چرا کلید قفل را باز نمی کند؟

چرا کلید قفل را باز نمیکند؟

داشتن قفلی باکیفیت برای درب منزل و ویلا از مهم‌ترین نیازهای هر فردی است. گاهی با وجود قفل باکیفیتی که برای منزل نصب کرده‌اید، مشکلاتی پیش می‌آید و نمی‌توانید قفل را باز کنید. موارد متعددی وجود دارد که منجر می‌شود کلید قفل را باز نکند. زمانی که این اتفاق می‌افتد، رفع مشکل قفل، رسیدگی فوری می‌طلبد. برخی از موارد را نمی‌توان به‌راحتی حل کرد و باید حتماً یک کلید‌ ساز ماهر قفل را باز کند. ما در این مقاله قصد داریم مواردی که باعث می‌شود کلید قفل را باز نکند بیان کنیم و در خصوص راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از آن صحبت کنیم.

۱- شکستن کلید در قفل

این مورد را که به‌عنوان اولین و رایج‌ترین دلیل باز نشدن قفل بیان می‌کنیم، برای فرد معضل بزرگی است و معمولاً بدون هیچ هشداری رخ می‌دهد. ناگهان ممکن است با اندک فشاری کلید درون قفل بشکند و شما پشت در بمانید. زمانی که این اتفاق می‌افتد نباید تلاش کنید که با باقیمانده کلید در قفل، آن را باز کنید. این کار ممکن است باعث شود که از قسمت باقی‌مانده تکه‌ها بیشتری بشکند و قفل دیگر باز نشود. اگر مقداری از کلید شکسته بیرون قفل مانده است نشانه خوبی است. در این حالت می‌توانید با انبردست کلید شکسته را بگیرید و از قفل بیرون بکشید. اگر دیدید که کلید به‌راحتی بیرون نمی‌آید آن را رها کنید و با اعمال زور شرایط را بدتر نکنید. در این حالت حتماً باید از یک کلید ساز کمک بگیرید. جا دارد که بیان کنیم، در همه مواردی که گفته خواهد شد می‌توانید با کلید سازی سیار تهران کلید تماس حاصل کنید تا کارشناسان ما به‌سرعت به محل اعزام شوند. کارشناسان تهران کلید در کمترین زمان ممکن قفل را باز و تعمیر خواهند کرد.

 

شکستن کلید در قفل

 

۲- خشک‌شدن قفل

خاک و گردوغبار گاهی اوقات به داخل قفل نفوذ می‌کند و در آنجا جمع می‌شود. این موضوع، مکانیزم عملکرد قفل را مختل می‌کند و چرخش استوانه در داخل سیلندر سخت می‌شود. اسپری گرافیتی یا روان‌کننده‌های مبتنی بر سیلیکون می‌توانند این مشکل را حل کنند. اگر مقداری از آن‌ها را به قفل بزنید و پس از آن سعی در چرخاندن کلید کنید احتمالاً مشکل شما حل می‌شود. محصولات روغنی و روغن‌کاری قفل هم می‌تواند این مشکل را حل کند؛ اما گاهی پیش می‌آید که قفل در ابتدا خوب عمل می‌کند؛ ولی پس از مدتی دچار گرفتگی می‌شود.

۳- سخت باز شدن درب UPVC

ممکن است حالتی اتفاق بیفتد که زمانی که درب باز است، کلید به‌راحتی در قفل چرخانده می‌شود، اما زمانی که درب بسته است این کار دشوار است. این موضوع به علت عدم تطابق نقاط قفل روی درب است. درب‌های UPVC به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابل تنظیم هستند، اما ممکن است گاهی سر بخورند یا از موقعیت خود خارج شوند. یک قفل‌ساز ماهر به‌راحتی این موضوع را تشخیص می‌دهد و مشکل را حل می‌کند. اگر این حالت برایتان اتفاق افتاد نباید با اعمال زور تلاش در قفل‌کردن یا باز کردن درب کنید چرا که منجر به شکسته‌شدن کلید می‌شود.

۴- دشوار بودن ورود کلید به قفل

اگر این اتفاق برایتان افتاد در اولین مرحله مطمئن شوید که کلید اشتباهی را وارد قفل نمی‌کنید! این مشکل ممکن است زمانی رخ دهد که کلید به‌خوبی برش داده نشده باشد. برش بد کلید همواره باز کردن قفل را دشوار می‌کند و حتی ممکن است کلید درون قفل گیر کند. اگر کلید یدکی با خود دارید، آن را امتحان کنید تا در صورت ‌باز شدن راحت درب مطمئن شوید که مشکل از قفل نیست. در غیر این صورت و در حالتی که با تمام کلیدهای یدکی قفل به‌سختی باز شود بدانید که مشکل از قفل است و باید یک کلید ساز تماس بگیرید. اگر در شمال تهران زندگی می‌کنید با کلید سازی سیار شمال تهران تماس بگیرید. اگر در سایر نقاط تهران زندگی می‌کنید در ادامه مقاله با ما باشید تا سایر کلید سازی های سیار را به شما معرفی کنیم.

 

دشوار بودن ورود کلید به قفل

 

۵- عدم چرخش کلید در قفل

این مشکل می‌تواند به چند دلیل اتفاق بیفتد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید است که هرگز با اعمال زور سعی در چرخاندن کلید و باز کردن قفل نکنید؛ چراکه باعث شکستن کلید می‌شود. در مرحله اول از روان‌کننده استفاده کنید. در مرحله دوم از تطابق نقاط قفل و درب مطمئن شوید و در نهایت اگر نتوانستید ایراد را پیدا کنید احتمالاً مشکل از قفل یا کلید است که در این صورت باید با کلید ساز تماس بگیرید.

باز شدن در با کمک تیم متخصص

مشکلات متعددی ممکن است در زمینه قفل و کلید برای شما اتفاق بیفتد. اکثر ما دیگر در خانه ابزار لازم برای باز کردن و تعمیر قفل را نداریم. علاوه بر این تعمیر قفل یک کار تخصصی است که باید به‌وسیله کلید سازان ماهر انجام شود. اکنون در عصر ارتباطات اکثر کارها تنها با یک تماس انجام شده؛ این موضوع شامل خدمات کلید سازی نیز می‌شود. در حال حاضر تهران کلید تمام نقاط تهران را تحت پوشش خود قرار داده است و تنها با یک تماس می‌توانید از خدمات ما بهره‌مند شوید.
باز کردن انواع قفل درب منزل، ساخت انواع سوئیچ، باز کردن گاوصندوق، باز کردن درب اتومبیل و ساخت انواع ریموت پارکینگ از جمله خدمات تهران کلید است. کلید سازی سیار غرب تهران نمونه‌ای از کلید سازی‌های سیار ما است که در تمام محله‌های غرب تهران خدمات تهران کلید را ارائه می‌کند. هزینه خدمات تهران کلید بر اساس مصوبات اتحادیه کلید سازان تهران و کاملاً منصفانه تعیین می‌شوند. شما همشهریان عزیز می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات تهران کلید با شماره ۰۹۱۹۴۲۲۱۷۸۹ تماس حاصل کنید. همکاران ما به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شما خواهند بود.

منابع:

وب سایت Hero Locksmith

وب سایت homeguides

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری