رگلاژ درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت به دربی مستحکم با ساختار ضد سرقت گفته می شود که در مقابل هر نوع دستکاری و تخریب مقاوم بوده و هیچ فردی نمی تواند بدون کلید از آن عبور کند. البته نمی توان گفت که این نوع درب ها غیر قابل نفوذ هستند اما احتمال نفوذ به ساختمان مجهز به این نوع درب بسیار کم است. این نوع درب ها به طور کلی ضریب امنیت بالاتری نسبت به درب های معمولی دارند.

رگلاژ درب ضد سرقت

افزایش سرقت باعث شده که امنیت ساختمان ها تبدیل به یکی از اصلی ترین دغدغه های جوامع شود. البته تأمین امنیت منازل با کمترین هزینه هدف اصلی بسیاری از افراد است زیرا شرایط اقتصادی بسیاری از مردم به گونه ای است که توانایی پرداخت هزینه های گزاف برای تأمین امنیت منزل و محل کار خود را ندارند.تهران کلید

درب های ضد سرقت تا حد زیادی توانسته اند آمار سرقت را کاهش داده و در واقع مانع این کار شوند در نتیجه جایگاه ویژه ای در بازارهای جهانی کسب نموده اند. علاوه بر منازل برای ساختمان های تجاری و اداری نیز از درب های ضد سرقت استفاده می شود.

درب ضد سرقت چه مزایایی دارد؟

  1. اتصال به چهارچوب از چند نقطه ی مختلف
  2. وجود ورقه ی فولادی در ساختار داخلی که باعث نفوذناپذیری درب شده است
  3. عایص صوت و حرارت
  4. مقاوم در برابر آتش به دلیل استفاده از سنگ پشم نسوز در ساختار درب
  5. عدم امکان اهرم کردن پس از نصب چهارچوب
  6. نصب آسان
  7. روکش ضد آب و ضد خش
  8. ظاهر زیبا
  9. تنوع رنگ و مدل فوق العاده زیاد
  • تنوع در ابعاد و ضخامت
  • مجهز به قفل شب بند

رگلاژ درب ضد سرقت

اساس رگلاژ در درب های ضد سرقت عملکرد مناسب لولا است. لولای درب های ضد سرقت فوق العاده مقاوم بوده و درب را بر روی چهارچوب نگه می دارد. در هنگام انجام رگلاژ باید تمامی قطعات به دقت مورد بررسی قرار گیرند.کلید سازی سیار در شمال تهران 

از مهمترین موارد برای تحقق رگلاژ تعداد لولا و فاصله ی نصب آن ها از یکدیگر است. گاهی اوقات در هنگام باز و بسته کردن درب گیر می کند این یعنی درب ضد سرقت از رگلاژ خارج شده است. این مشکل باعث کاهش کارایی درب و آزار اهالی ساختمان خواهد شد.

همانطور که گفته شد تمامی قطعات در هنگام رگلاژ باید به دقت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت داشتن ایراد مشکل آن ها برطرف شود. یراق آلات و لولاها مهمترین قطعاتی هستند که باید مورد بررسی دقیق قرار گیرند. گاهی اوقات برای بالا بردن لنگه ی درب از واشر مخصوص استفاده می شود اما در برخی موارد لولای کمکی مورد استفاده قرار می گیرد.

انجام این کار برروی درب های ضد سرقت چینی امکان پذیر نیست بنابراین تعمیرکار باید برای جابجا کردن لولاها از دستگاه جوش استفاده کند در نتیجه به جوشکار نیز نیاز خواهد بود. اگر رگلاژ به صورت اصولی و درست انجام شود صدای درب به طور کامل از بین رفته و باز و بسته کردن آن بسیار روان خواهد بود.

افراد عادی توانایی تعمیر و رگلاژ درب های ضد سرقت را ندارند زیرا ساختار این درب ها متفاوت از درب های معمولی بوده و نیازمند دانش فنی و تخصص است. علاوه بر این تجربه و مهارت در این کار از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. انجام هرگونه کار غیرتخصصی هزینه های زیادی در پی خواهد داشت زیرا درب های ضد سرقت قیمت بالایی دارند.

چه ابزاری برای رگلاژ درب ضد سرقت مورد نیاز است؟

  • یکی از اصلی ترین و اساسی ترین ابزار برای رگلاژ درب ضد سرقت دستگاه جوشکاری است. ممکن است بخش هایی دچار ایراد یا شکستگی شده باشد و همچنین نیاز به جابجا کردن لولاها باشد بنابراین وجود دستگاه جوشکاری ضروری است.
  • چکش دیگر ابزار ضروری است که برای ضربه زدن به بخش های فرورفته مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً همراه با چکش میله ی آهنی ۵۰ سانتی متری نیز برای بالا کشیدن درب استفاده می شود. این میله نقش اهرم کمکی را ایفا می کند.
  • لوازم جانبی موجود در جعبه ابزار مانند آچار و پیچ گوشتی نیز باید در دسترس باشند زیرا برای باز کردن قفل، دستگیره و … نیاز خواهند بود.

در صورتی که ایرادات درب به موقع برطرف نشده و تعمیرات به درستی صورت نگیرند به مرور زمان درب دچار آسیب های جدی و بعضاً جبران ناپذیری خواهد شد. اینگونه آسیب ها هزینه های زیادی در پی خواهند داشت زیرا در صورتی که امکان تعمیر درب وجود نداشته باشد ناچار به تعویض خواهیم بود.

قیمت رگلاژ درب ضد سرقت

رگلاژ درب ضد سرقت

هزینه ی رگلاژ به موارد متعددی از جمله جنس درب، نوع آن، مقدار و شدت آسیب دیدگی، سختی تعمیرات و … بستگی دارد. گاهی اوقات چهارچوب نیز در  اثر استفاده ی غیر اصولی دچار آسیب هایی می شود. این آسیب ها هرقدر هم جزئی باشند باید برطرف شوند و این مورد به تخصص و مهارت تعمیرکار وابسته است.کلید سازی سیار درشرق تهران 

آیا می توان از تعمیر درب ضد سرقت پیشگیری کرد؟

درب ضد سرقت مهمترین عامل در ایجاد امنیت ساختمان و حفظ زیبایی ظاهری آن است. مراقبت و نگهداری از درب ضد سرقت به دلیل موارد ذکر شده و همچنین قیمت بالا اهمیت بسزایی دارد. در صورت رعایت موارد زیر عمر مفید درب افزایش یافته و هزینه های اضافی برای تعمیر آن نیاز خواهد نبود.

  • روغن کاری را به موقع انجام دهید

روغن کاری درب ضد سرقت تفاوتی با روغن کاری درب های معمولی ندارد. هر وقت احساس کردید درب به سختی باز و بسته می شود و یا صدای جیر جیر می دهد باید آن را روغن کاری کنید. برای انجام این کار باید به لولا و قفل نیز اسپری روان کننده بزنید. روغن کاری اصولی و منظم می تواند عمر مفید درب را افزایش دهد. سعی کنید این کار را یاد گرفته و به صورت دوره ای و منظم انجام دهید.

  • به صدای درب توجه کنید

وقتی درب را باز و بسته می کنید به صدای آن توجه کنید. این کار باعث می شود قبل از بروز آسیب های جبران ناپذیر ایرادات را شناسایی کرده و آن ها را برطرف نمایید. صدا می تواند منبع بروز مشکل را نشان دهد و در صورتی که به موقع تشخیص داده شده و تعمیر شود به میزان قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

  • تمیزکاری باید به موقع و به درستی انجام شود

روکش مهمترین بخش ظاهری درب ضد سرقت بوده و تأثیر بسزایی بر زیبایی آن دارد به همین دلیل باید در مراقبت و نگهداری از آن کوشا باشید. برای محافظت از روکش پوششی پودری روی آن زده می شود که در صورت استفاده از مواد شیمیایی و دستمال زبر از بین خواهد رفت. همچنین نباید از آب فشار قوی و شلنگ برای شست و شوی درب استفاده کنید. بهترین گزینه استفاده از دستمال نرم نمدار است. می توانید از دستمال دیگری نیز برای خشک کردن درب استفاده کنید.

  • رگلاژ باید توسط تعمیرکار ماهر انجام شود

همانطور که گفته شد درب های ضد سرقت تفاوت زیادی با درب های معمولی دارند و رگلاژ آن ها نیازمند تخصص و مهارت است در نتیجه به هیچ وجه نباید رگلاژ را خودتان انجام دهید. بهترین کار این است که از فرد متخصص و ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا متحمل خسارات مالی نیز نشوید. علاوه بر این تعمیرکار در هنگام رگلاژ تمامی قطعات را به دقت مورد بررسی قرار می دهد اما شما توانایی انجام این کار را ندارید و هرگونه حرکت غیرتخصصی و غیراصولی برایتان گران تمام  خواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری