تعریف سوئیچ ماشین ایرانی

تعریف سوئیچ ماشین ایرانی

تعریف سوئیچ ماشین ایرانی :کلیدی که به منظور روشن و خاموش کردن خودرو مورد استفاده قرار می گیرد سوئیچ نام دارد.تهران کلید

تعریف سوئیچ ماشین ایرانی

تعریف سوئیچ ماشین ایرانی : مکانیکی بودن سوئیچ های قدیمی مشکلاتی مانند خراب شدن مغزی و توپی، خال زدگی پلاتین داخلی، امکان روشن شدن موتور با سوئیچ های مشابه، امکان ساخت آسان با استفاده از انواع مشابه و … را داشتند.

تمامی مشکلات سوئیچ های قدیمی مورد بررسی قرار گرفته و به منظور برطرف کردن این معایب انواع جدید با تکنولوژی های روز دنیا ساخته شدند.

شکل ظاهری یکی از مهمترین فاکتورها برای ساخت سوئیچ است که مورد توجه طراحان و سازندگان خودرو قرار گرفته است اما عملکرد مهم تر از شکل ظاهری است.کلید سازی سیار در شمال تهران

سوئیچ کددار و مخفی

همانطور که گفته شد شکل ظاهری سوئیچ های جدید به منظور جلب رضایت مشتری و منحصر به فرد بودن دستخوش تغییراتی شده است.

سوئیچ های تاشو به منظور سهولت در استفاده یکی از انواع جدید با شکل ظاهری متفاوت هستند.

در این نوع سوئیچ ها قابی فلزی یا پلاستیکی که مدار فرمان در آن قرار دارد وجود داشته و تیغه ی فلزی به صورت تاشو درون این قاب قرار می گیرد.

سوئیچ های کددار جدیدترین نوع سوئیچ هستند.

البته در ماشین های خارجی از سوئیچ های هوشمند یا دیجیتال استفاده می شود که امکانات بسیار پیشرفته تری نسبت به انواع کددار دارند اما در خودروهای ایرانی سوئیچ کددار جدیدترین و ایمن ترین مدل است.

سوئیچ ماشین ایرانی

تعریف سوئیچ ماشین ایرانی

سیستم ضد سرقت و امنیتی ایموبلایزر از سال ۱۳۸۶ در تمامی خودروهای ایرانی مورد استفاده قرار گرفت.

در واقع از این سال تولید خودروهای فاقد این سیستم متوقف شد. خودروهای مجهز به این سیستم دارای سیستم کامپیوتری پیشرفته ای هستند که یک کد مخصوص خودرو به آن داده می شود.

سوئیچ نیز حاوی این کد بوده و از طریق سیگنال ها و رد و بدل کردن اطلاعات کد مخصوص به خود را در اختیار ماشین قرار می دهد.

در صورتیکه کد سوئیچ برابر با کد موجود در بخش کامپیوتری خودرو باشد موتور روشن خواهد شد در غیر این صورت اجازه ی روشن شدن به موتور داده نمی شود.

در نتیجه با هیچ سوئیچی به غیر از سوئیچ اصلی ماشین نمی توان آن را روشن نمود. حال ممکن است این سؤال برایتان به وجود بیاید که در صورت گم شدن سوئیچ چه باید کرد؟

در صورتی که سوئیچ گم شود باید خودرور را با استفاده از جرثقیل یا بکسل به نمایندگی مربوطه رساند و با استفاده از مدارک شناسایی و مدارک خودرو سوئیچ یدک را دریافت نمود.

اما دریافت سوئیچ یدک کار ساده ای نیست.کلید سازی سیار در شرق تهران

شما باید کارت کد را نیز داشته باشید و اگر خودروی خود را از شخصی خریداری کرده و کارت کد به شما داده نشده باشد باید درخواست صدور کد جدید را بدهید. این کار بسیار زمان بر بوده و هزینه هایی نیز در پی دارد.

کارت کد کارتی شبیه به کارت عبار بانک یا کارت تلفن است که کد مخصوص خودرو روی آن درج می شود.

برای ساخت سوئیچ با استفاده از آن کد می توان سوئیچ را برای خودرو تعریف کرد و در صورت نبود آن باید از سازنده درخواست دریافت مجدد کارت کد را نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری