باز کردن قفل پدال ماشین

باز کردن قفل پدال انواع ماشین های ایرانی و خارجی

باز کردن قفل پدال ماشین

گران شدن خودرو باعث شده تا سرقت آن افزایش یابد اما مهندسین نیز بیکار نبوده اند و روش های مختلفی برای جلوگیری از سرقت ابداع نموده و مورد استفاده قرار داده اند.

باز کردن قفل پدال

هرقدر وسایل ضد سرقت پیشرفته تر می شوند هوش سارقین و مهارت آن ها نیز متناسب با پیشرفت این وسایل بیشتر خواهد شد. برخی از سارقین در حدی حرفه ای هستند که می توانند پیشرفته ترین قفل ها را در کمترین زمان باز کنند. دزدگیرها یکی از وسایلی هستند که برای جلوگیری از سرقت مورد استفاده قرار می گیرند اما خیلی هم کارآمد نبوده اند و سارق به راحتی می تواند آنها را از کار بیاندازد. قفل فرمان و قفل پدال از دیگر وسایلی هستند که درصد سرقت را کمتر می کنند اما نمی توانند به طور کلی مانع انجام آن شوند. قفل های پدال در این بین دردسر بیشتری برای سارق به وجود آورده و بنابراین محبوب تر هستند. زمان مهمترین فاکتور در سرقت است. سارق باید بتواند در کمترین زمان ممکن قفل را باز کرده و خودرو را به سرقت ببرد زیرا ممکن است صاحب خودرو یا هر فرد دیگری هر لحظه از راه برسد. قفل پدال با به تأخیر انداختن زمان سرقت احتمال آن را کم می کند در نتیجه سارقین بیشتر خودروهای فاقد این نوع تجهیزات را طعمه قرار می دهند. کلید سازی سیار در شرق تهران 

قفل پدال چیست؟

قفل پدال وسیله ای است که برای قفل و مسدود کردن پدال های خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. تکه ای فلزی از قفل در زیر ترمز و کلاچ قرار گرفته و آن ها را مسدود می کند به عبارت دیگر مانع حرکت این پدال ها خواهد شد. خودرویی که ترمز و کلاچ ندارد را نمی توان حرکت داد و حرکت دادن آن منجر به تصادف می شود. قفل پدال دارای انواع مختلفی است. برخی از قفل های پدال فقط ترمز را قفل می کنند اما برخی دیگر به طور همزمان ترمز و کلاچ را مسدود می نمایند. برخی دیگر از قفل ها نیز همزمان فرمان و پدال را قفل می کنند که بهترین نمونه های موجود در بازار هستند.

قفل پدالی که فقط ترمز را مسدود می کند امنیت بالایی ندارد و بسیاری از سارقین می توانند آن را باز کنند. بنابراین هرقدر ساختار قفل پیچیده تر باشد امنیت آن نیز بالاتر خواهد بود. قیمت قفل پدال نسبت به قفل فرمان ارزان تر است.

باز کردن قفل پدال خودرو

باز کردن قفل پدال

هرقدر قفل پدال پیچیده تر باشد باز کردن آن نیز سخت تر و زمانبرتر خواهد بود. معمولاً قفل پدال فقط با کلید اصلی و یا یدک باز می شود و سایر روش های مرسوم برای باز کردن انواع قفل ها در اکثر موارد کاربردی ندارند. همانطور که گفته شد برخی از انواع قفل های پدال به طور همزمان فرمان و پدال را قفل می کنند.

این قفل ها بسیار مستحکم، بادوام و کارآمد بوده و مکانیسم باز کردن پیچیده ای دارند. یک سر قفل به پدال و سر دیگر به فرمان متصل می شود در نتیجه فرمان و پدال به طور همزمان مسدود خواهند شد. برخی از این قفل ها با کلید باز می شوند و برخی دیگر رمزدار هستند. قفل های پدال فوق العاده محکم و مقاوم بوده و امکان شکستن آن ها وجود ندارد. در صورت مفقود شدن کلید قفل پدال باید با کلیدسازی های معتبر تماس گرفته و از کارشناسان و تکنیسین های مجرب کمک بخواهید. کلید سازی سیار در غرب تهران

مزایای قفل پدال نسبت به قفل فرمان

  • عدم امکان جابجایی

برخی سارقین برای سرقت خودروهای دارای قفل فرمان با خود غربیلک فرمان آورده و غربیلک فرمان خودرو را باز می کنند. پس از انجام این کار غربیلک را جایگزین نموده و به راحتی خودرو را به سرقت می برند. در مورد قفل پدال اینگونه نیست یعنی سارق نمی تواند ترمز و کلاچ را باز کرده و آن ها را جایگزین کند در نتیجه تنها راه حل باز کردن قفل خواهد بود که آن هم کار آسانی نیست.

  • نیاز به زمان بیشتر برای باز کردن

باز کردن قفل پدال بسیار زمانبر است علاوه بر این سارق در هنگام تلاش برای باز کردن قفل باید بنشیند و دید به بیرون خودرو نخواهد داشت. نداشتن دید ریسک خطر را بالا برده و باعث می شود سارق نتواند به موقع فرار کند اما برای باز کردن قفل فرمان به راحتی روی صندلی نشسته و دید کافی به اطراف دارد. همانطور که گفته شد قفل پدال نمی تواند به صورت قطعی از دزدیده شدن خودرو جلوگیری کند اما تا حدودی می تواند مانع این کار شود.

نکاتی که باید در هنگام خرید قفل پدال مورد توجه قرار دهید

  • کیفیت ساخت اصلی ترین و مهمترین نکته ای است که باید در هنگام خرید مورد توجه قرار دهید. درساخت قفل پدال باید از مواد اورجینال و با کیفیت استفاده شده باشد. هرقدر کیفیت ساخت بالاتر باشد ضریب ایمنی نیز بالاتر بوده و قفل دیرتر باز می شود.
  • جنس بدنه دیگر نکته ای است که باید در هنگام خرید مد نظر قرار دهید. قفل های پدال معمولاً آهنی یا فولادی هستند. انواع فولادی در برابر ضربات مقاومت فوق العاده بالایی داشته و سبک تر نیز هستند اما قفل های آهنی هم استحکام بسیار زیادی دارند.
  • طول میله نیز اهمیت ویژه ای دارد. اگر ی خواهید هم فرمان و هم پدال را قفل کنید باید طول میله بلندتر باشد اما اگر فقط می خواهید ترمز و کلاچ را مسدود نمایید نیاز به میله ی خیلی بلندی ندارید.
  • مغزی قفل دیگر فاکتور مهم در هنگم خرید است. مغزی باید با کیفیت بوده و ساختار پیچیده ای داشته باشد. مغزی قفل های کامپیوتری پیشرفته تر بوده و نمی توان آن ها را با هر کلیدی باز کرد.
  • قفل پدال باید متناسب با مدل خودرو باشد.

انواع قفل پدال ماشین

همانطور که گفته شد قفل پدال انواع مختلف و مدل های گوناگونی دارد. برخی از مدل ها عبارتند از:

  • قفل پدال مدل A14

بدنه ی این قفل دو پوشش دارد و دارای دو رنگ کوره ای است. ۳ کلید دارد که درون بسته بندی مخصوصی به مشتری ارائه می شوند. در بدنه ی آن قفلی قرار دارد که می توان قفل آویز یا کتابی را به آن وصل نمود در نتیجه ضریب ایمنی قفل بالا می رود.

  • قفل پدال مدل A30

این قفل با ضخامت بالایی که دارد یکی از مطلوب ترین ها محسوب می شود. جنس فوق العاده مرغوبی داشته و مقاومت بالایی دارد همچنین طراحی آن فوق العاده زیبا است. این قفل قابل استفاده برای انواع خودروها است.

  • قفل پدال بولاک

مغزی این قفل قابل سوراخ کردن با دریل نمی باشد بنابراین ضریب امنیتی بالایی دارد. این قفل از بهترین مواد اولیه و با استفاده از بروزترین فناوری های دنیا ساخته شده است. فوق العاده محکم و مقاوم بوده و طراحی زیبایی دارد همچنین استفاده از آن بسیار آسان است.

  • قفل پدال آریان

این پدال بدنه ی فولادی فوق العاده مستحکم و مقاومی داشته و در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی دارد. نوع قفل کشویی و نوع کلید کامپیوتری است بنابراین ضریب ایمنی آن بسیار بالا است.

  • قفل پدال مدل A40

ضخامت زیاد، جنس مرغوب، ایمنی بسیار بالا و طراحی زیبا برخی از ویژگی های این قفل هستند. برای تولید این قفل از آلیاژ و فلز استفاده شده در نتیجه ضد برش بوده و بریدن آن غیر ممکن است. می توان قفل آویز یا کتابی را در قسمت بالایی آن نصب نمود در نتیجه احتمال سرقت نزدیک به صفر خواهد بود.

برای هر کاری متخصصی وجود دارد و متخصص فنی هر کاری شیوه ی کاری خود را به خوبی بلد است. بنابراین در صورت نیاز به متخصص و داشتن سوال با ما در تهران کلید قفل سازی و کلید سازی سیار در تهران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری