اگر سوییچ ماشین گم شد چه کنیم؟

اگر سوییچ ماشین گم شد چه کنیم؟

یکی از عذاب‌آورترین اتفاقات گم‌شدن سوییچ ماشین است. فرض کنید از خرید برگشته‌اید و دستان شما پر از کیسه‌های خرید است، اما متوجه می‌شوید که سوییچ خودروی‌تان را گم‌کرده‌اید. در این شرایط احتمالاً احساس نگرانی و اضطراب به شما دست می‌دهد و به این فکر می‌کنید که باید چه‌کار کنید. بهترین کار این است که شما از قبل سوییچ یدک ماشین را در جایی پنهان کنید و در مواقعی که سوییچ خودرویتان گم شد، یا آن‌ را داخل ماشین جا گذاشتید، به سراغ کلید یدک رفته و با آن در ماشین خود را باز کنید. اما ممکن است سوییچ یدک را گم‌کرده یا به هر دلیلی به آن دسترسی نداشته باشید. در این مواقع چه باید کرد؟ در این مقاله دراین‌خصوص صحبت خواهیم کرد.

اقدامات مؤثر قبل از گم‌شدن سوییچ ماشین

بهتر است علاج واقعه پیش از وقوع کرد. امروزه باتوجه‌به این‌که مشغله مردم و درگیری‌های ذهنی آن‌ها بیش‌ازپیش شده است، میزان حواس‌پرتی و جاگذاشتن کلید در داخل ماشین هم به طبع بیشتر است. بیشتر افراد به‌خاطر مشغله‌های زیادی که در طول روز دارند، دقت عملکردشان پایین می‌آید و همین امر ممکن است باعث حواس‌پرتی یا فراموش‌کاری آن‌ها شود. درصورتی‌که سوییچ ماشین شما گم شده است، ابتدا نواحی اطراف خودرو و تمام محل‌هایی که ممکن است سوییچ خود را آنجا جا گذاشته باشید را بگردید. درصورتی‌که سوییچ خودرو پیدا نشد، سپس اقدام به ساخت سوییچ یدک کنید.
برای این‌که سوییچ ماشین شما گم نشود یا پس از گم‌شدن، دچار سرگردانی نشوید بهتر است به راهکار‌های زیر توجه کنید.

  • سوییچ یدک خودرو را همواره جایی بیرون از ماشین و دور از دسترس دیگران قرار دهید. بهتر است از محل سوییچ یدک فقط خودتان خبر داشته باشید.
  • سعی کنید سوییچ ماشین خود را از دسترس کودکان دور نگه دارید. در بسیاری از موارد کودکان و بازیگوشی آن‌ها عامل جاگذاشتن سوییچ ماشین در داخل آن است.
  • همیشه شماره یک کلید سازی سیار مطمئن و سریع را در تلفن همراه خود داشته باشید تا در صورت گم‌کردن سوییچ، بدون نگرانی با آن‌ها تماس گرفته و مشکل حل شود.
  • سعی کنید کارت شناسایی و برخی مدارک مربوط به ماشین را خارج از آن نگهداری کنید تا در صورت نیاز، اقدام به اثبات مالکیت ماشین کنید.
    اگر به نکات گفته شده توجه و دقت لازم داشته باشید، حتی درصورتی‌که کلید ماشین شما گم شود، دردسر زیادی برای رفع این مشکل نخواهید داشت.

 

اقدامات لازم و نکات مهم پس از گم‌کردن سوییچ

پس از گم‌شدن سوییچ ماشین، بهتر است ابتدا تمام مناطقی که احتمال دارد سوییچ شما گم شده باشد را بگردید. درصورتی‌که سوییچ پیدا نشد، اقدامات زیر را انجام دهید.

  • کسب اطلاعات مهم و موردنیاز برای ساخت سوییچ یدک: برای این‌که کلید ساز بتواند سوییچ یدک بسازد، حتماً برخی اطلاعات خودرو را مانند نوع سوییچ از شما می‌خواهد؛ بنابراین دانستن این اطلاعات ضروری است.
  • اطمینان از داشتن مدارک شناسایی معتبر: در این مواقع باید مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشید تا کلید سازی‌ها پس از احراز هویت و اطمینان از مالکیت ماشین، به شما در ساخت سوییچ یدک کمک کنند.
  • یافتن کلید سازی معتبر و تماس با آن‌ها: در این مواقع یافتن کلید سازی معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد. قرار است سوییچ یدک یکی از گران‌قیمت‌ترین وسایل زندگی شما ساخته شود؛ به همین دلیل اطمینان از کلید سازی در رأس امور قرار دارد. اگر شما در منطقه شمال تهران قرار دارید، گزینه کلید سازی سیار شمال تهران یک کلید سازی مطمئن و قابل‌اعتماد است که می‌تواند دراسرع‌وقت کارشناسان خود را برای رفع مشکل به محل شما اعزام کند. بابت هزینه هم نیازی نیست نگران باشید، زیرا تعرفه‌های این مرکز بسیار معقول و طبق مقررات اتحادیه است.
  • توجه به هزینه کلید سازی و کیفیت کار آن‌ها: در شرایطی که سوییچ خودروی شما گم‌شده است احتمالاً آن‌قدر نگران و پراضطراب هستید که ممکن است به هزینه کلید سازی توجهی نکنید. اما بهتر است بدانید در این مواقع برخی افراد سودجو، ممکن است برای ساده‌ترین کارها، هزینه‌های گزافی از مشتری دریافت کنند؛ بنابراین حتماً دقت داشته باشید که تعرفه کلید سازی طبق مصوبه اتحادیه باشد.
  • از کلید سازی‌هایی کمک بگیرید که از نظر مکانی به شما نزدیک باشند یا شعبه‌هایی نزدیک به شما داشته باشند: این موضوع بسیار مهم است زیرا بخشی از هزینه کلید سازی مربوط به هزینه رفت‌وآمد کارشناس ارسالی به محل است؛ به همین دلیل اگر کلید سازی به شما نزدیک باشد، هزینه رفت‌و‌آمد و در نتیجه دریافتی آن هم کمتر است. علاوه‌برآن، از نظر زمانی هم این کار به‌صرفه است؛ زیرا هرچه کلید سازی به شما نزدیک‌تر باشد زمان رسیدن کارشناسان به شما هم کمتر خواهد بود. برای مثال اگر شما در غرب شهر تهران زندگی می‌کنید از کلید سازی سیار غرب تهران برای رسیدگی به مشکل خود کمک بگیرید.
  • اگر سوییچ ماشین شما کارتی است و به‌صورت کارت سوییچ است، پس از تماس با کلید سازی معتبر حتماً این نکته را به آن‌ها یادآوری کنید؛ زیرا بازکردن قفل این ماشین‌ها یا ساخت سوییچ یدک برای آن‌ها کار دشوارتری است. پس حتماً از قبل این نکته را به کارشناسان مرکز گزارش دهید.

 

بعد از گم شدن سوییچ چه اقداماتی انجام دهیم؟

 

ساخت کلید یدک به آسانی یک چشم به‌هم زدن

گم‌کردن سوییچ ماشین یکی از مواردی است که ممکن است در مسافرت یا حتی در محل کار یا هنگام خرید برای هرکسی اتفاق بیفتد و شرایط دشوار و ناخوشایندی را برای افراد ایجاد می‌کند. به همین دلیل باید از قبل به فکر این مسئله بود و اقدامات مهم و ضروری را انجام داد. به دلیل اهمیت این موضوع، بهتر است همیشه شماره یک کلید سازی سیار مطمئن و قابل‌اعتماد را در تلفن همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم سریع با آن‌ها تماس بگیرید. در این مقاله به اقدامات و نکات مهم پس از گم‌کردن کلید و همچنین اقدامات مهم قبل از آن پرداخته شد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری