اهمیت استفاده از قفل هوشمند

اهمیت استفاده از قفل هوشمند و رمز دار

اهمیت استفاده از قفل هوشمند در منازل امروزی

قفل هوشمند یکی از تجهیزات امنیتی است که بر روی انواع درب‌ های ورودی ساختمان ها به منظور برقراری امنیت و دسترسی سریع و آسان نصب می‌‌گردد. اما ایا اهمیت استفاده از قفل هوشمند چیست ؟ اگر تمایل به آشنایی با این محصول و مزایای آن را دارید ما با تا انتهای مطلب همراه باشید.

قفل هوشمند چیست ؟ اشنایی با مکانیزم ان

قفل هوشمند یکی از جدیدترین تکنولوژی های حفاظت از اماکن مختلف همچون منازل، ادارات و ساختمان های تجاری است که در واقع یک وسیله الکترومکانیکی است که جهت دسترسی به محیط داخلی، از کلید الکترونیکی به جای کلید فیزیکی استفاده می‌ کند. قفل هوشمند علاوه بر اینکه امنیت بسیار بالاتری را در مقایسه با انواع قفل های دیگر فراهم می کند، افراد را از شر کلید های مکانیکی خلاص می کند و این امکان را میسر میسازد تا عبور و مرور افراد به منازل و محل کار، قابل نظارت و کنترل باشد و اجازه دسترسی موقت یا دائم به دیگران جهت ورود، داده شود. این محصول همچون قفل‌ های قدیمی از دو بخش کلید و قفل و کلید تشکیل شده‌ است اما از کلید مجازی برخوردار می باشد و هدف اصلی ابداع چنین محصولی، افزایش و ارتقا امنیت، پیشگیری از سرقت به میزان بسیار بالاتر، سهولت و راحتی در استفاده و و برطرف کردن معایب متعدد قفل‌های سنتی می باشد. قفل هوشمند وابسته به نوع مدل و برند، از قابلیت‌های مختلفی برخوردار است؛ این قفل با استفاده از فناوری های وای فای یا بلوتوث تلفن، اثر انگشت، ضربه زدن به صفحه کلید لمسی (وارد کردن رمز عبور)، وارد کردن کارت و یا تشخیص چهره باز می شود. قفل‌ هوشمند قابلیت برنامه ریزی هنگام ترک منزل و یا محل کار را دارد تا به طور خودکار بسته شود و در تمام اماکن همچون درب ورودی منازل، درب ادارات و دفاتر کار، درب کمدهای استخر، درب اتاق های هتل، درب ساختمان های تجاری و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اهمیت استفاده از قفل هوشمند چیشت ؟

قفل هوشمند که با نام قفل دیجیتال شناخته می شود به دلیل امنیت بالا، عدم نیاز به همراه داشتن کلید، راحتی، دسترسی بسیار سریع و آسان افراد و زیبایی امروزه بسیار پر طرفدار می باشد و بر روی انواع درب های ورودی ساختمان ها قابل نصب می باشند. مزایای استفاده از قفل هوشمند به شرح زیر می باشد:

  • برقراری امنیت در محل زندگی و محل کار، یکی از ارکان اصلی آرامش و آسایش افراد است. قفل های سنتی و قدیمی موجود در بازار به دلیل اینکه به راحتی و با روش های ساده از جمله شاه کلید، دیلم و اهرم توسط سارقین باز می شوند از اعتبار و ایمنی بالایی برخوردار نیستند؛ اما استفاده از قفل هوشمند منجر به افزایش امنیت اماکن مختلف می شود زیرا از طریق اثر انگشت یا رمز مخصوص و یا اسکن عنبیه چشم، باز کردن چنین درب هایی امکان پذیر است و از سیستم های ضد سرقت و قفل کودک نیز برخوردار می باشند.
  • با نصب قفل دیجیتال بر روی درب منزل، دغدغه ای از بابت گم کردن کلیدهای منزل توسط فرزندان کم سن و سال و یا افراد مسن، باقی نمی گذارد و افراد پشت درب نمی مانند زیرا با شناسایی اثر انگشت تمام اعضای خانواده و یا کارمندان شرکت، امکان باز شدن قفل در محدوده زمانی مشخص و تعریف میزان دسترسی افراد میسر است.
  • گاهی اوقات شما در منزل یا محل کار حضور ندارید و اعضای خانواده یا دیگر افراد، نیاز به ورود به منزل شما دارند که در قفل های سنتی، مجبور به رساندن کلید مکانیکی به فرد موردنظر جهت ورود، هستید. اما در قفل دیجیتال، شما از راه دور قادر به دادن رمز قفل هوشمند درب منزل یا محل کار خود به شخصی مورد اطمینان هستید تا وارد شود. همچنین برای ورود افرادی غریبه همچون نظافتکار، باغبان، پرستار و غیره نیز برای انجام کارهای ضروری، می توانید برای این اشخاص در مدت زمان مشخص اجازه دسترسی به قفل را ایجاد نمایید تا کارهای ضروری نیز در غیاب شما انجام شود و نگران تکثیر کلیدهای منزل خود، سرقت و یا سو استفاده از آن، نباشید.
  • یکی از مهم ترین مزایای قفل هوشمند، عدم نیاز به حمل کلید مکانیکی است. خصوصاً برای افرادی که کلید را گم می کنند یا در مکان های مختلف جا می گذارند بسیار مناسب است و به راحتی می توانند با نصب این محصول، از چنین نگرانی ها و مشکلاتی رها شوند‌.
  • افرادی که اصولاً بستن و قفل کردن درب را فراموش می کنند می توانند به راحتی از قفل هوشمند بهره بگیرند زیرا این محصول، چند ثانیه پس از بسته شدن درب، به صورت خودکار و اتوماتیک قفل می شود.
  • با استفاده از این محصول، هنگام نزدیک شدن به درب ورودی، نیازی به گشتن به دنبال کلیدهای مکانیکی نیست و ارزش این مسئله هنگامی که عجله دارید و یا حجم زیادی از وسایل و خرید را در دست دارید مشخص می شود. کلیدهای لمسی و کارت‌ های این نوع قفل، بسیار سبک و کوچک بوده و به سهولت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • قفل هوشمند، در برابر حرارت و رطوبت بسیار مقاوم است و در هنگام بروز حوادثی همچون آتش سوزی، مجهز به سنسور هشدار می باشد.
  • استفاده از ریموت کنترل برای نظارت و کنترل از راه دور قفل، نیز امکان پذیر است.
  • باتری های این نوع قفل با کیفیت و با دوام است و حدوداً یکسال کار خواهد کرد و چنانچه از قابلیت ریموت کنترل استفاده نمایید، به باتری بیشتری نیاز خواهید داشت که پیش از اتمام انرژی باتری ها، سیستم به افراد هشدارهای لازم را می دهد.
  • امکان باز و بسته کردن قفل هوشمند ار طریق فناوری های وای فای و بلوتوث تلفن همراه میسر است و این قفل از سیستم ضد سرقت و قفل دوبل خوردار می باشد.
  • قفل هوشمند در کنار امکانات بسیار گسترده و ایمن، از زیبایی و جذابیت ظاهری بالایی برخوردار است که سبب ارتقا نمای ساختمان و درب ها می شود.

 

اهمیت استفاده از قفل هوشمند

اشنایی با انواع قفل هوشمند

قفل‌ های هوشمند در انواع و اقسام مدل ها و طرح های ظاهری با مکانیزم های مختلف و همچنین قیمت‌ ها و ویژگی‌های گوناگون، ابداع شده اند و بر روی تمام درب ها همچون درب ضد سرقت، قابلیت نصب دارند که جایگزین مناسب و ایمن، قفل‌ های کلیدی هستند. انواع قفل هوشمند عبارت است از:

قفل هوشمند کارتی

این نوع قفل با استفاده از کارت مغناطیسی، باز و بسته می شود که با نام قفل هتلی نیز شناخته می شود زیرا امروزه اکثر هتل ها برای تامین امنیت جانی و مالی مسافران و گردشگران ساکن در هتل، از این نوع بر روی درب ورودی هر اتاق استفاده می نمایند. نصب قفل هوشمند کارتی در عصر کنونی، بسیار توسعه یافته است و بر روی درب منازل، استخرها و اماکن اداری و دفاتر کاری نیز استفاده می شود. یکی از مزایای این محصول این است که می توان بنابر برنامه ریزی به دیگران اجازه ورود و خروج داد و امکان دسترسی به اطلاعات ورود و خروج افراد در تاریخ های مختلف نیز وجود خواهد داشت.

قفل هوشمند رمز عبوری

یکی از انواع مدل های قفل هوشمند، قفل دیجیتال با قابلیت بازگشایی از طریق رمز عبور است. نحوه کار با این نوع محصول بدین صورت است که در ابتدا صاحب قفل، یک رمز عبور مناسب در سیستم امنیتی قفل وارد میکند و پس از آن، تنها افراد مجاز با داشتن این رمز عبور می توانند به مکان موردنظر وارد شوند. یکی از نکات بسیار مهم در مورد قفل هوشمند رمزی، انتخاب صحیح رمز عبور است. رمز عبور برای این نوع قفل، همچون کلید برای قفل های سنتی است و بایستی در انتخاب رمز، نهایت دقت را به خرج دهید زیرا تعیین رمز عبور نامناسب و ساده، به معنای دسترسی افراد غیر مجاز و سارقین برای باز کردن قفل می باشد. بنابراین توصیه می شود که برای تعیین رمز عبور قفل هوشمند از الگوهای عددی یا حروفی ساده و متوالی استفاده نشود. همچنین از گذاشتن تاریخ های مهم همچون سالروز تولد، اسامی افراد خانواده یا نام شهرها در رمز عبور جداً خودداری نمایید. با انتخاب رمز عبور غیر قابل حدس و منحصر بفرد، امنیت خانه و محل کار خود را تضمین نمایید.

قفل هوشمند تشخیص چهره

قفل هوشمند تشخیص چهره، با استفاده از یک دوربین، چهره فرد را آنالیز می کند و در حافظه خود ذخیره می نماید. هنگامی که فرد برای باز کردن درب، در مقابل پنل تشخیص چهره قفل هوشمند قرار می گیرد، قسمت تشخیص چهره قفل، چهره فرد را با تصویر ذخیره شده ی صاحب قفل، مطابقت می دهد و چنانچه یکسان بودن چهره ها، تشخیص و تایید شود، قفل عمل می کند و باز می شود. در واقع با تاکید بر ویژگی های بصری و آنالیز مردمک چشم که همچون اثر انگشت افراد، متمایز است، این قفل قادر به تشخیص و تفکیک چهره ها از یکدیگر می باشد. استفاده از قفل هوشمند تشخیص چهره، به افراد کمک می کند تا خیلی سریع و در کسری از ثانیه درب را باز کرده و وارد شوند.

قفل هوشمند اثر انگشتی

قفل هوشمند اثر انگشتی یکی از بهترین انواع قفل است که برخورداری از ویژگی های منحصربفرد، سبب پرطرفدار شدن و محبوبیت آن شده است. این مدل، از یک پنل لمسی و الکترونیکی برای دریافت اثر انگشت برخوردار است که قادر است ۱۰۰ اثر انگشت مختلق را در حافظه خود ذخیره نماید. این محصول از امنیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا یکی از ضروری ترین موارد برای باز کردن این قفل، نیاز به انگشت فرد زنده است که در آن خون جریان داشته باشد؛ بنابراین هیچکس نمی تواند با اثر انگست شخص فوت شده یا اثر انگشت ساخته شده و تقلبی، اقدام به باز کردن قفل نماید.

در انتها ما در مجموعه تهران کلید قصد ان را داشتیم تا با اهمیت استفاده از قفل هوشمند اشنا شده باشید و این تکنولوژی بی نظیر را بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری