قفل سولکس چیست؟

قفل سولکس چیست؟

قفل سولکس چیست و چگونه کار میکند؟

یکی از بهترین تجهیزاتی که باعث افزایش امنیت، آسایش و آرامش در منزل؛ محل کار و فضای داخلی ساختمان می شود، کلید است. تهران کلید خوشبختانه با تولید انواع کلید در سایز و ظاهر متفاوت، ایجاد امنیت نیز افزایش یافته است. به طور کلی قفل ها به صورت منحصر به فرد تولید می شوند. هر قفل دارای زبانه ها، آلیاژها، سیستم مرکزی و ساختار متفاوت است. قفل سولکس نیز تفاوت های ویژه ای با سایر قفل ها دارد.قفل سولکس چیست؟ یکی از بهترین قفل هایی که با ساختار ویژه و امنیت بسیار بالا تولید شده، قفل سولکس است. سولکس نام یک کارخانه است که به تولید انواع قفل ها با جنس فولاد می پردازد. فولاد به کار رفته در ساخت این نوع قفل از بهترین و قوی ترین عیار است. به همین جهت جزء قفل هایی با امنیت بسیار بالا محسوب می شود. در ایران نیز انواع و اقسام قفل های سولکس وجود دارد، اما باید زمان خرید این نوع قفل دقت بالایی داشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی های قفل سولکس و مزایایی که دارد، به طور کامل آشنا شوید.

قفل سولکس چیست؟ ویژگی های قفل سولکس؟

همان طور که در پاراگراف بالا ذکر شد، عیار به کار رفته در ساخت قفل سولکس از بهترین نوع عیار است. قفل سولکس اولین و بهترین قفل مقاوم در برابر  برش کاری است. به گونه ای که حتی سارقین حرفه ای هم به راحتی نمی توانند به این قفل آسیب برسانند. قفل سولکس چیست؟ چه میزان مقاومت دارد؟ برخی از قفل را می توان با استفاده از دستگاه برش مناسب برید؛ اما قفل سولکس را به هیچ وجه با قیچی و کمان اره های مختلف نمی توان برید. این ویژگی به دلیل آب کاری بسیار مقاومی است که در زبانه آن ایجاد شده است. در واقع وجود آبکاری قوی و صیقلی شدن سطح قفل، باعث شده که با فشار روی سطح قفل زمان برش، اره یا دستگاه برش کاری روی سطح لغزیده و برش داده نشود. علاوه بر این، این نوع قفل ویژگی های دیگری دارد که به شرح زیر است:

 

  • ضد سرقت:

  • در ساخت قفل سولکس از فولاد بسیار قوی به کار رفته که در برابر برش حتی با اره کمانی هم بسیار مقاوم است. سارقین با هیچ ابزار ساده یا دستگاهی به سادگی قابل برش نیست. در واقع آبکاری شدن بخش زبانه قفل دلیل اصلی مقاومت بالا و ضد سرقت بودن قفل سولکس است.کلیدسازی سیار در شرق تهران

قفل سولکس چیست؟

 

  • داشتن زبانه مخفی:

  • بعد از قفل شدن این نوع قفل، زبانه آن درون آن مخفی می شود. این زبانه برای سارقین قابل مشاهده نیست. سارقین برای باز کردن هر قفلی ابتدا زبانه آن را باز می کنند یا می برند. اما همان طور که گفته شد زبانه این قفل مخفی است و نشان از امنیت بالای آن دارد. برای برش قفل سولکس لازم است از دستگاه های برش بسیار قوی استفاده شود که صدای زیادی دارد. به همین جهت سارقین برای استفاده از این نوع دستگاه ها برای بریدن قفل ریسک نمی کنند.
  • ضد اسید بودن قفل سولکس:

  • قفل های ضد اسیدی از جمله قفل سولکس از قوی ترین قفل ها در جهان شناخته می شود. حتی کلید سازی برای آن هم در مقایسه با کلید سازی برای سایر قفل ها زحمت زیادی دارد. این نوع قفل دارای دو استوانه رمز گذاری است که باعث افزایش امنیت آن شده است. برخی از سارقین زمانی که قفل هایی با زبانه مخفی را مشاهده می کنند، برای باز کردن آن از اسید استفاده می کنند. در صورتی که قفل سولکس با خاصیت ضد اسیدی و به دلیل این که و دو عدد استوانه در کنار ساچمه ها قرار دارد، حتی با ریختن اسید داخل زبانه هم باز نمی شود. در صورتی که قصد خرید قفل سولکس را دارید، برای ساخت کلید آن نیز از یک کلید ساز حرفه ای کمک بگیرید، در غیر این صورت تعمیر آن بسیار سخت و زمان بر است.کلیدسازی سیار در غرب تهران

قفل سولکس برای چه اماکنی استفاده می شود؟

با توجه به ویژگی های ذکر شده در مورد قفل سولکس چیست؟، از آن برای مکان های مختلف استفاده می شود. در واقع با توجه به امنیت بالایی که این نوع قفل در مقایسه با سایر قفل ها دارد، در هر مکانی که بخواهید می توانید از این قفل استفاده کنید. نکته حائز اهمیت این است که با توجه به شناخته شده بودن این قفل، امروزه انواع قفل های فیک و تقلبی در بازار زیاد شده است. به همین جهت باید توجه داشته باشید که از مراکز معتبر کلید سازی اقدام به خرید قفل سولکس کنید. در غیر این صورت امنیت لازم و مورد نظر را برای مکان مورد نظرتان تامین نمی کند. همان طور که در پاراگراف بالا نیز اشاره شد، برای کلید سازی این نوع قفل نیز فقط از کلید سازان حرفه ای کمک بگیرید. مجموعه آقای کلید با داشتن سابقه بالا در زمینه باز کردن انواع قفل، ساخت کلید و ساخت انواع سوئیچ خودرو و … پاسخگوی کلیه همشهریان تهرانی خواهد بود. این مجموعه در جنوب، شمال، شرق و غرب تهران دارای شعب فعال مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری