ریموت درب پارکینگ و نحوه کارکرد انواع ریموت و کدگردان درب ها

ریموت درب پارکینگ چیست؟

پیشرفت تکنولوژی، ظهور فناوری اتوماتیک و ورود آن به صنایع مختلف کیفیت زندگی را بالاتر و ضریب اشتباهات را پایین تر آورده است. صنعت درب نیز مانند سایر صنایع از این فناوری بی بهره نبوده و در چند سال اخیر تمامی درب ها از جمله درب های پارکینگ مجهز به تکنولوژی اتوماتیک شده اند و به راحتی میتوانید با یک ریموت درب پارکینگ را باز کنید.

 

ریموت درب پارکینگ

 

با این تکنولوژی ایمنی و کیفیت عملکرد این درب ها افزایش چشمگیر و فوق العاده ای داشته است. علاوه بر این کمک شایانی به افراد معلول، کم توان و سالخورده کرده است. در این مطلب می خواهیم سیستم ریموت درب پارکینگ را مورد بررسی قرار دهیم.

برای بررسی ابتدا لازم است بدانیم که ریموت درب پارکینگ چیست؟ ریموت کنترل وسیله ای است که از آن برای باز و بسته کردن درب های اتوماتیک از راه دو راستفاده می شود. سیگنال، بلوتوث و کد مواردی هستند که کنترل از راه دور را امکان پذیر کرده اند.

با کنترل از راه دور دیگر لازم نیست برای باز کردن درب پارکینگ از خودروی خود پیاده شده و خطرات جانی و مالی را به جان بخرید. پیاده  شدن از خودرو در حالیکه روشن است علاوه بر اتلاف انرژی می تواند خطرناک باشد زیرا ممکن است سارقین کمین کرده باشند.

پس با خیال راحت داخل خودرو نشسته و فقط با زدن یک دکمه در عرض چند ثانیه درب پارکینگ را باز کنید. در این سیستم درب پارکینگ مجهز به یک گیرنده و ریموت مجهز به یک فرستنده می شود. در زمان فشار دادن دکمه فرکانسی از فرستنده به گیرنده ارسال خواهد شد. گیرنده یا رسیور پس از دریافت این فرکانس که می تواند کد، امواج یا سیگنال باشد آن ها را به کنترل پنل منتقل می نماید. کنترل پنل پس از دریافت این فرکانس دستور باز و بسته شدن درب را به موتورها خواهد داد. در آخر موتورها درب را باز یا بسته می کنند.

انواع ریموت های درب پارکینگ

 

ریموت درب پارکینگ

 

به طور کلی ریموت ها به دو دسته ی مادون قرمز و رادیویی تقسیم بندی می شوند.

  • مادون قرمز

در ریموت درب پارکینگ یک سیگنال از دیود مادون قرمز ایجاد می شود. این سیگنال در نهایت به دستگاه ارسال خواهد شد. این نوع ریموت ها نیازمند مسیری مستقیم برای ارسال فرکانس بوده و برد آن ها حدود چند متر است در نتیجه برد کوتاهی دارند.

  • رادیویی

ریموت های رادیویی از طریق ارسال امواج رادیویی با دستگاه ارتباط برقرار می کنند. این نوع ریموت برای ارسال فرکانس نیاز به مسیر مستقیم نداشته و برد بسیار بالایی دارد. همچنین موانع بر برد آن هیچ تأثیری ندارند. ریموت درب پارکینگ رادیویی دارای انواع مختلفی است که عبارتند از:

  • Bluetooth

ریموت کنترل بلوتوثی پس از اینکه با رسیور لرن می شود پیغام خود را از طریق بلوتوث برای سیستم ارسال می نماید. این ریموت ها برد خوبی دارند اما امنیت آن ها مطلوب نیست زیرا می توان آن را در کنار ریموت دیگری قرار داد و کددهی آن را انجام داد در واقع اجازه ی کپی کردن کد به آن داده می شود.

ریموت های بلوتوثی جدید ایمنی و امنیت بالاتری نسبت به نسخه های قدیمی دارند و پیش بینی می شود که در آینده ای نه چندان دور بتوانند گوی سبقت را از رقبا ربوده و جایگاه ویژه ای در بازار فروش کسب کنند.

  • Learning code

اینکودر در مدار ریموت لرنینگ آی سی های EV1527 یا FP1527 هستند. در تراشه ی ۱۵۲۷ این نوع ریموت آدرسی اختصاصی وجود دارد بنابراین به تنظیم سخت افزاری آدرس نیازی نیست. به زبان ساده تر لازم نیست برای فیکس کردن ریموت جامپرها را لحیم کنید.

برای ست کردن این نوع ریموت دریافت کننده باید بر روی حالت شناسایی قرار داده شود سپس دکمه ی ریموت درب پارکینگ زده شده و کد مربوطه در حافظه ی گیرنده ذخیره شود. در آخر گیرنده توانایی دریافت فرمان های صادره از ریموت را خواهد داشت.

  • Fixe code

این ریموت برای شناسایی رسیور به چند دیپ سوئیچ نیاز دارد. دیپ سوئیچ ها بر روی گیرنده قرار دارند. در داخل ریموت تعدادی جامپر نیز وجود دارد. قطع و وصل بودن جامپر به وضعیت دیپ سوئیچ بر روی رسیور بستگی دارد در نتیجه تنظیم وضعیت دیپ سوئیچ باید ابتدا انجام شود.

انجام این کار به گیرنده امکان شناسایی فرمان صادر شده را می دهد. بین گیرنده درب و ریموت درب پارکینگ از ابتدا امنیت بالایی وجود ندارد زیرا وضعیت هایی که جامپر در آن ها قرار می گیرد محدود هستند در نتیجه امکان کپی کردن وجود دارد و می توان این کار را به راحتی انجام داد.

در صورت مفقود شدن یکی از ریموت ها باید وضعیت همه ی جامپرها بر روی تمامی ریموت های دیگر تغییر داده شود. همزمان با انجام این کار باید وضعیت دیپ سوئیچ ها را نیز بر روی رسیور تغییر داد. ریموت مفقود شده با انجام این کار غیرفعال می شود اما به طور کلی این نوع ریموت ها از امنیت بالایی برخوردار نیستند.

  • Hoping code

این نوع ریموت بالاترین امنیت را در بین ریموت ها دارد و به هیچ وجه نمی توان آن را کپی کرد. ریموت هاپینگ یکی از بهترین ریموت های ساخته شده در حال حاضر است. این ریموت قیمت بسیار بالایی دارد بنابراین استفاده ی چندانی از آن نمی شود.

فرکانس و کدهای ارسالی توسط ریموت هاپینگ متغیر بوده و فقط رسیور مخصوص قابلیت شناسایی آن ها را دارد. فرکانس ها به طور مداوم در حال تغییر هستند و کد ها به صورت سه رقمی و شش رقمی برای رسیور ارسال می شوند در نتیجه کپی کردن این ریموت بسیار سخت و حتی غیر ممکن خواهد بود. این ریموت قابلیت کپی با ریموت های بلوتوثی را نیز ندارد.

سیستم کدگردان چیست؟

یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین سیستم های امنیتی به کار برده شده در ریموت کنترل ها سیستم کدگردان است. به دلیل قیمت بالای این سیستم نوظهور افراد کمی از آن بهره می برند. عملکرد این سیستم به این صورت است که کد و سیگنال ارسالی از ریموت به گیرنده پس از هربار استفاده تغییر می کند در نتیجه ضریب ایمنی و امنیت درب بسیار بالا خواهد رفت.

گاهی ممکن است سیگنال و کد ریموت کنترل درب دیگری با کد ریموت درب پارکینگ شما یکی باشد در نتیجه می توان از آن ریموت برای باز کردن درب پارکینگ ساختمان شما استفاده نمود. سیستم کدگردان این احتمال را به صفر رسانده و امکان کپی کردن آن غیر ممکن است.

خدمات کلید سازی سیار

ریموت فابریک و غیر فابریک

ریموت فابریک به ریموتی که متعلق به کمپانی تولید کننده دستگاه مرکزی درب است گفته می شود که به طور معمول مارک و برند تولیدکننده روی آن هک می شود. اما ریموت غیرفابریک به ریموتی گفته می شود که توسط یک دستگاه گیرنده به مدار فرمان جک درب متصل شده است. کلید سازی

ریموت فابریک به دلیل ظاهر همگون تر، امنیت و کیفیت بالا بهتر از انواع غیر فابریک است اما قیمت پایین تر ریموت های غیر فابریک دلیل اصلی انتخاب این نوع ریموت می باشد. تنوع زیاد و امکان استفاده از یک ریموت برای چند سیستم از دیگر دلایل انتخاب ریموت های غیر فابریک هستند.

ریموت های فابریک یا اصلی و انواع غیر اصلی دارای برد یا فاصله ی استاندارد متفاوتی نیز می باشند. برد انواع اصلی معمولاً بین ۵۰ تا ۶۰ متر است در صورتی که در برخی ریموت های غیر اصلی برد حتی به ۱۰۰ متر هم می رسد. برخی ریموت های غیر اصلی مطمئن تر و غیر قابل کپی بوده و بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای ریموت های فابریک از انواع غیر فابریک استفاده کنند.

ما در تهران کلید با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی سیار شمال تهران، کلید سازی سیار غرب تهران، کلید سازی سیار شرق تهران و کلید سازی سیار جنوب تهران توسط نیروی متخصص کلید سازی سیار آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری