قفل سازی ماشین به صورت سیار در کمترین زمان ممکن و بهترین کیفیت

قفل سازی ماشین

به جرأت می توان گفت که قفل سازی ماشین شغلی امنیتی است. این شغل از گذشته های دور وجود داشته و امروزه به دلیل وجود سیستم های پیشرفته و پیچیده تر ضروری تر و پررنگ تر از قبل شده است. خودروهای قدیمی سیستم قفل بسیار ساده ای داشتند و میشد با سوئیچ یک خودرو اکثر اتومبیل های هم مدل آن را باز کرده و حتی روشن کرد اما خودروهای امروزی اینگونه نیستند.

به دلیل افزایش سرقت خودرو مهندسین دست به اختراع سیستم ضد سرقت یا همان ایموبلایزر زدند. این سیستم پیچیده و هوشمند تا حد زیادی می تواند مانع دزدیده شدن خودرو شود اما به صورت صد در صدی مؤثر نیست. اوایل اختراع این سیستم فقط در خودروهای مدرن و مدل بالا از آن استفاده میشد اما با گذر زمان تمامی خودروها مجبور به استفاده از سیستم امنیتی شدند.

یکی از مشکلاتی که برای اکثر صاحبان اتومبیل به وجود می آید گم کردن یا جا گذاشتن سوئیچ است. علاوه بر این ممکن است سوئیچ به هر دلیلی خراب و بلا استفاده شود. سوئیچ تنها وسیله ای است که می توان با استفاده از آن درب خودرو را باز کرده و موتور آن را روشن نمود.

ممکن است بگویید باز کردن درب خودرو از روش های دیگری نیز امکان پذیر است اما اگر در این روش ها مهارت کافی نداشته باشید به اتومبیل خود آسیب می زنید و متحمل هزینه های سنگینی خواهید شد. بر فرض اینکه توانستید درب خودرو را بدون هیچ مشکلی باز کنید اما چگونه می خواهید آن را روشن کرده و موتور را به کار بیاندازید؟ برای یافتن پاسخ این سؤال این مطلب را تا آخر بخوانید.

 

قفل سازی ماشین

کلید کددار چیست؟

در سیستم ایموبلایزر یا همان سیستم ضد سرقتی که در تمامی خودروهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد از کلید کددار استفاده می شود. یک قفل نرم افزاری در داخل اتومبیل تعبیه شده است که روشن شدن موتور منوط به اجازه ی این سیستم است.

در واقع تا وقتی این قفل باز نشود موتور روشن نخواهد شد. حتی اگر بتوان با استفاده از سوئیچ استارت زد موتور را نمی توان روشن نمود. در ایران از سال ۱۳۸۷ تمامی خودروهای داخلی و خارجی ملزم به استفاده از ایموبلایزر شدند. این قانون بسیار سختگیرانه و جدی است تا جایی که خودروهای فاقد سیستم ضد سرقت شماره گذاری نمی شوند.

کلید کددار همان سوئیچ خودروهای مجهز به سیستم امنیتی است که دارای دو بخش اصلی می باشد:

  • وظیفه ی باز و بسته کردن قفل مرکزی درب های خودرو بر عهده ی برد سوئیچ است.
  • ترانسپوندر دیگر بخش کلید کددار است که در هنگام قرار گرفتن سوئیچ در داخل استارت چیپ حافظه داخلی آن را تحت تأثیر حوزه ی مغناطیسی خود قرار داده و سوئیچ را فعال خواهد نمود. پس از فعال شدن این چیپ به موتور اجازه داده می شود که روشن شود.

کلید کیلس چیست؟

کلید کیلس در واقع ریموت کنترل کوچک و هوشمندی است که با امواج وایرلس کار می کند. در این سیستم سوئیچ معنایی نداشته و ریموت هوشمند تمامی وظایف مربوط به سوئیچ را انجام خواهد داد. وقتی ریموت به خودرو نزدیک می شود و راننده برای باز کردن درب دستگیره را می کشد درب به صورت خودکار باز خواهد شد.

ریموت از طریق امواج وایرلس با خودرو ارتباط برقرار کرده و دستور باز شدن قفل مرکزی صادر می شود. برای روشن کردن خودرو نیز نیاز به چرخاندن سوئیچ نیست و راننده می تواند فقط با فشردن کلید استارت خودرو را روشن کند.

قفل سازی ماشین

حال این سؤال مطرح می شود که اگر سوئیچ کددار گم شده یا به هر دلیلی خراب شود چه باید کرد؟ اگر به کلید یدک دسترسی نداشته باشید به هیچ وجه نمی توانید خودرو را روشن کرده و از آن استفاده نمایید. اینجاست که به دردسر می افتید.

تماس با نمایندگی اولین فکری است که در این شرایط به ذهنتان خطور می کند زیرا تمامی نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش معتبری دارند و در این زمینه به شما کمک خواهند کرد اما آیا می توانید خودرو را جابجا کنید؟

نمایندگی مسئولیتی در قبال جابجایی خودروی شما ندارد و در صورت تمایل برای شما جرثقیل خواهد فرستاد و هزینه ی کرایه برعهده ی خود شما خواهد بود. در حین حمل با جرثقیل و یدک کش ممکن است خودروی شما دچار آسیب شود علاوه بر این سوئیچی برای شما ساخته نخواهد شد بلکه سیستم ایموبلایزر استارت و قفل ها به طور کامل تعویض می شوند.

به طور معمول سوئیچ یدکی که نمایندگی به شما تحویل می دهد دارای مشکل دنده زنی است و همچنین تعویض قطعات و سیستم ذکر شده هزینه هایی بالایی خواهد داشت.

بهترین گزینه قفل سازی ماشین و کلیدسازی های سیار هستند. در این مراکز افراد مجرب و ماهر به صورت شبانه روزی آماده ی ارائه ی خدمت به مشتریان می باشند. کلیدسازی های سیار افراد متخصص خود را به محل اعزام نموده و تمامی مشکلات شما را حل خواهند کرد.

مراحل ساخت سوئیچ یدک

  • قبل از هرکاری باید درب خودرو توسط کلیدساز باز شود زیرا او برای ساخت سوئیچ یدک باید به استارت خودرو دسترسی داشته باشد. روش هایی که برای باز کردن درب خودرو توسط کلیدسازان ماهر مورد استفاده قرار می گیرند به هیچ وجه به بدنه و رنگ خودرو آسیب وارد نخواهند کرد. توصیه می کنیم به هیچ وجه از روش های متفرقه برای باز کردن درب خودرو استفاده نکنید مگر در شرایط حاد و اضطراری.
  • در مرحله ی دوم کلیدساز استارت یا یکی از قفل ها را باز کرده و برای آن قفل کلید می سازد. اگر خودرو به سیستم ضد سرقت مجهز نباشد ساخت سوئیچ یدک در این مرحله تمام شده و شما می توانید خودروی خود را روشن کنید و به مسیرتان ادامه دهید.
  • اگر خودرو به سیستم ایموبلایزر مجهز باشد نیاز است به سوئیچ کد داده شود. دستگاه کدزنی برای انجام این کار به سیستم ایموبلایزر خودرو متصل خواهد شد. لازم به ذکر است که مراحل کدزدن سوئیچ به نوع سیستم خودرو بستگی دارد و باید متناسب با آن باشد.
  • برای انجام این کار نیازمند کارت کد یا پین کد سوئیچ هستید. این پین کد بر روی کارتی مخصوص همانند کارت عابر بانک یا کارت تلفن نوشته شده و در زمان خرید به خریدار تحویل داده می شود. پین کد فقط بر روی کارت کد نوشته شده و بر رو سند خودرو، سوئیچ، موتور و هیچ جای دیگری نمی توان آن را یافت.
  • اگر پین کد در دسترس نباشد کلیدساز از دستگاه کدیاب استفاده می کند.

مهمترین نکات برای انتخاب قفل سازی ماشین

  • ساخت سوئیچ یدک در محل هزینه ی بسیار کمتری نسبت به مراجعه به نمایندگی دارد. برای انجام این کار نیاز به پرداخت هزینه های حمل و نقل و تعویض سیستم ایموبلایزر نیست.
  • در این روش هیچ مشکلی برای سایر بخش های خودرو به وجود نخواهد آمد همچنین ساخت سوئیچ به صورت اصولی انجام خواهد شد.
  • توجه داشته باشید که فقط از کلیدسازی های معتبر کمک گرفته و تحت هیچ شرایطی با هزینه ی کمتر تعمیر و ساخت سوئیچ خودروی خود را به افراد متفرقه نسپارید.
  • به هیچ وجه از سوئیچ های خام و دست دوم استفاده نکرده و گول قیمت پایین و کددهی دستی را نخورید.
  • این مجموعه ها خدمات خود را بدون محدودیت مکانی و زمانی یعنی به صورت شبانه روزی، در روزهای تعطیل و سیار ارائه می دهند.

ما در تهران کلید با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی ماشین در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی سیار شمال تهران، کلید سازی سیار غرب تهران، کلید سازی سیار شرق تهران و کلید سازی سیار جنوب تهران توسط نیروی متخصص کلید سازی سیار آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری