تعمیرات قفل و کلید برای انواع درب ضد سرقت و معمولی در کمترین زمان ممکن

تعمیرات قفل و کلید به صورت تخصصی

تعمیرات قفل و کلید یکی از ضروری ترین تعمیرات مورد نیاز برای هر ساختمان است. درب یکی از اصلی ترین اجزای ساختمان در تأمین امنیت و جداسازی آن از فضای اطراف می باشد. درب ارزش و اهمیت ویژه ای در ساختمان دارد اما در زمینه ی تأمین امنیت این قفل درب است که حرف اول را می زند. اگر قفل وجود نداشته باشد درب چیزی جز یک جدا کننده ی بصری نخواهد بود و به هیچ وجه نمی تواند نقشی در ایجاد امنیت ساختمان ایفا کند. قفل از جمله اجزایی است که به نسبت زودتر خراب می شود و در اکثر موارد نیاز به تعمیر قفل وجود خواهد داشت. کلید سازی سیار در تهران

عموماً برای تعمیرات قفل و کلید درب باید از قفل ساز و کلیدساز ماهر کمک بگیرید به خصوص اگر قفل درب ورودی دچار مشکل شده باشد. درب های ورودی معمولاً از نوع ضد سرقت بوده و قفل آن ها دارای ساختار پیچیده ای است علاوه بر این گران قیمت بودن قفل به ریسک تعمیر خودسرانه و غیر تخصصی آن نمی ارزد. قفل درب ورودی مهمترین جزء در تأمین امنیت کلی ساختمان است اما قفل سایر درب ها مانند درب اتاق، کمد و …. نقش بسزایی در ایجاد امنیت ندارند بنابراین می توانید برای تعمیر آن ها خودتان دست به کار شوید البته اگر در انجام کارهای فنی تجربه دارید.

تعمیرات قفل درب در تهران کلید

تعمیرات قفل و کلید

قفل ها معمولاً دارای دو بخش اصلی هستند: زبانه و دستگیره. بخش های فرعی مانند توپی، کلید و … نیز وجود دارند که همگی در کنار هم منجر به عملکرد صحیح قفل می شوند. وقتی صحبت از تعمیرات قفل و کلید می شود یعنی اینکه یکی از اجزای آن دچار مشکل شده است. همانطور که گفته شد اگر دانش فنی لازم را داشته باشید می توانید خودتان اقدام به تعمیر کنید اما در برخی موارد لازم است که کار را به متخصص بسپارید.

برای تصمیم گیری در این مورد می توانید چند تست ساده را انجام دهید:

  • قبل از هر اقدامی دستگیره را بررسی کنید. در اکثر موارد دستگیره دچار مشکل شده و تعویض آن می تواند مشکل را برطرف نماید.
  • اگر دستگیره مشکلی نداشت ممکن است ایراد از روغن کاری قفل باشد. روغن باعث برطرف کردن خشکی و کثیفی قفل می شود.
  • در برخی مناطق که آب و هوا تغییرات زیادی دارد بین سایز قفل و کلید ناهماهنگی ایجاد می شود البته این مورد ممکن است در قفل های نو نیز دیده شود. اگر فکر می کنید ایراد مربوط به سایز است کلید نو را کمی تراش دهید تا به راحتی داخل قفل جا شود یا اگر هوا خیلی سرد است با دادن گرما به قفل سعی کنید مشکل را برطرف نمایید.

اگر مشکل مربوط به هیچ یک از موارد ذکر شده نبود بهتر است با تهران کلید تماس بگیرید.

عملکرد قفل مکانیکی به چه صورت است؟

قفل مکانیکی فقط با کلید باز می شود. کلید ساچمه هایی که درون سوراخ قفل وجود دارند را کنار زده و آن را باز می کند. اگر بخواهیم جزئی تر توضیح دهیم کلید در هنگام ورود به داخل قفل ساچمه ها را بالا زده و باعث می شود توپی رها شود. رها شدن و چرخش توپی باعث تکان خوردن زبانه می شود. اگر چگونگی عملکرد قفل را بدانید راحت تر می توانید علت مشکل را تشخیص داده و آن را برطرف نمایید. کلید سازی سیار شرق تهران 

تعمیرات قفل و کلید درب اتاق

قفل درب اتاق در بسیاری از موارد ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد به خصوص اگر فرزند کوچک داخل خانه دارید. برخی از مشکلاتی که ممکن است شما را درگیر تعمیرات قفل و کلید کند عبارت اند از:

  • کلید می چرخد اما قفل هیچ عکس العملی ندارد

در اکثر موارد ایراد از زبانه است. جابجا شدن زبانه و گیر کردن آن می تواند باعث بروز این مشکل شود. اگر پس از بررسی زبانه متوجه شدید که ایراد از آن نیست باید قطعه ی آسیب دیده را یافته و قطعه ای جدید برای قفل خریداری نموده و نصب کنید.

  • نمی توان کلید را وارد قفل کرد

قبل از هر اقدامی برای تعمیرات قفل و کلید از درست بودن کلید مطمئن شوید. در صورتی که کلید دیگری دارید می توانید آن را نیز امتحان کنید. در فصول سرد ممکن است کلید دچار تحولاتی شده باشد بنابراین بهتر است کمی به آن گرما داده و دوباره امتحان کنید.

  • دستگیره سر جای خودش نیست و در هوا معلق مانده

این مشکل مربوط به پیچ های دستگیره است. در برخی موارد پیچ های دستگیره شل شده و در هوا معلق می ماند حتی ممکن است به راحتی از جای خود کنده شود. از سمت دیگر دستگیره را محکم نگه داشته و پیچ ها را با دقت سفت کنید.

  • قفل به درستی بسته نمی شود

معمولاً زمانی که قفل و صفحه بسته شده هم ترازی با دیوار آن ندارند این مشکل به وجود می آید. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا پیچ ها را کمی شل کرده و با جابجا کردن قفل سعی کنید صفحه را تنظیم نمایید. حال درب را  به آرامی ببندید و نحوه ی برخورد پیچ قفل صفحه پلاستیکی را مشاهده نمایید. علاوه بر این ممکن است ایراد از قفل نباشد و به دلیل انقباض درب قفل به صفحه نرسد. کلید سازی سیار غرب تهران

تعمیرات قفل و کلید درب حیاط

تعمیرات قفل و کلید

قفل درب حیاط معمولاً در دو نوع مکانیکی و برقی در بازار موجود می باشد. اکثر قفل های مورد استفاده برای درب حیاط مکانیکی بوده و مکانیسم عملکرد مشابهی با سایر قفل ها دارند. قفل های مکانیکی معمولی دارای بخشی فلزی تحت عنوان بدنه، بخش وسطی که به آن مغزی یا توپی گفته می شود و سوراخ هایی روی آن هستند. رایج ترین مشکلاتی که برای قفل درب حیاط ممکن است بوجود باید که شما را مجبور به تعمیرات قفل و کلید کند عبارتند از:

  • قفل عملکرد درستی برای باز کردن با آیفون ندارد و به اصطلاح گیر می کند.
  • کلید داخل قفل نمی چرخد.
  • کلید داخل قفل شکسته است.
  • زبانه برای باز و بسته کردن درب خارج نمی شود و باید چندین بار درب را باز و بسته نمود تا زبانه خارج شده و بتوان درب را بست.
  • قفل کثیف شده است.
  • قفل زنگ زده است.
  • قفل دچار یخ زدگی شده است.

برای تعمیرات قفل و کلید درب چه اقداماتی باید انجام شود؟

همانطور که می دانید نخستین گام برای برطرف کردن هر مشکلی تشخیص علت وقوع آن است. شما اگر بدانید علت خراب شدن قفل درب چیست به راحتی می توانید مشکل را برطرف نمایید. در هنگام خراب شدن قفل موارد زیر را انجام دهید:

  • تمیز کردن و روغن کاری قفل

گاهی اوقات کلید خراب شده و نمی تواند قفل را باز کند. در این موارد باید از کلید یدک استفاده کنید اما اگر با کلید یدک نیز قادر به باز کردن قفل نبودید باید قفل را باز کرده و اجزای آن را جدا کنید. گاهی اوقات در داخل سیلندرها گرد و غبار، خاک و … تجمع کرده و مانع حرکت آن ها می شود. ابتدا باید پیچ های موجود بر روی سیلندر داخلی درب را باز کرده و دو سیلندر را از بخش های داخلی و بیرونی درب جدا نموده و بیرون بکشید.

سپس مونتاژ قفل و پیچ را برداشته و هرگونه گرد و غبار و کثیفی  موجود در سیلندرها را پاک کنید. در نهایت لایه ای نازک از روان کننده مبتنی بر سیلیکون یا گرافیت روی قفل بزنید. روان کننده باعث شل شدن مونتاژ قفل شده و به پلاگین کلید کمک می کند.

راه ساده تری هم برای تعمیرات قفل و کلید انجام این کار وجود دارد. گرافیت، روغن یا الکل را در سوراخ ورودی کلید بگذارید و این کار را ادامه دهید تا آلودگی ها و کثیفی ها پاک شوند.

  • بررسی تراز وسط قفل و صفحه

ابتدا باید بررسی کنید که قفل و صفحه ای که برای قرار گرفتن زبانه در مقابل آن قرار دارد هم راستا بوده و کاملاً در هم چفت شوند. اگر در یک راستا نبودند می توانید به راحتی صفحه را تراز کرده و قفل را به آن نزدیکتر یا دورتر کنید. در اکثر موارد انقباض و انبساط درب باعث بروز این مشکل می شود.

  • باز کردن قفل

قفل را باز کرده و قطعات آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید. گاهی اوقات شکستن یک قطعه ی کوچک می تواند عملکرد کلی قفل را مختل کند. در صورت فرسوده یا معیوب شدن هر قطعه کافی است آن قطعه را تعویض نمایید.

  • قفل جدید بخرید

در صورتی که هیچ یک از مراحل فوق برای تعمیرات قفل و کلید کارساز نبودند آخرین راه خرید قفل جدید است. مغازه های کلیدسازی، قفل سازی، فروشگاه های ابزار، فروشگاه های اینترنتی و … برخی از مکان هایی هستند که می توانید به راحتی قفل مورد نظر خود را خریداری نمایید. البته قفل جدید باید با قفل قبلی و درب مطابقت داشته باشد. نصب آن معمولاً کار ساده ای است اما در صورتی که توانایی انجام این کار را ندارید می توانید از کلیدساز کمک بگیرید. کلیدساز قفل مناسب را خریداری کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن قفل معیوب را تعویض خواهد نمود.

سخن پایانی

تعمیرات قفل و کلید کاری تخصصی بوده و نیاز به مهارت دارد و در صورت هرگونه اقدام غیر تخصصی ممکن است دچار خسارت مالی شوید. با کمک این مقاله تا حدی به مشکلات مربوط به قفل و کلید واقف شده و می توانید موارد جزئی را برطرف کنید اما اگر قادر به حل مشکل نبودید بی درنگ با کلیدسازی سیار تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری