باز کردن درب دنا

باز کردن درب دنا در کلید سازی سیار تهران کلید

باز کردن درب دنا

یکی از محصولات شرکت ایران خودرو که با هدف جایگزینی خودروی سمند طراحی و ساخته شد، دنا می باشد. اما پس از این که دنا عرضه گردید این اتفاق جایگزین شدن رخ نداد و خودروی دنا به عنوان یک خودروی مستقل در کنار سمند تولید شد. در ابتدا قرار بر این بود که دنا در سال ۱۳۹۱ وارد باز داخلی و جهانی شود ولی این اتفاق با تاخیر دو ساله و در سال ۱۳۹۳ روی داد و پس از بحث های زیاد پیرامون قیمت گذاری بر روی آن، راهی بازار شد. در این گفتگو قصد داریم پیرامون باز کردن درب دنا با شما صحبت کنیم.

باز کردن درب دنا

چگونه می توانیم بدون کلید درب دنا را باز کنیم؟

اگر تجربه گم کردن سوئیچ یا جا گذاشتن آن را داشته باشید می توانید تصور کنید که این موقعیت چقدر دردسر ساز و بغرنج است. در چنین موقعیت هایی دچار استرس نشوید، بدانید روش هایی وجود دارد که می توان با کمک آن ها بدون نیاز به سوئیچ و یا شکستن پنجره و وارد کردن آسیب به خودرو، داخل آن شوید. وارد شدن به خودروهایی که قفل های اتوماتیک یا قفل های دستی دارند خیلی سخت نمی باشد و با کمی تمرین و بالا بردن تجربه می توانید بسیارراحت این مشکل را حل کنید. برای باز کردن قفل خودروهایی که به صورت الکتریکی یا اتوماتیک هستند ابتدا باید ابزار مناسب برای این کار را پیدا کنید. در این روش خیلی مهم است که قفل را بدون این که آسیبی به خودرو وارد کنید باز نمایید.

حتما بخوانید : کلید سازی سیار جنوب تهران 

یکی از مناسب ترین ابزارها یک تکه گوه است. از بهترین گوه ها می توان یک چاقوی پلاستیکی یا هر ابزار پلاستیکی دیگر و یا بالن هوا اشاره کرد. کار گوه این است که توسط آن بین درب و ستون خودرو فضایی ایجاد می شود. اگر نگران این هستید که رنگ خودرو آسیب ببیند می توانید گوه را در یک پارچه یا دستمال نرم بپیچید. پس از ایجاد شکاف وسیله ای سیخ مانند را از بین شکاف ایجاد شده رد کنید ابزاری مانند آنتن خودرو یا رخت آویز فلزی باز شده می تواند بهترین جایگزین برای سیخ باشد. البته باید رخت آویز را به کمک انبر دست کاملاً صاف کرده و قسمت های اضافه آن را جدا نمایید و در یک سمت آن یک قلاب درست کنید.

باز کردن درب دنا

خیلی آرام و با احتیاط سیخ را به طرف شستی قفل درب برده و ضرباتی ملایم در جهت مناسب به قفل وارد کنید تا باز شود. تفاوتی که بین باز کردن قفل های اتوماتیک و قفل های دستی وجود دارد این است که بعد از وارد کردن سیخ به درون خودرو در قفل های دستی باید سیخ را به اهرم قفل گیر داده، در پیرامون برآمدگی قفل بچرخانید و به طرف بالا بکشید. انتخاب و طرز استفاده از گوه و سیخ همانند قفل های اتوماتیک می باشد.

توجه داشته باشید که رد کردن سیخ یک موضوع است و قلاب کردن سیخ در اهرم قفل یک موضوع دیگر و البته مشکل تر است. پس با حوصله و دقت زیاد این کار را انجام دهید زیرا احتمال این که در دفعات اول موفق نشوید بسیار زیاد است. هم چنین شما می توانید مانند پلیس ها برای باز کردن قفل درب خودرو دنا از اسلیم جم استفاده کنید.

شاید بتوان به جرات گفت که اسلیم جم یکی از بهترین ابزار انتخابی برای این مسئله می باشد. اسلیم جم را از فاصله بین پنجره و نوار درزگیر درب عبور دهید و با رساندن به پین قفل و بالاکشیدن آن از سمت داخل، قفل باز می شود. اگر اسلیم جم در دسترس شما قرار ندارد خیلی راحت می توانید خودتان آن را درست کنید. یک سیم فلزی بلند و محکم را برداشته و یک سمت آن را به حالت قلاب شکل دهید. می توانید این سیم را تاب دهید تا محکم‌تر شود و نیروی وارد شده را افزایش دهد.

لازم به یاد آوری است که داخل درب راننده خودروهایی که درب و قفل اتوماتیک دارند سیم های بسیاری قرار داده شده است و احتمال این که در هنگام باز کردن قفل این سیم ها آسیب ببیند خیلی زیاد است. برای پیشگیری از این اتفاق پیشنهاد می کنیم درب سمت شاگرد یا مسافر را انتخاب کنید چون درون آن ها سیم های کمتری به کار رفته و می تواند انتخاب مناسب تری برای باز کردن قفل درب باشد. در درب سمت شاگرد نوار درزگیر را در قسمت پایینی خودرو جستجو کنید. معمولاً تشکیلات قفل، هم جهت با خود قفل و در سمت عقب درب است.

اگر ساکن غرب تهران هستید ما کنار شما هستیم : کلید سازی سیار در غرب تهران

با انگشت، نوار درزگیر را خیلی کم به سمت عقب کشیده و از طریق فضایی که بین پنجره و قسمت بیرونی درب ایجاد شده اسلیم جم یا سیخی را که آماده کرده اید به آرامی وارد کرده و به سمت پایین فشار دهید. در این لحظه اگر دقت کنید می توانید اهرم قفل را احساس کنید. به یاد داشته باشید که این کار بسیار حساس است و باید با تفکر و دقت آن را انجام دهید زیرا اگر به صورت تصادفی و کورکورانه اقدام به این کار نمایید احتمال به هم ریختن سیم های داخل درب بالا رفته و آسیب دیدن آن حتمی است و نه تنها مشکل شما حل نمی شود بلکه یک مشکل به دردسرهای خود اضافه می کنید.

تمام سعی خود را براین بگذارید که قبل از وارد نمودن سیخ یا اسلیم جم اهرم قفل را پیدا کنید. زمانی که اهرم را پیدا نمودید آن را بدون عجله بکشید. اگر کار خود را درست انجام داده باشید حرکت اهرم را حس می کنید و می توانید صدای باز شدن قفل درب ماشین را بشنوید. تصور نکنید که با باز شدن قفل کار تمام شده است. به همان آرامی که سیخ یا اسلیم جم را وارد کردید با همان دقت هم باید آن را خارج کنید تا ناخواسته صدمه ای به خودرو وارد نشود.

یک راه دیگر که می تواند شما را دراین موقع کمک کند صندوق عقب است. البته اگر شانس این را داشته باشید که در زمان قفل شدن درب های خودرو صندوق عقب شما باز باشد. برای استفاده از این روش ابتدا سیم اضطراری را که معمولاً در سقف یا درب صندوق قرار دارد پیدا کنید و به آرامی آن را بکشید. با این کار صندلی های عقب آزاد می شود. از طریق فضایی که از جلو رفتن صندلی های عقب ایجاد شده وارد خودرو شوید و با برداشتن سوئیچ درب ها را باز کنید. محکم کردن صندلی های عقب در سر جای خودشان را فراموش نکنید.

خدمات کلید سازی سیار

تهران کلید خدماتی ویژه ارائه میدهد 

ما در تهران کلید با توجه به این که از حساسیت و سلایق مشتریان خود مطلع هستیم کلیه خدمات مربوط به باز کردن درب انواع خودرو از جمله دنا را با بهترین کیفیت ارائه می دهیم. در تهران کلید حرفه ای ترین متخصصان، در کنار استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته مجموعه ای بی نظیر را فراهم نموده است.

تمامی صاحبان خودروی دنا می توانند در زمان رو به رو شدن با مشکل قفل شدن درب ها بدون هیچ نگرانی تهران کلید را با اطمینان کامل از نظر کیفیت، هزینه و زمان انتخاب کنند.

ما در تهران کلید با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی سیار شمال تهران، کلید سازی سیار غرب تهران، کلید سازی سیار شرق تهران و کلید سازی سیار جنوب تهران توسط نیروی متخصص کلید سازی سیار آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری