تعمیر قفل درب ضد سرقت

تعمیر قفل درب ضد سرقت به چه صورت است ؟

تعمیر قفل درب ضد سرقت

تعمیر قفل درب ضد سرقت یکی از پرطرفدارترین و البته ایمن ترین درب های موجود در بازار می باشد. استفاده از این نوع درب به دلیل ساختار مهندسی فوق العاده و امنیت بالا بسیار رایج شده و در تمامی آپارتمان های نوساز از این نوع درب استفاده می شود. در این مطلب از  کلیدسازی شبانه روزی با ما همراه باشید.

درب های ضد سرقت از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که یکی از این اجزا قفل است. قفل یکی از ارکان اصلی درب جهت تأمین امنیت بوده و متناسب با ساختار خود از ورود افراد بیگانه به درون محل جلوگیری می کند. درب ضد سرقت نیز مانند هر وسیله ی دیگری ممکن است بر اثر عوامل مختلفی از جمله استفاده نادرست، فرسایش، حملات انسانی و یا اتفاقات طبیعی دچار مشکل شود.

تعمیر قفل درب ضد سرقت

تعمیر قفل درب ضد سرقت طی مراحلی ساده اما مهم 

در صورت بروز مشکل برای قفل می توان به آسانی آن را تعمیر و یا تعویض نمود. در برخی موارد شدت آسیب به حدی است که چاره ای جز تعویض وجود ندارد. قفل های موجود در بازار در سه نوع ایرانی، چینی و ترک موجود می باشند. انواع ترک در دو دسته کاله و داف بوده و از کیفیت فوق العاده ای برخوردارند.

حتما بخوانید : کلید سازی سیار جنوب تهران 

اما در برخی موارد می توان به تعمیر اکتفا نمود یعنی پس از تعمیر قفل قابلیت این را دارد که مثل قبل عمل کند. مهمترین قسمت قفل های ضد سرقت مغزی آن ها است. این قفل ها دارای دو مغزی یا توپی است که به مغزی بالایی شب بند و به مغزی موجود در بخش پایینی توپی ساده گفته می شود.

اولین گام برای تعمیر عیب یابی است. در این قفل ها معمولاً خراب شدن مغزی باعث عملکرد نادرست قفل می شود بنابراین با تعویض آن می توانید این مشکل را برطرف نمایید. تعویض مغزی کار ساده ای است و می توانید به راحتی آن را انجام دهید. در صورتیکه در کارهای فنی تخصص ندارید انجام این کار را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید.

  1. پس از اطمینان از معیوب بودن مغزی با مراجعه به بازار مغزی مورد نظر را خریداری نمایید.
  2. پیچ های قفل را باز نموده و مغزی را خارج کنید.
  3. مغزی معیوب را با توپی جدید تعویض نموده و پیچ ها را ببندید.
  4. حال به منظور اطمینان از کارکرد صحیح قفل چندین بار درب را باز و بسته کنید.

تعداد زبانه های درب ضد سرقت از قفل های معمولی بیشتر است. جایگذاری درست قطعات پس از تعمیر نیز اهمیت ویژه ای دارد.

پیشگیری از تعمیر قفل درب ضد سرقت

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است به خصوص با قیمت های سر به فلک کشیده این روزها! درب ضد سرقت نیز مانند سایر اجزای ساختمان به مراقبت و نگهداری نیاز دارد. هر وسیله ای در صورت عدم رسیدگی و استفاده نادرست نیازمند تعمیر خواهد بود. مراقبت از درب ضد سرقت و قفل آن اهمیت بسیار بیشتری نسبت به سایر اجزای ساختمان دارد زیرا علاوه بر نقش مهم در زیبایی ساختمان تأمین کننده ی امنیت آن نیز هستند. برای جلوگیری از خراب شدن قفل بهتر است نحوه ی روغن کاری را آموخته و به طور مرتب قفل را روغن کاری نمایید، درب را آهسته باز و بسته کنید و از وارد کردن ضربه و فشار بیش از حد به قفل خودداری نمایید. بیشتر مواقع خرابی مجموعه چفت یا مکانیزم قفل می باشد و شما می توانید قبل از اینکه قفل درب ضد سرقت خیلی حاد بشه آن را تعمیر کنید .کلید سازی سیار شرق تهران

به تهران کلید اعتماد کنید

جدا از مواردی که گفته شد، به دلیل تخصصی بودن این موارد، بهتر است که برای انجام این امور از یک متخصص فنی کمک بگیرید. نا گفته نماند که متخصصان فنی تهران کلید در هر ساعت از شبانه روز کنار شما عزیزان هستد تا خدمات رسانی را به بهترین شیوه ممکن انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری