنچه که این قفل را متمایز می‌کند، نوع آهن‌ربا و نیروی مغناطیسی وارده بر قفل است. درصورتی‌که نیرو به مقدار مناسب و در جهت معین وارد نشود، قفل باز نمی‌شود. توجه داشته باشید که برای باز شدن قفل‌های مغناطیسی نیاز به هیچ‌گونه نیروی الکتریکی نیست و فقط نیروی مغناطیسی در اینجا کاربرد دارد.

انتخاب کلید مناسب؛ امنیت خانه و دارایی‌ها

تهران کلید در حال حاضر تمامی نقاط تهران تحت پوشش خود قرار داده است. به‌عنوان‌مثال شهروندان بسیاری از محله‌های شمال تهران از جمله نیاوران، تجریش، زعفرانیه، ولنجک و … می‌توانند از خدمات کلید سازی سیار شمال تهران بهره‌مند شوند. برای اتاق‌های خانه، ورودی ساختمان‌ها و … انواع مختلفی از قفل‌ها را می‌توان به‌ کار گرفت که بهتر است در این زمینه با کلید سازان مشورت کنید. ساخت انواع کلیدهای درب منزل، اتاق، اداره، ویلا و … از جمله خدماتی است که ما به مشتریان خود ارائه می‌کنیم. در هر ساعت از شبانه روز که با شماره ۰۹۱۹۴۲۲۱۷۸۹ تماس بگیرید، همکاران ما آماده خدمات‌رسانی به شما خواهند بود.

منبع:

https://farmfoodfamily.com/types-of-keys/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری