باز کردن درب پراید

باز کردن درب پراید

به جرات می توان گفت که یکی از مهم ترین نکات در خودرو، رعایت نکات ایمنی می باشد.

شاید برای هر کسی این اتفاق بیفتد که سوئیچ را درون خودرو جا بگذارد و یا این که آن را گم کند و یا به هر دلیلی کلید خودرو را در اختیار نداشته و نیاز داشته باشد که درب آن را باز کند.

سیستم قفل مرکزی عهده دار مدیریت قفل و باز نمودن درب های خودرو می باشد.

پراید دارای یکی از ساده ترین مدارهای قفل مرکزی بوده که واحد کنترل دارد.

در داخل درب سمت راننده یک میکروسوئیچ سه پایه قرار داده شده و درون سه درب دیگر سه الکتروموتور یا عملگر وجود دارد.

زمانی که واحد کنترل از میکروسوئیچ درب سمت راننده سیگنال دریافت می کند، جهت باز کردن یا قفل درب های دیگر فعال می شود.

چگونه می توان درب قفل شده پراید را باز کرد؟

روش های مختلفی برای باز کردن درب پراید وجود دارد.

یکی از ساده ترین این روش ها استفاده ازیک بند تقریبا نازک ولی محکم ( برای مثال بند کفش) با حداقل طول دو متر می باشد.

ترجیحا اگر این بند کمی لیز باشد به طوری که به راحتی سر بخورد بهتر است. ابتدا در وسط بند یک گره بزنید.

این گره باید به گونه ای باشد که وسط بند به صورت یک دایره تاب خورده در بیاید و بعد از آن یک طرف بند را به داخل گره کشیده و با کشیدن طرف دیگر، گره را کامل کنید.

هر چقدر طرف دایره ای گره را بکشید گره کوچک تر و تنگ تر می شود.

بعد از این که گره آماده شد، بند و گره را از گوشه درب یا کنار آن به گونه ای که گره کوچک تر نشود به داخل خودرو هدایت کنید.

این کار نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد و امکان دارد مجبور باشید چندین بار آن را امتحان کنید تا موفق شوید.

اگر کسی به کمک شما بیاید و بین بدنه و درب خودرو فاصله ایجاد کند راحت تر می توانید این کار را انجام دهید.

در ادمه هم چنان مراقب باشید که گره کوچک نشود و از هر دو جهت دو سمت بلند گره را به دو طرف درب برده و این کار را تا قرار گرفتن گره در وسط ادامه دهید.

با حرکت گره در دو سمت کم کم گره را به دکمه ای که قفل را باز می کند نزدیک کرده و گره را بر قفل محاط نمایید.

اکنون زمان آن رسیده که دو سمت گره را بکشید تا گره در دور دکمه قفل محکم شود و با حرکاتی منظم با کشیدن بند به سمت بالا باعث بالا رفتن دکمه و باز شدن درب شود.

روش دیگر باز کردن درب پراید استفاده از یک آویز فلزی لباس است.

آویز فلزی را به شکل یک مفتول بلند و صاف در بیاورید.

توجه داشته باشید که صاف بودن آن بسیار مهم است تا بتوان آن را به داخل پراید هدایت کرد  پس با کمک سیم چین قسمت پیچ خورده آن را جدا کنید ولی نباید به حدی باشد که سیم کوتاه شود زیرا ما به یک سیم بلند نیاز داریم.

در این مرحله دو حالت وجود دارد، اگر قصد دارید از طریق دستگیره داخلی خودرو درب را باز کنید باید یک قلاب کوچک در انتهای این سیم ایجاد کنید و اگر تصمیم دارید از قفل دکمه عمودی این کار را انجام دهید نیاز به ایجاد یک دایره کوچک در انتهای سیم دارید.

فراموش نکنید اندازه قلاب یا دایره باید با اندازه دستگیره داخلی و دکمه عمودی متناسب باشد.

سپس  یک اهرم یا لاستیک را خیلی آرام و به صورتی که آسیبی به ماشین وارد نشود از ستون درب پراید به داخل خودرو وارد کنید.

دقت کنید که دیلم یا لاستیک را دقیقا از کنار نوار پلاستیکی بادگیر به اندازه ای که فقط یک مسیر باریک برای عبور سیم فلزی ایجاد شود به داخ ببرید و دیلم را طوری نگه دارید که این فضای ایجاد شده ثابت بماند.

اگر هدف شما باز کردن درب از طریق دستگیره است سیم را باید از کنار چهارچوب درب وارد کنید، سپس سیم را با زوایه مناسب و از جهت پایین بر روی دستگیره درب برده و با کمک قلاب دستگیره را بگیرید وسیم را به طرف دستگیره خم کنید و اگر می خواهید از طریق قفل دکمه عمودی آن را باز کنید سیم باید از بالای شیشه به داخل خودرو هدایت شود و دکمه را به سمت بالا بکشید. خیلی مهم است که با احتیاط کامل و بدون این که آسیبی به بدنه پراید وارد شود این کار را انجام دهید.

کلام پایانی

شاید برداشت شما این باشد که باز کردن درب پراید کار راحت و ساده ای است اما حقیقت این است که انجام این کار به حوصله و ظرافت خاصی نیاز دارد و اگر مهارت کافی نداشته باشید احتمال آسیب رساندن به بدنه و رنگ خودرو بسیار بالاست. به شما پیشنهاد می کنیم  تا جایی که ممکن است این کار را در یک محیط خلوت و با تمرکز انجام دهید. شرایط باید به گونه ای مهیا باشد که این طور به نظر نرسد که شما در حال سرقت خودرو خود هستید و در کنار مشکل ایجاد شده، دردسرهای دیگری برای شما به وجود نیاید. ما تمام سعی خود را کردیم که باز کردن درب پراید را به گونه ای آموزش دهیم که در صورت نیاز بتوانید شخصا مشکل خود را حل کنید. اما اگر نسبت به مهارت خود اطمینان کامل ندارید و فکر می کنید نمی توانید به صورت درست و ایمن و بدون وارد کردن خسارت این کار را انجام دهید بهتر است از یک قفل ساز کمک بگیرید. ما در امداد کلید تهران مجموعه ای از بهترین خدمات را در زمینه باز کردن قفل درب پراید فراهم کرده ایم. همکارن ما در تهران کلید با تجربه چندین ساله خود و در کمترین زمان ممکن مشکل شما را رفع خواهند کرد. امداد تهران کلید در همه شرایط و در تمامی نقاط  و ساعات شبانه روز با مناسب ترین قیمت با ارائه خدمات کامل و به روز، در کنار شما برای حل این مشکل خواهد بود.

ما در تهران کلید با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی سیار شمال تهران، کلید سازی سیار غرب تهران، کلید سازی سیار شرق تهران و کلید سازی سیار جنوب تهران توسط نیروی متخصص کلید سازی سیار آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری