علت کار نکردن ریموت خودرو چیست؟

علت کار نکردن ریموت خودرو چیست؟ | دلایل اصلی خرابی ریموت خودرو

علت کار نکردن ریموت خودرو چیست؟

ممکن است برای هر  کسی یک بار اتفاق بیافتد که با زدن دکمه ریموت قفل آن باز نشده یا دزدگیر کار نکند. عوامل مختلفی ممکن است باعث کار نکردن ریموت خودرو شود. برای رفع ایرادات و کار کردن ریموت باید ابتدا دلیل اصلی خرابی آن مشخص شده و برای تعمیر آن اقدام کنید. ریموت خودرو یکی از مهم ترین تجهیزات خودرو محسوب می شود که تاثیر زیادی در افزایش امنیت نگه داری خودرو دارد. ریموت دارای سیستمی است که از طریق روشن و فعال شدن در خودرو باعث افزایش آن می شود. در برخی مواقع ممکن است ریموت به دلایل مختلف از کار افتاده و به خوبی کار نکند. برخی از مشکلات ریموت ممکن است به سادگی برطرف شود. اما نکته حائز اهمیت این است که بدانید علت کار نکردن ریموت خودرو چیست؟ در این مقاله با ایرادات احتمالی ریموت و روش حل کردن آن آشنا می رویم.کلید سازی سیار شمال تهران

دلایل اصلی خرابی ریموت خودرو چیست؟

در داخل ریموت یک فرستنده قرار دارد که زمان فشار دادن آن ریموت بین سیگنال فرستنده و گیرنده ارتباط بر قرار می کند. سپس در صورت تایید شدن دزدگیر کار می کند. نصب و راه اندازی ریموت ماشین باعث افزایش امنیت آن در برابر سرقت و سایر مشکلات احتمالی می شود. پس از کار افتادن یا بروز مشکلات مختلف باید دلایل اصلی خرابی ریموت خودرو را بررسی کرده و برای رفع آن اقدام کنید. دلایل اصلی خرابی ریموت خودرو به شرح زیر است:

    • اطمینان از خرابی ریموت: با روشن و خاموش کردن ریموت پشتیبان مطمئن شوید که ریموت اصلی حتما خراب است. اگر ریموت جایگزین هم کار نمی کند، ممکن است مشکل مکانیکی یا الکتریکی در قفل ایجاد شده باشد.
    • ضعیف یا تمام شدن باتری ریموت: برای اطمینان از سالم بودن باتری، از ریموت پشتیبان استفاده کنید. سپس باتری ریموت اصلی را تعویض نمایید.
    • شکستن دکمه های ریموت: در برخی مواقع ممکن است به دلیل ضربه خوردن یا افتادن ریموت، دکمه های آن شکسته باشد. باز کردن ریموت به راحتی امکان پذیر است. ریموت را باز کرده و از سالم بودن وضعیت دکمه ها اطمینان حاصل کنید. اگر پایانه های اتصال باتری خراب باشد، فقط با نگاه کردن به آن ها می توانید متوجه شوید که خراب است یا خیر؟ ممکن است این دکمه ها در جای خود لق شده باشد و به خوبی کار نکند. در این صورت با لحیم کاری دکمه ها به محل خود بازگشته و ریموت مجددا کار می کند.
    • عدم برنامه ریزی درست دزدگیر ماشین: یکی از مشکلات شایعی که ممکن است از دلایل اصلی خرابی ریموت خودرو محسوب می شود، عدم برنامه ریزی صحیح آن است. برای عملکرد صحیح کلید گیرنده و کلید FOB باید برای ارتباط با خودروی شما برنامه ریزی شده باشد. برای این کار باید وارد وسیله نقلیه شده و درهای خودرو را ببندید. سپس کلیدها را در احتراق قرار داده و درب خودرو را ببندید. در واقع باید به جای روشن کردن ماشین، چندین بار کلید را به حالت رانندگی برگردانید. سپس به حالت قفل برگردید. در شرایطی که خودرو شما از روش برنامه ریزی مجدد استفاده می کند، با چندین بار چرخاندن کلید صدای جیر جیر شنیده می شود. سپس یکی از دکمه های قبل یا دکمه های باز کردن را روی ریموت فشار دهید.
    • بررسی فیوز ریموت: ممکن است فیوز ریموت دچار مشکل شده باشد. برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن فیوز ریموت از مولتی متر فیوز استفاده کنید.
    • بررسی آنتن ریموت: در برخی مواقع خرابی یا اختلال در سیم کشی ریموت، وجود اتصالات اشتباه در دزدگیر ممکن است باعث از کار افتادن آن شود.
    • بررسی اتصالات ریموت: در برخی موارد بر اثر ضربه وارد شدن به ریموت، یا دست کاری کردن ممکن است اتصالات روی برد ریموت جدا شود. در چنین شرایطی در صورتی که دستگاه لحیم کاری دارید و نحوه کار کردن با آن را می دانید، می توانید به وسیله لحیم کاری مشکل ریموت را برطرف کنید.
    • مشکل سیستم مرکزی قفل: اگر پس از وارد کردن کلید ماشین داخل قفل درب آن باز نشود، ممکن است ایراد از سیستم مرکزی قفل باشد. برای بررسی و رفع این مشکل مهم ترین و بهترین اقدام این است که از یک کلید ساز حرفه ای کمک بگیرید. این مشکل به راحتی توسط مالک خودرو یا راننده برطرف نخواهد شد. همچنین ممکن است با دست کاری کردن به طور کلی ایرادات فنی آن نه تنها برطرف نشده بلکه مجبور به تعویض ریموت شوید. به همین جهت بهتر است برای رفع ایرادات سیستم مرکزی اقدام کنید.
    • افزایش گرد و غبار در ریموت: یکی از مشکلات شایعی که ممکن است باعث خرابی ریموت شود، وارد شدن گرد و غبار به ریموت است. اگر قفل به خوبی و به صورت منظم تمیز نشود، ممکن است افزایش گرد و غبار در آن باعث مسدود شدن و کار نکردن شود.کلید سازی سیار شرق تهران

علت کار نکردن ریموت خودرو چیست؟

اگر ریموت خودرومون کار نکرد چیکار کنیم؟

همان طور که در پاراگراف بالا اشاره شد، خرابی ریموت ماشین ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. قدم اول بررسی و شناخت مشکل و سپس درست کردن آن است. در نگاه اول ممکن است که تصور کنید کلید و ریموت همه ماشین ها با یک دیگر یکسان است. در صورتی که هر کلید دارای شیارهای متمایز و منحصر به فردی است که باعث تمایز و تفاوت ریموت ها می شود. در برخی موارد ممکن است سایش شیارها باعث از کار افتادن ریموت شود. یکی از مشکلات شایعی دیگر که ممکن است باعث کار نکردن ریموت خودرو شود، از کار افتادن قطعات داخلی آن است. بررسی و تست کردن قطعات داخلی ریموت توسط تستر فرکانس رادیویی و توسط قفل ساز یا کلید ساز امکان پذیر است. برای اطمیمان حاصل نمودن و بررسی سالم بودن قطعات می توانید از کارشناسان متخصص مجموعه تهران کلید کمک بگیرید. کارشناسان این مجموعه در کم ترین زمان ممکن قطعات را بررسی کرده و آن را برطرف می نمایند.امیدواریم در این مقاله که در مورد موضوع علت کار نکردن ریموت خودرو چیست؟ بود با دلایل آن آشنا شده و برایتان مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری