ساخت سوئیچ موتور سیکلت بنلی در تهران کلید

ساخت سوئیچ موتور سیکلت بنلی

ساخت سوئیچ موتور سیکلت بنلی در ایران ! از قدیمی ترین و برترین تولیدکنندگان موتورسیکلت ایتالیایی می توان به موتور سیکلت بنلی (انگلیسی: Benelli‎) اشاره کرد. ابتدای کار این شرکت با اسلحه سازی توسط جیووانی بنلی در سال ۱۹۶۷ آغاز شد.

در سال ۲۰۰۵ بود که یک شرکت چینی به نام ژجیانگ کیانجیانگ توانست مالکیت آن را تحت کنترل گروه خود در آورد. از مهم‌ترین فعالیت های شرکت بنلی توسعه، طراحی و بازاریابی محصولات از طریق دفتر مرکزی آن در شهر پزارو ایتالیا و با کمک و همکاری شرکت مادر در استان چجیانگ چین، شهر ونلینگ واقع در منطقه شهرداری تایجو انجام می شود.

 

ساخت سوئیچ موتور سیکلت بنلی

تاریخچه موتور سیکلت بنلی

برای اولین بار کارخانه موتور سیکلت بنلی در سال ۱۹۱۱ در ناحیه مارکه ایتالیا در شهر پزار تأسیس شد و آن را جز قدیمی ترین کارخانه های ایتالیا (موتو گوتزی، در سال ۱۹۲۱) می توان به شمار آورد.

بیوه ترزا بونی بنلی هنگامی که همسر خود را از دست داد برای ایجاد یک کار ثابت و سرمایه گذاری برای شش پسر خود (فرانچسکو، جوزپه، فیلیپو، جیووانی، دومنیکو و آنتونیو (تونینو)) تصمیم به راه اندازی این شرکت کرد. او در ابتدا دو پسر خود جیووانی و جوزپه را برای گرفتن مدرک مهندسی به سوئیس فرستاد.

بعد از اخذ مدرک ۵ برادر (تونینو کم سن بود) و ۶ کارمند در گاراژ بنلی با تعمیر موتور سیکلت و دوچرخه شروع به کار کردند. آن ها به خوبی توانستند همه قطعات یدکی را به تنهایی تولید کنند.

با شروع جنگ جهانی اول کار آن ها بیشتر شد و قادر بودند که هم‌زمان قطعات ماشین های ایتالیایی را هم تعمیر کنند. با گذشت زمان و در سال ۱۹۱۹ موفق به ساخت اولین موتور سیکلت خود شدند.

در سال ۱۹۲۰ بود که شرکت بنلی توانست اولین موتور کامل داخلی خود را که یک مدل تک سیلندر دو زمانه و ۷۵ سی سی بود بسازد.

روش ریست کردن ECU موتورسیکلت های بنلی تک سیلندر و جفت سیلندر (T25. T249. T249 R)

زمانی که چراغ چک انجین روشن شد ولی هیچ خطایی از طرف دستگاه دیاگ مشاهده نکردید، می توانید از روش زیر برای ریست کردن ECU استفاده کنید.

نکته مهم ۱: قبل از انجام دادن این کار حتماً از عدم وجود خطا در سیستم برقی و سنسور ها و همچنین سلامت سیستم الکترونیکی موتورسیکلت خود اطمینان حاصل کنید.

نکته مهم ۲: در طول همه مراحل، کلید خاموش کن واقع در قلوه استارت باید در حالت ON قرار بگیرد.

با چرخاندن سوئیچ اصلی موتورسیکلت آن را روشن کنید. به آرامی اهرم گاز را یک بار چرخانده و بعد رها کنید در این فاصله بهتر است کمی گاز دهید.

سپس با چرخاندن سوئیچ اصلی به مدت ۱۵ ثانیه موتور را خاموش کنید. بهتر است سوئیچ اصلی را بیش تر از پنج مرتبه به مدت حداکثر یک ثانیه و پشت سر هم، خاموش و روشن کنید.

بعد آخرین بار که سوئیچ اصلی را خاموش کردید دوباره پانزده ثانیه صبر کنید و باز آن را روشن کنید.

در این مرحله شما با دو حالت مختلف روبرو می شوید:

حالت اول: اگر بعد از چرخاندن سوئیچ اصلی و روشن شدن موتور چراغ چک انجین هم روشن شد، موتورسیکلت روشن می شود. سپس چراغ چک انجین خاموش و فرایند ریست کردن ECU کامل خواهد شد.

حالت دوم: اگر با روشن کردن موتور سیکلت و چرخاندن سوئیچ اصلی چراغ چک انجین خاموش شد، موتورسیکلت هم در پی آن خاموش می شود. سعی کنید برای ۱۵ ثانیه سوئیچ را بسته و در واقع موتور را خاموش کنید. سپس دوباره سوئیچ اصلی موتور سیکلت را بچرخانید تا موتور سیکلت روشن شود.

در این وضعیت چراغ چک انجین خاموش و فرایند ریست کردن ECU تکمیل شده است.

لازم به یادآوری است که وقتی با انجام دادن کارهای بالا عیب موتور شما برطرف نشد باید دوباره فرایند های را از اول تکرار کنید.

کلید سازی سیار شمال تهران و حومه در کمترین زمان ممکن با جدید ترین تجهیزات

دلایل مهم دیر روشن شدن موتور سیکلت با استارت

ساخت سوئیچ موتور سیکلت بنلی

 

یکی از رایج ترین مشکلات موتور سواران دیر روشن شدن آن است. بعضی وقت ها با زدن چند هندل باز هم موتور روشن نمی شود و شخص به اجبار باید از ساسات موتور و آن هم به سختی برای حرکت کمک بگیرد.

این مشکل بیشتر مواقع در هوای سرد پیش می آید، وقتی انجین در معرض سرماست و یا مشکلی در یکی از قطعات آن وجود دارد.

در اینجا ما سعی می کنیم عمده ترین دلایلی که می تواند باعث دیر روشن شدن موتور سیکلت شود را با هم بررسی کنیم تا در این مواقع بتوانید یک تصمیم درست برای آن بگیرید:

۱- سردی هوا

از دلایل اصلی دیر روشن شدن موتور سیکلت می توان به سردی هوا اشاره کرد. با پایین آمدن دمای هوا، عمل احتراق سخت انجام می شود و شمع موتور نمی تواند با ترکیب هوا و سوخت مشتعل شود.

بهترین راهکار برای روشن کردن موتور سیکلتی که یخ میزند این است که در شب های سرد پاییز و زمستان حتماً روی انجین آن را با یک تکه پشم یا پتو به طور کامل بپوشانید تا کمتر سرما را دریافت کند.

اگر روزی با این مشکل روبرو شدید بهتر است کمی آب گرم روی انجین بریزید تا دمای آن را به حالت نرمال برگردد و بعد با زدن ساسات موتور سیکلت خود را روشن کنید، در این زمان حداقل بگذارید موتور ۱۰ دقیقه در جا کار کند و بعد اقدام به رانندگی کنید.

۲- خرابی شمع

از وظایف شمع موتور سیکلت ایجاد جرقه و احتراق در انجین می باشد. ضعیف شدن یا صدمه دیدن شمع موتور سیکلت می تواند در عمل احتراق تداخل ایجاد کند. سعی کنید به طور مرتب شمع را چک کنید و وقتی متوجه شدید خراب شده آن را با یک شمع جدید عوض کنید.

۳- خرابی سر شمع (چپغی)

جریان برق شمع توسط سر شمع به وجود می آید. در بیشتر مواقع عدم اتصال صحیح سرشمع به شمع احتراق نا درستی را به همراه دارد. در زمانی که مطمئن شدید سر شمع خراب شده، آن را جدا کرده و سیم را لخت کنید، سپس به شمع متصل نموده و دوباره هندل (استارت) بزنید.

۴- تنظیم نبودن کاربراتور

وقتی پیچ هوای کاربراتور به درستی تنظیم نباشد، مخلوط شدن سوخت و هوا ناقص انجام شده و نتیجه آن سخت روشن شدن موتور است.

۵- ضعیف شدن باطری موتور سیکلت

با فرسوده شدن باطری موتور سیکلت عمل روشن شدن با مشکلاتی مواجه می شود. سعی کنید در اولین فرصت باتری فرسوده را با یک باطری نو عوض کرده و مجدداً آن را امتحان کنید.

 

خدمات کلید سازی سیار

 

۶- خرابی ساسات

یکی از اجزای موتور سیکلت که به ندرت دچار خرابی و فرسودگی می شود ساسات آن است. وقتی متوجه شدید که موتور سیکلت شما به سختی روشن می شود باید به خرابی ساسات شک کنید. در این مواقع به یک تعمیر گاه مطمئن مراجعه کرده و از او بخواهید تا سالم بودن ساسات را چک کند.

خبر ویژه برای انهایی که ساکن شرق تهران هستند : کلید سازی سیار جنوب تهران

ما در تهران کلید با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی سیار شمال تهران، کلید سازی سیار غرب تهران، کلید سازی سیار شرق تهران و کلید سازی سیار جنوب تهران توسط نیروی متخصص کلید سازی سیار آماده ارائه خدماتی اعم از ساخت سوئیچ موتور سیکلت بنلی توسط متخصصین خود هستیم.

1 دیدگاه برای “ساخت سوئیچ موتور سیکلت بنلی در تهران کلید

  1. محمد گفته:

    سلام
    ببخشید یه سوییچ بنلی دارم ضامنش درست کار نمیکنه یعنی کلیدو باز نمیکنه و وقتیم کلید رو با دست باز میکنم و فشارش میدم سوییچ بسته میشه میتونید مشکلش رو بهم بگید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری