چگونه دری که کلید پشتش مانده را باز کنیم؟

گیر افتادن در پشت درب بسته ممکن است برای هرکسی اتفاق بیافتد. اما شرایط وقتی بدتر می‌شود که کلید روی قفل درب بسته جا بماند. این روزها باتوجه‌به مشغله زیاد مردم، امکان جاگذاشتن کلید پشت درب چیز عجیبی نیست. پس چگونه دری که پشتش کلید مانده را باز کنیم؟

امکان باز کردن درب‌های ضدسرقت وقتی کلید پشت آن جا مانده، بسیار سخت است. به همین علت برای حل مشکل، باید به یک کلید سازی سیار مراجعه کنید. اما باز کردن درب‌ معمولی با این مشکل کمی راحت‌تر است. ما در این مقاله شش روش ساده برای باز کردن درب به شما معرفی می‌کنیم. مطالعه این مقاله وقت زیادی را از شما نمی‌گیرد، ولی در صورت نیاز کمک بزرگی به شما خواهد کرد. برای چند دقیقه ما را دنبال کنید تا مشکلتان به راحتی آب خوردن حل شود.

۱٫    کارت اعتباری، اولین روش برای باز کردن دری که کلید پشت آن مانده

کارت از جمله وسایلی است که در جیب و کیف پول افراد پیدا می‌شود. با کمک این وسیله ساده و دمدستی، امکان باز کردن درب منزل وجود دارد. ضخامت و انعطاف‌پذیری دو ویژگی کارتی است که به این منظور استفاده می‌شود. مراحل بازکردن درب با کارت به شرح ذیل است:

  1. لبه کارت را خم کنید تا کارت به‌خوبی در شکاف درب قرار بگیرد.
  2. کارت را بین شکاف درب و چارچوب فیکس کنید.
  3. درب خانه را به سمت داخل هل دهید و در همان زمان کلید را به سمت پایین بکشید.

باز کردن قفل درب با کارت

با انجام این سه مرحله، زبانه درب به سمت عقب کشیده می‌شود. با چندبار انجام این حرکت درب به راحتی باز می‌شود. انجام این کار به کمک طلق رادیولوژی نیز ممکن است.

۲٫    آیا سنجاق قفلی دربی که کلید پشت آن مانده را باز می‌کند؟

سنجاق سر یکی از وسایلی است که از گذشته برای باز کردن درب استفاده می‌شده است. باز کردن درب توسط هر گیره فلزی کوچکی شبیه به سنجاق امکان‌پذیر است. برای انجام این کار به دو سنجاق نیاز دارید. مراحل باز کردن دری که پشتش کلید مانده عبارت است از:

  1. یکی از سنجاق‌ها را به شکل ۹۰ درجه خم کنید.
  2. سنجاق دوم را به اندازه ۱۲۰ درجه باز کنید.
  3. سنجاق نود درجه اولی را در مغزی به دو طرف راست و چپ حرکت دهید.
  4. سنجاق دوم را نیز در داخل شیار قرار دهید و آن را به سمت بالا و پایین ببرید.
  5. با حرکت دو سنجاق قفلی و شنیدن صدای تیک، پین‌های درب باز می‌شوند.

بعد از باز شدن همه پین‌ها و حرکت سنجاق اول به راست و چپ، قفل درب باز می‌شود. البته این روش به تمرکز و زمان زیادی نیاز دارد. موضوعی که توسط یک کلید سازی سیار شمال تهران تا جنوب، زیر یک دقیقه حل می‌شود.

استفاده از 2 سنجاق برای باز کردن درب

۳٫    باز کردن درب به کمک چاقو، جایگزین خوبی برای دو روش ابتدایی

چاقو از جمله وسایلی است که در صورت وجود، درب را باز می‌کند. امکان باز کردن درب به کمک چاقو کوچک به دو روش زیر ممکن است:

  1. چاقو را به جای کارت در بین شکاف درب قرار دهید و به سمت پایین بکشید. این کار را آن‌قدر تکرار کنید تا زبانه درب به سمت پایین حرکت کرده و باز شود.
  2. چاقو را مثل سنجاق در مغزی قرار دهید و دقیقاَ مثل سنجاق آن را باز کنید.

این روش برای قفل‌های معمولی و ضعیف پرکاربرد است.

۴٫    شکستن درب روشی سریع اما پرهزینه برای باز کردن قفل

اولین چیزی که برای باز کردن دربی که کلید پشت آن مانده به ذهن می‌رسد، شکستن آن است. مخصوصاَ زمانی که برای رسیدن به داخل خانه عجبه داشته باشید. این روش شاید سریع‌ترین روش برای دسترسی به داخل منزل به نظر برسد ولی بعد از آن هزینه سنگینی به گردنتان خواهد افتاد.

بعد از شکاندن قفل درب باید با یک قفل ساز برای تعویض آن تماس بگیرید. به همین خاطر منطقی‌تر این است که به جای شکاندن درب و تماس به یک قفل ساز سیار ، از همان ابتدا با یک فرد ماهر برای حل مشکل تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه تهران کلید به صورت ۲۴ ساعته و در کلیه مناطق تهران سریع‌ترین خدمات را ارائه می‌کنند.

۵٫    پیچ‌گوشتی پنجمین روش برای باز کردن درب بسته

یکی از روش‌های باز کردن درب خانه، استفاده از پیچ‌گوشتی است. البته شرط اول استفاده از این وسیله، وجود آن در صندوق عقب ماشین است. در ثانی باز کردن درب به کمک پیچ‌گوشتی به قدرت بازو زیادی نیاز دارد. این روش باز کردن درب خانه به زمان زیادی نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که به جای صرف وقت و انرژی، تنها با یک تماس ساده از یک کلیدساز کمک بخواهید.

۶٫    آیا باز کردن درب از طریق لولا ممکن است؟

در صورت باز کردن لولا از چارچوب، درب به راحتی باز می‌شود. به این ترتیب بعد از ورود به خانه امکان نصب مجدد آن نیز وجود دارد. این روش کم‌هزینه‌تر از شکستن کامل درب است ولی به توان بالایی نیاز دارد. همچنین برای انجام این کار وجود جعبه‌ابزار ضروری است. در صورت عدم دسترسی به این ابزار بهتر است که از همسایگان کمک بخواهید.

باز کردن درب از لولا

درخواست کمک از کارشناسان، بهترین روش برای باز کردن درب

مزایا درب‌های دیجیتالی و اثر انگشتی در این است که دیگر نگران فراموشی کلید نخواهید بود. اما دردسر بزرگ زمانی است که کلید پشت درب ضد سرقت جا بماند. در صورت فراموشی کلید پشت درب ضدسرقت باید سریعاَ با یک کلیدسازی تماس بگیرید. البته باز کردن درب معمولی نیز به کمک این کارشناسان بسیار راحت‌تر است. ما توصیه می‌کنیم تا در صورت بروز این مشکل، کار را به عهده کاردان آن بسپارید.

تهران کلید یک مجموعه سیار در کلیه مناطق ۲۲گانه تهران است. خدمات این مجموعه به صورت شبانه‌روزی و براساس تعرفه اتحادیه کلیدسازی است. هزینه‌ای که در برابر این خدمات بی‌نظیر، رقمی جزئی است. برای برقراری ارتباط با کارشناسان این مجموعه با شماره ۰۹۱۹۴۲۲۱۷۸۹ تماس حاصل فرمایید. به نظر شما کدام روش برای باز کردن درب بهتر است؟ اگر این مشکل را تجربه کرده‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری